Muhasebe Eğitimi Alan Önlisans Öğrencilerinin Muhasebe Derslerine Yönelik Tutumlarının ve İş Bulma Kaygılarının İncelenmesi: Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma
Yıl 2021,
, 722 - 755, 17.05.2021
Mustafa Kıllı
,
Mehmet Can Yumuşaker
Öz
Üniversite eğitimi alan öğrencilerin en büyük beklentisi eğitim aldıkları alanda çalışabilecekleri bir iş bulabilmektir. Ön lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan öğrencilerin en önemli kaygılarından biri mezun olduktan sonra eğitim aldıkları alanda çalışıp çalışamayacaklarıdır. Bu çalışma ile muhasebe eğitimi alan öğrencilerin hem muhasebe derslerine karşı olan tutumları ve hem de iş bulma kaygıları ölçülerek hangi faktörlerin öğrencilerin iş bulma kaygılarını etkilediğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla İskenderun Teknik Üniversitesi ve Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi önlisans muhasebe ve vergi uygulamaları programı öğrencilerine anket uygulanmıştır. Verilerin analizi SPSS 25 programında yapılmıştır. Araştırma sonucunda, iş bulma kaygısı ve muhasebe dersi tutumunun çeşitli alt boyutlarda birbirini etkilediği ve aralarında pozitif yönde düşük seviyede anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.
Kaynakça
- Akın, N. G. (2017). İşletme Bölümü Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörlerin Bulanık Dematel Yöntemi İle Değerlendirilmesi, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(4), 873-890.
- Akın, O. ve Onat, O. K (2015). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler: Demografik Farklılaşmalar Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 8(15), 297-312.
- Aktan, E . (2018). Sosyal Medya ve Sosyal Kaygı: Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. Selçuk İletişim , 11 (2), 35-53 .
- Apaydın, F . (2018). Türkiye’de İşsizliğin Karakteristiklerinin Karşılaştırmalı Analizi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 159-200.
- Basmacı, G., Tektaş, M., Tektaş, N. ve Öz Ceviz, N (2017). Kaygı Düzeylerini Etkileyen Faktörler Önlisans Öğrencileri ve Mezunları Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Journal Of Social Sciences, 18, 69-85.
- Byrne M. & Willes, P. (2005). İrish Secondary Students Perceptions Of The Work Of An Accountant And The Accounting Profession, Accounting Education: An International Journal, 14(4), 367-381.
- Bozkurt, N. (2004). Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Depresyon Ve Kaygı Düzeyleri ile Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkiler, Eğitim ve Bilim, 29 (133),52-59.
- Can, A. V., Karaca, N. Ve Gökgöz, A. (2010). Balkan Kökenli Muhasebecilerin Muhasebe Mesleğini Seçme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Sakarya İli Örneği, 2. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi, Prizen-Kosova.
- Cheng, K. W. (2007). The Curriculum Design in Universities From The Perspective Of Providers in Accounting Education, Education, 127(4), 581-590.
- Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim Ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 4(14), 115-127.
- Çevik, V.A. & Öneren, M. (2018). Önlisans Öğrencilerinin İş Bulma Endişeleri ve Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi, ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ETÜSBED), 8 (Nisan), 1-12.
- Danziger N. & Eden, Y. (2006). Student Career Aspirations And Perceptions: The Case Of Israeli Accounting Students, Accounting Education: An International Journal, 15(2), 113-134.
- Demir, B. (2016). Cumhuriyet Üniversitesi Yapısal Eşitlik Modeli ile Öğrencilerin İş Bulma Kaygılarına Yönelik Ölçek Geliştirme: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF’de Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
- Doğan, T. ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi. 34(153), 157-168.
- Dursun, S., ve Aytaç, S. (2009). Üniversite Öğrencileri Arasında İşsizlik Kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28 (1), 71–84.
- Düzgün, Ş., ve Hayalioğlu, H. (2006). Öğrencilerde Öğrenilmiş Çaresizlik Düzeyinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 404-413.
