BibTex RIS Kaynak Göster

Turkish Education Through Poetry Reading

Yıl 2004, Sayı: 17, 89 - 98, 17.02.2014

Öz

Poetic narrative demonstrates richness of a language more clearly, because poetry as a genre is more effective than other literary genres in terms of explaining emotions. The general purpose of this study is to apply this function of poetry in conveying emotions to the education of Turkish. In this context, at fırst, it deals with reading techniques in poetry and their relevancy in teaching Turkish. In connection with that, various learning strategies are explained. At this point, employing the techniques of poetry reading could be developed as a successful strategy for language teaching. Because this way of education could be more enjoyable it eases the way of teaching and learning. Using the conventions of poetry reading might be an important strategy in teaching Turkish.

Şiir Okumaya Dayalı Türkçe Öğretimi

Yıl 2004, Sayı: 17, 89 - 98, 17.02.2014

Öz

-

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Demir

Bilal Duman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Demir, M., & Duman, B. (2014). Şiir Okumaya Dayalı Türkçe Öğretimi. İlmi Araştırmalar(17), 89-98.
AMA Demir M, Duman B. Şiir Okumaya Dayalı Türkçe Öğretimi. İlmi Araştırmalar. Şubat 2014;(17):89-98.
Chicago Demir, Mehmet, ve Bilal Duman. “Şiir Okumaya Dayalı Türkçe Öğretimi”. İlmi Araştırmalar, sy. 17 (Şubat 2014): 89-98.
EndNote Demir M, Duman B (01 Şubat 2014) Şiir Okumaya Dayalı Türkçe Öğretimi. İlmi Araştırmalar 17 89–98.
IEEE M. Demir ve B. Duman, “Şiir Okumaya Dayalı Türkçe Öğretimi”, İlmi Araştırmalar, sy. 17, ss. 89–98, Şubat 2014.
ISNAD Demir, Mehmet - Duman, Bilal. “Şiir Okumaya Dayalı Türkçe Öğretimi”. İlmi Araştırmalar 17 (Şubat 2014), 89-98.
JAMA Demir M, Duman B. Şiir Okumaya Dayalı Türkçe Öğretimi. İlmi Araştırmalar. 2014;:89–98.
MLA Demir, Mehmet ve Bilal Duman. “Şiir Okumaya Dayalı Türkçe Öğretimi”. İlmi Araştırmalar, sy. 17, 2014, ss. 89-98.
Vancouver Demir M, Duman B. Şiir Okumaya Dayalı Türkçe Öğretimi. İlmi Araştırmalar. 2014(17):89-98.