Bu çalışmanın amacı, sebze ve meyve
pazarlamasında faaliyet gösteren aracı kuruluşların (komisyoncuların) satın
alma kararlarını etkileyen faktörlerin önem derecesini ortaya koymak ve il
dışından satın alınan ürünlerin yerine yerel üreticiler tarafından üretilen
ürünlere yönelmelerine katkı sağlamaktır. Ayrıca, ürün desenini çoğaltmak için
organizeli çalışmaların yapılmasına bazı
öneriler getirmektir.
Elazığ’da sebze ve meyve üretimi,
küçük aile işletmeleri biçiminde yapıldığı için organize bir pazarlama sistemi
gelişmemiştir. Öte yandan daha geniş çapta sebze ve meyve üretimi yapan
işletmelerde de üretilen ürünlerin dayanıklılık süresinin kısa olması ve
özellikle ilde işleme-saklama işletmelerinin yetersiz olması pazarlama alanında
yaşanan problemlerin başında gelmektedir.
Bu amaçla, Elazığ toptancı sebze ve
meyve halinde faaliyet gösteren toplam 81 komisyoncunun 62’sinde anket çalışması yapılmıştır. Yapılan bu anket
çalışmasıyla, komisyoncuların satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin önem
derecesine göre bir sıralaması ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca, yerel üreticilerin
gerek ürünlerin pazarlamasında karşılaştıkları problemlerin çözümüne gerekse ürün deseninin artırılması
yönelik bazı öneriler getirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Kasım 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 2 Sayı: 1 |