- Endler, N. S., Kantor, L. & Parker, J. D. A. (1994). State-Trait Coping, State-Trait Anxiety And Academic Performance. Personality And Individual Differences, 16(5), 663-670.
- Ergür, D. O. (2004). Yabancı Dil Öğrenim Sürecinde Kaygı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (26),48-53.
- Eş, A. & Durak, H.S. (2018). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İş Bulma Kaygılarına Yönelik Ölçek Geliştirme: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Örneği, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14 (Özel Sayı),115-127.
- Ghaderi, A.R., Venkatesh, Kumar, G., & Sampath, K. (2009), Depression, Anxiety And Stress Among The Indian And Iranian Students, Journal Of The Indian Academy Of Applied Psychology, 35(1), S.33- 37.
- Gökgöz, A. ve Zeytin, M. (2012). Muhasebe Mesleğinin Seçilmesini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Yalova Ve Bilecik İlleri Örneği, Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi, 4(8), 67-85.
- Gündoğdu, M. (1996) The Relationship Between Helpless Explontary Style, Test Anxiety And Academic Achievement Among Sixth Grade Basic Education Students, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
- İnce, S. & Khorshid, (2015). Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi, Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi,18(3), 163-171.
- İhsan, Y. (2005). İşsizlik Olgusunun Psikolojik Boyutu: Görgül Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 60(3), 256-274.
- Kaya, U. (2007). İlk Defa Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse Yönelik Algıları Üzerine Bir Alan Araştırması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği, Muhasebe Finansman Dergisi, 36, 125-133.
- Kaya, M. ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17 (17), 31-63.
- Kıcır, B. (2010). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Psikolojik Etmenler Açısından Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
- Kıcır, B. (2017). Eğitimli Genç İşsizliği Üzerinden İşsizlik Kaygısına Bir Bakış. Çalışma ve Toplum, 54 (3), 1369–1395.
- Koç, M, ve Polat, Ü. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Ruh Sağlığı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 3(2):1–22.
- Küçüktüfekçi, M. Ve Kıllı, M. (2016), Genel Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse Olan Tutumlarının Tespitine Yönelik Bir Araştırma, Proceedings of 1st International Conference On Scientific Cooperation For The Future İn The Social Sciences,735-741, September 22-23, Uşak, Türkiye.
- Marriott, P. & Marriott, N. (2003). Are We Turning Them On? A Longitudinal Studt Of Undergraduate Accounting Students’attiude Towards Accounting A Profession, Accounting Education: An International Journal, 12 (2). 113-133.
- Orhunbilge, N. (2017). Uygulamalı Regresyon ve Korelasyon Analizi Kitabı Nobel Yayınları 3.Baskı
- Özcan, İ., Ünal, F. ve Helhel, Y. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet Ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları İle İlişkilendirilmesi, Muhasebe Ve Finansman Dergisi, (41), 170-181.
- Özdinç S., Biçici Y., Çamur M., & Turan F. N., (2018). Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 8(3), 471-479.
- Özdemir, İ. ve Ertuğrul S. (2014). Muhasebe Dersi Alan Ön Lisans ve Lisans Öğrencilerinin Derse Yönelik Tutumlarının Tespiti: Ege Bölgesinde Bir Uygulama, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(1):204–14.
- Rathnayake, S. & Ekanayaka, J. (2016). Depression, Anxiety And Stress Among Undergraduate Nursing Students İn A Public University İn Sri Lanka. International Journal. 9(3), 1020-1032.
- Reed, S. A. & Kratchman, S. H. (1989). A Longitudinal And Cross-Sectional Study Of Students’ Perceptions Of The İmportance Of Job Attributes, Journal Of Accounting Education, 7(2), 171-193.
- Şahin, C. (2009), Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeyleri, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 271-286.
