Kamu harcamalarının kapsam ve niteliği ile demokraside yaşanan gelişmeler, kamu yönetimi anlayışında ve Sayıştay denetiminde revizyonu her ülke için zorunlu kılmıştır. Bu durum Türkiye’de de yankısını bulmuştur. Türkiye’de son yıllarda Sayıştay denetimine yönelik 5018 ve 6085 sayılı Kanunlar ile yapılan değişiklikler sonucu Sayıştay denetiminin gerek kapsamı gerekse de işlevinde, uluslararası standartlar gözetilerek değişikliğe gidilmiştir. Bu noktadan hareketle oluşturulan çalışmanın amacı, Türkiye’de genel olarak Sayıştay denetiminde yaşanan gelişmeleri analiz etmek, Sayıştay denetiminin bir parçası olan düzenlilik denetimine ilişkin genel açıklamalarda bulunmak ve düzenlilik denetiminin Sayıştay denetimine yaptığı katkı ve getirdiği yenilikleri değerlendirmek, eksiklikleri belirlemek ve öneriler sunmaktır
Developments in the extent and feature of public expenditure and democracy make necessary to revise of Supreme Audit Institution’s audit in each country. This necessity was also valid for Turkey. By keeping international standards in the forefront, there has been made modification in Supreme Audit Institution’s audit. As a result of modification in Supreme Audit Institution’s audit by Law No. 6085 and 5018 the extent and feature of the audits have been changed. From this point of view, the aim of this study is to analyze the developments in Supreme Audit Institution’s audit in Turkey, explain regularity audit generally, evaluate the innovation made by regularity audit and contribution of regularity audit to Supreme Audit Institution’s audit performance, specify the pale in comparison, bring forward proposals for regularity audit
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 602 |