Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KAPAKLI KONDUİTLERDE BOY UZUNLUĞUNUN HAVALANDIRMA PERFORMANSINA ETKİSİ

Yıl 2005, Cilt: 3 Sayı: 3, 132 - 137, 17.07.2005

Öz




Bu
çalışmada, havalandırma işlemi konusunda mevcut havalandırma sistemlerine
alternatif olarak kullanılan kapaklı konduitlerde farklı kapak açıklıkları, debi
değerleri ve konduit uzunlukları için havalandırma performansı incelendi. Küçük
kapak açıklığı değerlerinde boru boyu arttıkça hava emme performansının da
arttığı gözlemlenmiştir. Ancak kısa borularda ise kapak açıklığının
artırılmasıyla en yüksek hava emme performansı meydana gelmiştir.




Kaynakça

  • 1. Chaudhry M.H., Yevjevich V., “Closed-Conduit Flow” Water Resources Publicatıon, Michigan, USA, 1981
  • 2. Eroğlu, V., “Su Tasfiyesi”, T.C. İTÜ Kütüphane-si, Sayı:1439, İstanbul, 1991
  • 3. Ervine D., “Air Entrainment in Hydraulic Structu-res: A Review”, Proc. Instn. Civ. Engrs. Water Maritime and Energy, Vol. 130, Sept., 142-153, 1998
  • 4. Özkan F., “Basınçlı Su Borularında Hava İletimi ve Oksijen Transferinin İncelenmesi”, F.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 2005
  • 5. Sharma H.R., “Air Entrainment in High Head Gated Conduits”, Journal of the Hydraulics Division, vol. 102, 1976
  • 6. Speerli J., “Air Entrainment of Free-Surface Tunnel Flow”, 28th IAHR Congress, Graz, Austria, 1999
  • 7. Speerli J, Hager W.H., “Air-Water Flow in Bot-tom Outlets”, Canadian Journal of Civil Engine-ring, 27: 454-462, 2000
  • 8. Stahl H., Hager W.H., “Hydraulic Jump in Cir-cular Pipes”, Canadian Journal of Civil Engine-ring, 26: 368-373, 1999
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ünsal Bu kişi benim

Mehmet Tuğal Bu kişi benim

Fahri Özkan

Yayımlanma Tarihi 17 Temmuz 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ünsal, M., Tuğal, M., & Özkan, F. (2005). KAPAKLI KONDUİTLERDE BOY UZUNLUĞUNUN HAVALANDIRMA PERFORMANSINA ETKİSİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(3), 132-137.
AMA Ünsal M, Tuğal M, Özkan F. KAPAKLI KONDUİTLERDE BOY UZUNLUĞUNUN HAVALANDIRMA PERFORMANSINA ETKİSİ. (DAD). Temmuz 2005;3(3):132-137.
Chicago Ünsal, Mehmet, Mehmet Tuğal, ve Fahri Özkan. “KAPAKLI KONDUİTLERDE BOY UZUNLUĞUNUN HAVALANDIRMA PERFORMANSINA ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3, sy. 3 (Temmuz 2005): 132-37.
EndNote Ünsal M, Tuğal M, Özkan F (01 Temmuz 2005) KAPAKLI KONDUİTLERDE BOY UZUNLUĞUNUN HAVALANDIRMA PERFORMANSINA ETKİSİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3 3 132–137.
IEEE M. Ünsal, M. Tuğal, ve F. Özkan, “KAPAKLI KONDUİTLERDE BOY UZUNLUĞUNUN HAVALANDIRMA PERFORMANSINA ETKİSİ”, (DAD), c. 3, sy. 3, ss. 132–137, 2005.
ISNAD Ünsal, Mehmet vd. “KAPAKLI KONDUİTLERDE BOY UZUNLUĞUNUN HAVALANDIRMA PERFORMANSINA ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 3/3 (Temmuz 2005), 132-137.
JAMA Ünsal M, Tuğal M, Özkan F. KAPAKLI KONDUİTLERDE BOY UZUNLUĞUNUN HAVALANDIRMA PERFORMANSINA ETKİSİ. (DAD). 2005;3:132–137.
MLA Ünsal, Mehmet vd. “KAPAKLI KONDUİTLERDE BOY UZUNLUĞUNUN HAVALANDIRMA PERFORMANSINA ETKİSİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 3, 2005, ss. 132-7.
Vancouver Ünsal M, Tuğal M, Özkan F. KAPAKLI KONDUİTLERDE BOY UZUNLUĞUNUN HAVALANDIRMA PERFORMANSINA ETKİSİ. (DAD). 2005;3(3):132-7.