- Şahin, L. (2011). Türkiye İşgücü Piyasasının Yapısal Özellikleri Ve İşsizlik Sorunu. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 53, 543–575.
- Şahin, M. (2019). Korku, Kaygı ve Kaygı (Anksiyete) Bozuklukları, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 6 (10), 117-135.
- Şahin Kutlu, Ş, Çetinbakış, M. & Kutlu, M. (2019). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama, EKEV Akademi Dergisi, 23(78), 511-522.
- Tayfun, A. ve Korkmaz, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (17), 534-558
- Tunçsiper, B., Bicil, İ. M. ve Biçen, Ö. F. (2012). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin İşsizlik Kaygısına İlişkin Tutumları Üzerine Bir Uygulama. Türkiye Ekonomi Kurumu (Tek), 3. Uluslararası Ekonomi Konferansı, İzmir.
- Ulaş, Ö., ve Özdemir, S. (2018). Predictors Of Perceived Career Barriers Among University Senior Students. Hacettepe Egitim Dergisi, 33(3), 672–688.
- Uyar Bozdağlıoğlu, E. Y. (2008). Türkiye’de işsizliğin Özellikleri ve İşsizlikle Mücadele Politikaları, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (20), 45-65.
- Üredi, L. ve Başduvar, L. (2017). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Turkish Journal Of Primary Education, 2, 57–71.
- Yazıcıoğlu, Y. Ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
Yetim, H. (2006). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik ve Türkçe Derslerine Yönelik Tutumları ile Bu Derslerdeki Başarıları Arasındaki İlişki. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
- Yılmaz, İ. A., Dursun, S., Güngör Güzeller, E. ve Pektaş, K. (2014). *Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeyinin Belirlenmesi: Bir Örnek Çalışma. Ejovoc: Electronic Journal Of Vocational Colleges, 4(4), 16-26.
The Analysis of Finding a Job Anxieties and Attitudes Directed to Course of Students Taken Accounting Courses: A Research on the Students of Accounting and Tax Applications Programme
Yıl 2021,
, 722 - 755, 17.05.2021
Mustafa Kıllı
,
Mehmet Can Yumuşaker
Öz
The biggest expectation of students who are taking university education is to find a job in which they can work in the field they training area. One of the most important concerns of students who have received accounting education at associate degree level is whether they can work in the field received education after graduation. In this study, it is aimed to determine the factors that affect students' anxiety to find a job by measuring both their attitudes towards accounting lessons and job find anxiety. Fort this purpose, in order to examine the attitudes directed to accounting courses and their job find anxiety of the students of Accounting and Tax Applications Programme at İskenderun Technical University and Osmaniye Korkut Ata University a questionnaire was applied. The data were analyzed in SPSS 25 statistic software. As a result of the research, it was observed that job anxiety and accounting course attitudes affect each other in various sub-dimensions and there is a positive and low level of significant relationship between them.
Kaynakça
- Akın, N. G. (2017). İşletme Bölümü Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörlerin Bulanık Dematel Yöntemi İle Değerlendirilmesi, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(4), 873-890.
- Akın, O. ve Onat, O. K (2015). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler: Demografik Farklılaşmalar Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 8(15), 297-312.
- Aktan, E . (2018). Sosyal Medya ve Sosyal Kaygı: Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. Selçuk İletişim , 11 (2), 35-53 .
- Apaydın, F . (2018). Türkiye’de İşsizliğin Karakteristiklerinin Karşılaştırmalı Analizi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 159-200.
- Basmacı, G., Tektaş, M., Tektaş, N. ve Öz Ceviz, N (2017). Kaygı Düzeylerini Etkileyen Faktörler Önlisans Öğrencileri ve Mezunları Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Journal Of Social Sciences, 18, 69-85.
- Byrne M. & Willes, P. (2005). İrish Secondary Students Perceptions Of The Work Of An Accountant And The Accounting Profession, Accounting Education: An International Journal, 14(4), 367-381.
