BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi Limanda Geçen Sürenin Gemilerin Marjinal Maliyetlerine Etkisi: Teorik Bir Yaklaşım

Yıl 2013, Sayı: 585, 57 - 66, 01.11.2013

Öz

Taşıma hizmeti veren firmalar, kısa dönemde üretim ölçeklerini diğer endüstrilerden farklı olarak işgücü miktarlarını arttırarak büyütemezler. Bilindiği üzere firmalar, talep olduğu ölçüde, kısa dönemde işgücü faktörünü arttırarak üretim miktarını arttırabilseler de; bu gemi taşımacılığında imkânsızdır. Bir diğer üretim faktörü olan sermayenin, yani gemilerin bizzat kendisinin sayısının da arttırılması, yine kısa dönem içinde imkânsızdır. Çünkü gemi yapımı, her türlü teknolojik ilerlemeye rağmen ortalama 24 ay süren bir süreçtir. Gemi arzı, talepte meydana gelen artışlara, belli bir zaman gecikmesi ile cevap verebilir. Peki, o zaman kısa dönemde hiç mi kapasite artırıcı önlem olamaz? Maalesef tek bir yöntem bulunmaktadır. Gemilerin seyir süratlerini, ortalama tasarım süratinin üstüne çıkartmak. Optimal süratten uzaklaşmak anlamına gelen böyle bir karşılık ebetteki ancak navlun oranlarının da ortalamanın üzerine çıkması ile mümkündür

Kaynakça

  • Evans, J.J. (1988). The Elasticity of Supply of Sea Transport.
  • Maritime Policy and Management, 15 (4) Evans, J.J. (1994). An Analysis of Efficiency of The Bulk Ship- ping Markets. Maritime Policy and Management. 21 (4)
  • Evans, J.J. ve Marlow, Peter. (1990). Quantative Methods in
  • Maritime Economics. Fairplay Publications : London Goss, R.O. (1977). The Economics of Size in Dry Bulk Carriers.
  • Advances in Maritime Economics’in içinde editör : R.O.Goss. Cambridge University Press : London Hogg, R.S. (1956). Naval Architecture and Ship Construction.
  • The Institute of Engineers : London. Jansson, J.O ve Shneerson, D. (1987). Liner Shipping Eco- nomics. Chapman and Hall : London.
  • Metaxas, B.N. (1971). The Economics of Tramp Shipping. The Athlone Press of the University of London : London.
  • Mc Conville, James. (1999). Economics of Maritime Transport : Theory and Practice. Witherby : London. Sloman, John. (1991). Economics. Harvester Wheatsheaf
  • Prentice Hall : New York. Stopford, Martin. (1997). Maritime Economics. Routledge : London.
  • Svendsen, Arnljot Stromme. (1958) Sea Transport and Ship- ping Economics. Norwegian School of Economics and Business Administration : Bergen.
  • Svendsen, Arnljot Stromme. (1977) Market Regulations of Tramp Shipping. ISL : Bremen. Wright, G. (1991). Freight Rates in The Tramp Shipping Mar- ket. International Journal of Transport Economics, 18 (1)

The Effects of Port Turnaround Time on Ships’ Marginal Costs: Theorem Approach

Yıl 2013, Sayı: 585, 57 - 66, 01.11.2013

Öz

In transportation industry, firms can not increase their production with extra labor in the short run, contradictory to other sectors. For an increase in output, another production factor, Capital, here means ships, could not be increased within at least two years in average due to the time lag that spends in shipyards during ship’s ensemble as well. The only possible way to supply more ships transportation service in the short run is to increase the operating (cruise) speed of the ships. By doing so, the shipowners use the nature element of production factor. The only possible way also comes with additional costs. Increase in speed means more fuel cost for ships. If the increase in freight rates comprises the extra costs in fuel; it is suitable

Kaynakça

  • Evans, J.J. (1988). The Elasticity of Supply of Sea Transport.
  • Maritime Policy and Management, 15 (4) Evans, J.J. (1994). An Analysis of Efficiency of The Bulk Ship- ping Markets. Maritime Policy and Management. 21 (4)
  • Evans, J.J. ve Marlow, Peter. (1990). Quantative Methods in
  • Maritime Economics. Fairplay Publications : London Goss, R.O. (1977). The Economics of Size in Dry Bulk Carriers.
  • Advances in Maritime Economics’in içinde editör : R.O.Goss. Cambridge University Press : London Hogg, R.S. (1956). Naval Architecture and Ship Construction.
  • The Institute of Engineers : London. Jansson, J.O ve Shneerson, D. (1987). Liner Shipping Eco- nomics. Chapman and Hall : London.
  • Metaxas, B.N. (1971). The Economics of Tramp Shipping. The Athlone Press of the University of London : London.
  • Mc Conville, James. (1999). Economics of Maritime Transport : Theory and Practice. Witherby : London. Sloman, John. (1991). Economics. Harvester Wheatsheaf
  • Prentice Hall : New York. Stopford, Martin. (1997). Maritime Economics. Routledge : London.
  • Svendsen, Arnljot Stromme. (1958) Sea Transport and Ship- ping Economics. Norwegian School of Economics and Business Administration : Bergen.
  • Svendsen, Arnljot Stromme. (1977) Market Regulations of Tramp Shipping. ISL : Bremen. Wright, G. (1991). Freight Rates in The Tramp Shipping Mar- ket. International Journal of Transport Economics, 18 (1)
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sadık Özlen Başer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 585

Kaynak Göster

APA Başer, S. Ö. (2013). Bilgi Limanda Geçen Sürenin Gemilerin Marjinal Maliyetlerine Etkisi: Teorik Bir Yaklaşım. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar(585), 57-66.
AMA Başer SÖ. Bilgi Limanda Geçen Sürenin Gemilerin Marjinal Maliyetlerine Etkisi: Teorik Bir Yaklaşım. FPEYD. Kasım 2013;(585):57-66.
Chicago Başer, Sadık Özlen. “Bilgi Limanda Geçen Sürenin Gemilerin Marjinal Maliyetlerine Etkisi: Teorik Bir Yaklaşım”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 585 (Kasım 2013): 57-66.
EndNote Başer SÖ (01 Kasım 2013) Bilgi Limanda Geçen Sürenin Gemilerin Marjinal Maliyetlerine Etkisi: Teorik Bir Yaklaşım. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 585 57–66.
IEEE S. Ö. Başer, “Bilgi Limanda Geçen Sürenin Gemilerin Marjinal Maliyetlerine Etkisi: Teorik Bir Yaklaşım”, FPEYD, sy. 585, ss. 57–66, Kasım 2013.
ISNAD Başer, Sadık Özlen. “Bilgi Limanda Geçen Sürenin Gemilerin Marjinal Maliyetlerine Etkisi: Teorik Bir Yaklaşım”. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 585 (Kasım 2013), 57-66.
JAMA Başer SÖ. Bilgi Limanda Geçen Sürenin Gemilerin Marjinal Maliyetlerine Etkisi: Teorik Bir Yaklaşım. FPEYD. 2013;:57–66.
MLA Başer, Sadık Özlen. “Bilgi Limanda Geçen Sürenin Gemilerin Marjinal Maliyetlerine Etkisi: Teorik Bir Yaklaşım”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 585, 2013, ss. 57-66.
Vancouver Başer SÖ. Bilgi Limanda Geçen Sürenin Gemilerin Marjinal Maliyetlerine Etkisi: Teorik Bir Yaklaşım. FPEYD. 2013(585):57-66.