Bu
çalışmanın amacı; spor yapan öğrencilerle sedanter öğrencilerin fiziki yapılar
ile ışık ve ses uyaranlarına karşı reaksiyon zamanlarının karşılaştırılmasıdır.
Çalışmaya;
Fırat Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’ndan aktif sporla uğraşan
100 (50 erkek, 50 bayan), Fen-Edebiyat Fakültesinden sedanter 100 (50 erkek ve
50 bayan) öğrenci katıldı. Deneklerin
görsel ve işitsel reaksiyon zamanı ölçümleri sağ ve sol el olmak üzere Newtest
1000 aleti ile yapıldı. Sırt ve bacak kuvveti ölçümleri Lafeyette Instrument
Company tarafından üretilen 23527-3 model sırt ve bacak (back-lift)
dinamometresi kullanılarak gerçekleştirildi.
Işık ve ses uyaranlarına karşı reaksiyon zamanlarının
değerlendirilmesi, sağ ve sol el arasında farklı çıkmazken sporcu ve
sedanterlerin ışık ve ses uyaranlarına karşı alınan ölçüm değerleri arasında anlamlı düzeyde fark
elde edildi (p<0.05).
Grupların el kavrama kuvvetlerinin karşılaştırılmasında,
sağ ve sol el kavrama kuvvetleri arasındaki fark istatistiksel düzeyde
anlamlılığa ulaşmazken, sporcu ve sedanterler arasında el kavrama kuvvetleri,
sırt ve bacak kuvvetleri gruplar
arasında farklı bulundu. Grupların esneklik ve 40 metre sürat koşuları,
bir çok parametrede olduğu gibi farklı
düzeyde idi (p<0.05).
Sonuç
olarak; sporun beden ve ruh sağlığını olumlu etkilediğinin tartışmasız kabul
gördüğü, bu nedenle tüm öğrencilere düzenli egzersiz yaptırılabilmesi için ders
müfredatlarında yeni düzenlemelerin yapılmasının gerekli olduğunu
düşünmekteyiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 2 Sayı: 2 |