- Bozkurt, N. (2004). Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Depresyon Ve Kaygı Düzeyleri ile Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkiler, Eğitim ve Bilim, 29 (133),52-59.
- Can, A. V., Karaca, N. Ve Gökgöz, A. (2010). Balkan Kökenli Muhasebecilerin Muhasebe Mesleğini Seçme Nedenleri Üzerine Bir Araştırma: Sakarya İli Örneği, 2. Uluslararası Balkanlarda Sosyal Bilimler Kongresi, Prizen-Kosova.
- Cheng, K. W. (2007). The Curriculum Design in Universities From The Perspective Of Providers in Accounting Education, Education, 127(4), 581-590.
- Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim Ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 4(14), 115-127.
- Çevik, V.A. & Öneren, M. (2018). Önlisans Öğrencilerinin İş Bulma Endişeleri ve Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi, ETÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (ETÜSBED), 8 (Nisan), 1-12.
- Danziger N. & Eden, Y. (2006). Student Career Aspirations And Perceptions: The Case Of Israeli Accounting Students, Accounting Education: An International Journal, 15(2), 113-134.
- Demir, B. (2016). Cumhuriyet Üniversitesi Yapısal Eşitlik Modeli ile Öğrencilerin İş Bulma Kaygılarına Yönelik Ölçek Geliştirme: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF’de Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
- Doğan, T. ve Çoban, A. E. (2009). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları İle Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi. 34(153), 157-168.
- Dursun, S., ve Aytaç, S. (2009). Üniversite Öğrencileri Arasında İşsizlik Kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28 (1), 71–84.
- Düzgün, Ş., ve Hayalioğlu, H. (2006). Öğrencilerde Öğrenilmiş Çaresizlik Düzeyinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13), 404-413.
- Endler, N. S., Kantor, L. & Parker, J. D. A. (1994). State-Trait Coping, State-Trait Anxiety And Academic Performance. Personality And Individual Differences, 16(5), 663-670.
- Ergür, D. O. (2004). Yabancı Dil Öğrenim Sürecinde Kaygı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (26),48-53.
- Eş, A. & Durak, H.S. (2018). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İş Bulma Kaygılarına Yönelik Ölçek Geliştirme: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Örneği, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14 (Özel Sayı),115-127.
- Ghaderi, A.R., Venkatesh, Kumar, G., & Sampath, K. (2009), Depression, Anxiety And Stress Among The Indian And Iranian Students, Journal Of The Indian Academy Of Applied Psychology, 35(1), S.33- 37.
- Gökgöz, A. ve Zeytin, M. (2012). Muhasebe Mesleğinin Seçilmesini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Yalova Ve Bilecik İlleri Örneği, Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi, 4(8), 67-85.
- Gündoğdu, M. (1996) The Relationship Between Helpless Explontary Style, Test Anxiety And Academic Achievement Among Sixth Grade Basic Education Students, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
- İnce, S. & Khorshid, (2015). Hemşirelik Öğrencilerinin Meslek Seçimini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi, Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi,18(3), 163-171.
- İhsan, Y. (2005). İşsizlik Olgusunun Psikolojik Boyutu: Görgül Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 60(3), 256-274.
- Kaya, U. (2007). İlk Defa Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse Yönelik Algıları Üzerine Bir Alan Araştırması: Karadeniz Teknik Üniversitesi Örneği, Muhasebe Finansman Dergisi, 36, 125-133.
- Kaya, M. ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17 (17), 31-63.
- Kıcır, B. (2010). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Psikolojik Etmenler Açısından Bir İnceleme. Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
- Kıcır, B. (2017). Eğitimli Genç İşsizliği Üzerinden İşsizlik Kaygısına Bir Bakış. Çalışma ve Toplum, 54 (3), 1369–1395.
- Koç, M, ve Polat, Ü. (2006). Üniversite Öğrencilerinin Ruh Sağlığı. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi 3(2):1–22.
