BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Pazarlama Stratejisinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Rusya’ya Tekstil İhracatı Üzerinde Bir Uygulama

Yıl 2013, Sayı: 577, 73 - 73, 01.03.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı işletmelerin ihracat genişleme stratejisi ve uluslararası pazarlama stratejisinin uyarlanması/standardizasyonu kararının ihracat performansı üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Bu çerçevede, yoğunlaşma/farklılaşma stratejisini benimseyen işletmeler ve uluslararası pazarlama karmasının uyarlanması/standardizasyonu kararını benimseyen işletmeler arasında finansal ve stratejik ihracat performansı ve ihracat tatmini açısından fark olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Türkiye’den Rusya’ya tekstil ihracatı yapan işletmelerden elde edilen veriye uygulanan bağımsız örneklem t testleri farklılaşma stratejisini benimseyen işletmelerin ihracat tatmininin yoğunlaşma stratejisini benimseyen işletmelere göre daha yüksek olduğunu göstermiştir. Bunun yanında, tutundurma programının uyarlanması kararını benimseyen işletmelerin ihracat performansının standardizasyon kararını benimseyen işletmelere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır

The Effect of International Marketing Strategy on Export Performance: An Empirical Investigation on Textile Exports to Russia

Yıl 2013, Sayı: 577, 73 - 73, 01.03.2013

Öz

This study investigates the effects of export expansion strategies and adaptation/standardization of international marketing strategy on export performance. For this purpose, we examined whether export performance differs among firms adapting diversification strategy and concentration strategy. We also examined the differences on export performance of firms adaptating and standardizing marketing mix program. Data is gathered from textile firms exporting to Russia. The results of independent samples t tests revealed that export performance of firms adapting diversificaiton strategy is higher than the performance of firms adapting concentration strategy. Moreover, adaptation of promotion mix program leads to higher export performance than standardization of the program

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Göksel Güleç Bu kişi benim

Canan Eryiğit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 577

Kaynak Göster

APA Güleç, G., & Eryiğit, C. (2013). Uluslararası Pazarlama Stratejisinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Rusya’ya Tekstil İhracatı Üzerinde Bir Uygulama. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar(577), 73-73.
AMA Güleç G, Eryiğit C. Uluslararası Pazarlama Stratejisinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Rusya’ya Tekstil İhracatı Üzerinde Bir Uygulama. FPEYD. Mart 2013;(577):73-73.
Chicago Güleç, Göksel, ve Canan Eryiğit. “Uluslararası Pazarlama Stratejisinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Rusya’ya Tekstil İhracatı Üzerinde Bir Uygulama”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 577 (Mart 2013): 73-73.
EndNote Güleç G, Eryiğit C (01 Mart 2013) Uluslararası Pazarlama Stratejisinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Rusya’ya Tekstil İhracatı Üzerinde Bir Uygulama. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 577 73–73.
IEEE G. Güleç ve C. Eryiğit, “Uluslararası Pazarlama Stratejisinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Rusya’ya Tekstil İhracatı Üzerinde Bir Uygulama”, FPEYD, sy. 577, ss. 73–73, Mart 2013.
ISNAD Güleç, Göksel - Eryiğit, Canan. “Uluslararası Pazarlama Stratejisinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Rusya’ya Tekstil İhracatı Üzerinde Bir Uygulama”. Finans Politik ve Ekonomik Yorumlar 577 (Mart 2013), 73-73.
JAMA Güleç G, Eryiğit C. Uluslararası Pazarlama Stratejisinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Rusya’ya Tekstil İhracatı Üzerinde Bir Uygulama. FPEYD. 2013;:73–73.
MLA Güleç, Göksel ve Canan Eryiğit. “Uluslararası Pazarlama Stratejisinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Rusya’ya Tekstil İhracatı Üzerinde Bir Uygulama”. Finans Politik Ve Ekonomik Yorumlar, sy. 577, 2013, ss. 73-73.
Vancouver Güleç G, Eryiğit C. Uluslararası Pazarlama Stratejisinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi: Rusya’ya Tekstil İhracatı Üzerinde Bir Uygulama. FPEYD. 2013(577):73-.