BibTex RIS Kaynak Göster

The Curriculum 1929 in the Context of Functions of Language and Objectives of Literature Education

Yıl 2006, Sayı: 22, 219 - 228, 19.02.2014

Öz

For some "language" mainly denotes "grammar" and the importance of literature aspect of language is usually neglected. When literature education is considered independent of linguistics and literary theories, only etymologic, syntactic research, such as research on nouns, adjectives, consonants etc. is left. In literature education, the first thing that should be considered is theoretical approaches such as linguistics, semiotics, aesthetics, hermeneutics and intertextual relations. Etymological studies and word analysis should not be underestimated but we must state that literature education is not limited to word analysis. Literature education is the area in which aesthetical pleasure and personal holistic behaviors are gained and it leads to creative works. Curriculum of 1929 emphasized these points. In this study, based on curriculum of 1929, how we should consider literacy education is explained.

Kaynakça

  • Alatlı, A. Viva La Meurte (Yaşasın Ölüm), Boyut Yay. İstanbul, 1992.
  • Barthes, R. Elements de Se'miologie, Seuil, Paris, 1985.
  • Baylon,C—Fabre, P, Initiation âla Linguistique, Univ. de Nathan, Nathan, 1975.
  • Demir, C. Atatürk Döneminde Bir ve Tam Devreli Liselerde (Ortaokul ve Liselerde) Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi ve Öğretimi (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniv. Sos.Bil.Enst. Ankara, 1997.
  • Galisson,R-Coste, D. Dictionnaire de Didactique des Langues, Hachette, Paris, 1976.
  • Kavcar, C, Edebiyat ve Eğitim, Engin Yay.Ankara, 1999.
  • Kıran, Z.-K1ran(Eziler)A. Dilbilime Giriş, Seçkin Yay. Ankara, 2001.
  • Klinkenberg, J .M. Précis de Sémiotique Generale, De Boeck, Univ. Paris, 2000.
  • Komisyon (MEB), Orta Mektep ve Liselerde Türkçe Müfredat Programı, Ankara, 1929.
  • Reboul, O., Qu ’est-ce qu ’Apprendre (Education et Formation), PUF, Paris, 1999.
  • Saussure, F.de., Cours de Linguistique Ge’ne'rale, Payot, Paris, 1978.
  • Tarakçı, C., “Nuri Pakdil ve Edebiyat Dergisi”, Hece, Aylık Edebiyat Dergisi, Nuri Pakdil Özel Sayısı, Ocak 2004, Sayız85, s.450.
  • Searle, J .R. Söz Edimleri, Ayraç Yay. Ankara, 2000.
  • Timuçin, A., Estetik, BDS Yay. (Yer:?), 1993. Vardar, B., Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, TDK Yay. Ankara, 1982.
  • ° http://www.adaminsitesi.com. 11.04.2005

Dilin İşlevleri ve Edebiyat Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde 1929 Müfredat Programı

Yıl 2006, Sayı: 22, 219 - 228, 19.02.2014

Öz

Bazıları için dil çoğunlukla gramer anlamına gelir ve genellikle dilin edebiyat boyutu ihmal edilir. Edebiyat eğitimi, dilbilim ve yazınsal kuramlardan bağımsız bir şekilde düşünüldüğünde geriye ad, sıfat, zarf, ünlüler, ünsüzler, fiil çekimleri vb. sözdizimsel ya da kökenbilimsel araştırmalar kalır. Edebiyat eğitiminde gözden uzak tutulmaması gereken ilk öğe dilbilim, göstergebilim, alımlama estetiği, yorumbilim, metinlerarası ilişkiler vb. kuramsal yaklaşımlardır. Kökenbilimsel araştırmaları ve sözcük çözümlemelerini küçümsemeden belirtelim ki edebiyat eğitimi sözcük çözümlemesi değildir. Edebiyat eğitimi estetik hazzın edinildiği, kişisel bir davranış bütünlüğünün kazanıldığı bir çalışma alanıdır; yaratıcı çalışmalara yol açan bir etkinliktir. 1929 Müfredat Programı da bu noktalara vurgu yapmaktadır. Bu çalışmada, 1929 müfredat programı göz önünde bulundurularak, edebiyat eğitimini nasıl düşünmemiz gerektiği üzerinde duruluyor.