- Küçüktüfekçi, M. Ve Kıllı, M. (2016), Genel Muhasebe Dersi Alan Öğrencilerin Derse Olan Tutumlarının Tespitine Yönelik Bir Araştırma, Proceedings of 1st International Conference On Scientific Cooperation For The Future İn The Social Sciences,735-741, September 22-23, Uşak, Türkiye.
- Marriott, P. & Marriott, N. (2003). Are We Turning Them On? A Longitudinal Studt Of Undergraduate Accounting Students’attiude Towards Accounting A Profession, Accounting Education: An International Journal, 12 (2). 113-133.
- Orhunbilge, N. (2017). Uygulamalı Regresyon ve Korelasyon Analizi Kitabı Nobel Yayınları 3.Baskı
- Özcan, İ., Ünal, F. ve Helhel, Y. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet Ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları İle İlişkilendirilmesi, Muhasebe Ve Finansman Dergisi, (41), 170-181.
- Özdinç S., Biçici Y., Çamur M., & Turan F. N., (2018). Fizyoterapi Ve Rehabilitasyon Eğitimi Alan Lisans Öğrencilerinin Mesleki Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 8(3), 471-479.
- Özdemir, İ. ve Ertuğrul S. (2014). Muhasebe Dersi Alan Ön Lisans ve Lisans Öğrencilerinin Derse Yönelik Tutumlarının Tespiti: Ege Bölgesinde Bir Uygulama, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 7(1):204–14.
- Rathnayake, S. & Ekanayaka, J. (2016). Depression, Anxiety And Stress Among Undergraduate Nursing Students İn A Public University İn Sri Lanka. International Journal. 9(3), 1020-1032.
- Reed, S. A. & Kratchman, S. H. (1989). A Longitudinal And Cross-Sectional Study Of Students’ Perceptions Of The İmportance Of Job Attributes, Journal Of Accounting Education, 7(2), 171-193.
- Şahin, C. (2009), Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeyleri, Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 271-286.
- Şahin, L. (2011). Türkiye İşgücü Piyasasının Yapısal Özellikleri Ve İşsizlik Sorunu. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, 53, 543–575.
- Şahin, M. (2019). Korku, Kaygı ve Kaygı (Anksiyete) Bozuklukları, Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 6 (10), 117-135.
- Şahin Kutlu, Ş, Çetinbakış, M. & Kutlu, M. (2019). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama, EKEV Akademi Dergisi, 23(78), 511-522.
- Tayfun, A. ve Korkmaz, A. (2016). Üniversite Öğrencilerinde İşsizlik Kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (17), 534-558
- Tunçsiper, B., Bicil, İ. M. ve Biçen, Ö. F. (2012). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin İşsizlik Kaygısına İlişkin Tutumları Üzerine Bir Uygulama. Türkiye Ekonomi Kurumu (Tek), 3. Uluslararası Ekonomi Konferansı, İzmir.
- Ulaş, Ö., ve Özdemir, S. (2018). Predictors Of Perceived Career Barriers Among University Senior Students. Hacettepe Egitim Dergisi, 33(3), 672–688.
- Uyar Bozdağlıoğlu, E. Y. (2008). Türkiye’de işsizliğin Özellikleri ve İşsizlikle Mücadele Politikaları, Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (20), 45-65.
- Üredi, L. ve Başduvar, L. (2017). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Turkish Journal Of Primary Education, 2, 57–71.
- Yazıcıoğlu, Y. Ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
Yetim, H. (2006). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik ve Türkçe Derslerine Yönelik Tutumları ile Bu Derslerdeki Başarıları Arasındaki İlişki. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
- Yılmaz, İ. A., Dursun, S., Güngör Güzeller, E. ve Pektaş, K. (2014). *Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeyinin Belirlenmesi: Bir Örnek Çalışma. Ejovoc: Electronic Journal Of Vocational Colleges, 4(4), 16-26.