İnternet
bankacılığı, bankacılık hizmetlerinin internet üzerinden sunulması amacıyla
hazırlanan alternatif bir dağıtım kanalıdır. İnternet bankacılığı, herhangi bir
banka şubesinin sunduğu hizmetlerin hemen hemen hepsini, dünyanın her
noktasından çabuk ve kolayca yararlanma imkanını sağlamaktadır. Geleneksel
olarak, pazarlamada aracı kuruluşların, uygun mamulü, uygun yerde, uygun
zamanda, uygun miktarda, uygun şekilde ve uygun fiyatta sunma gibi temel
fonksiyonlarını, alternatif dağıtım şekli olan teknolojik araçlarla daha kolay
ve ucuz bir şekilde yerine getirilmektedir.
Bu
çalışmada, mal sektörü açısından ele alınan aracı kuruluşların temel
fonksiyonları, hizmet sektörü açısından yeterince ele alınmadığı noktasından
hareketle; alternatif dağıtım şekli olan teknolojik araçlarla sağlanan faydalar;
yer faydası zaman faydası, çeşit faydası, kalite faydası teorik zeminde ele alınmaya
çalışılmıştır. Teknolojik gelişmeler, bankacılık sektöründe özellikle pazarlama
açısından sınırsız yer faydası ve sınırsız zaman faydası gibi yeni
kavramlar ortaya çıkardığı söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 2 |