Kaynakça

  • Alatlı, A. Viva La Meurte (Yaşasın Ölüm), Boyut Yay. İstanbul, 1992.
  • Barthes, R. Elements de Se'miologie, Seuil, Paris, 1985.
  • Baylon,C—Fabre, P, Initiation âla Linguistique, Univ. de Nathan, Nathan, 1975.
  • Demir, C. Atatürk Döneminde Bir ve Tam Devreli Liselerde (Ortaokul ve Liselerde) Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi ve Öğretimi (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniv. Sos.Bil.Enst. Ankara, 1997.
  • Galisson,R-Coste, D. Dictionnaire de Didactique des Langues, Hachette, Paris, 1976.
  • Kavcar, C, Edebiyat ve Eğitim, Engin Yay.Ankara, 1999.
  • Kıran, Z.-K1ran(Eziler)A. Dilbilime Giriş, Seçkin Yay. Ankara, 2001.
  • Klinkenberg, J .M. Précis de Sémiotique Generale, De Boeck, Univ. Paris, 2000.
  • Komisyon (MEB), Orta Mektep ve Liselerde Türkçe Müfredat Programı, Ankara, 1929.
  • Reboul, O., Qu ’est-ce qu ’Apprendre (Education et Formation), PUF, Paris, 1999.
  • Saussure, F.de., Cours de Linguistique Ge’ne'rale, Payot, Paris, 1978.
  • Tarakçı, C., “Nuri Pakdil ve Edebiyat Dergisi”, Hece, Aylık Edebiyat Dergisi, Nuri Pakdil Özel Sayısı, Ocak 2004, Sayız85, s.450.
  • Searle, J .R. Söz Edimleri, Ayraç Yay. Ankara, 2000.
  • Timuçin, A., Estetik, BDS Yay. (Yer:?), 1993. Vardar, B., Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, TDK Yay. Ankara, 1982.
  • ° http://www.adaminsitesi.com. 11.04.2005
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilmi Uçan

Yayımlanma Tarihi 19 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Uçan, H. (2014). Dilin İşlevleri ve Edebiyat Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde 1929 Müfredat Programı. İlmi Araştırmalar(22), 219-228.
AMA Uçan H. Dilin İşlevleri ve Edebiyat Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde 1929 Müfredat Programı. İlmi Araştırmalar. Şubat 2014;(22):219-228.
Chicago Uçan, Hilmi. “Dilin İşlevleri Ve Edebiyat Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde 1929 Müfredat Programı”. İlmi Araştırmalar, sy. 22 (Şubat 2014): 219-28.
EndNote Uçan H (01 Şubat 2014) Dilin İşlevleri ve Edebiyat Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde 1929 Müfredat Programı. İlmi Araştırmalar 22 219–228.
IEEE H. Uçan, “Dilin İşlevleri ve Edebiyat Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde 1929 Müfredat Programı”, İlmi Araştırmalar, sy. 22, ss. 219–228, Şubat 2014.
ISNAD Uçan, Hilmi. “Dilin İşlevleri Ve Edebiyat Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde 1929 Müfredat Programı”. İlmi Araştırmalar 22 (Şubat 2014), 219-228.
JAMA Uçan H. Dilin İşlevleri ve Edebiyat Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde 1929 Müfredat Programı. İlmi Araştırmalar. 2014;:219–228.
MLA Uçan, Hilmi. “Dilin İşlevleri Ve Edebiyat Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde 1929 Müfredat Programı”. İlmi Araştırmalar, sy. 22, 2014, ss. 219-28.
Vancouver Uçan H. Dilin İşlevleri ve Edebiyat Eğitiminin Amaçları Çerçevesinde 1929 Müfredat Programı. İlmi Araştırmalar. 2014(22):219-28.