Bu çalışmada amaç, spor işletmelerindeki işletmecilik
faaliyetleri üzerinde durarak, analitik bir incelemeyle insan faktörünün
yönetim amaçlarının gerçekleştirilmesinde, işletmelerdeki personel yönetimi
anlayışını de-ğerlendirmektir.
Hizmet sektöründe insan, işletmenin en önemli
sermayesidir. İşletmelerde yönetimin her kademesinde insan unsuru vardır. İnsan
ihtiyaçlarını tatmin için faaliyette bulunan ve bunu gerçekleştirmede gerekli
üretim faktörlerine sahip olan spor işletmelerinin amacı, kaliteli ve çeşitli
branşlara özgü hizmetler sunarak, bu hiz-metlerden faydalanan insanların
memnuniyetini sağlamaktır. Spor işletmelerinde, spor hizmetlerinin depolanmama
ve stoklaşmama özelliği vardır. Spor hizmeti üretildiği anda tüketilmektedir.
Spor işletmeleri
yaptıkları hizmetin karşılığı olarak maddi açıdan kazanç elde etseler bile
genel olarak, spor işletmelerine gelen insanların sportif ihtiyaçlarını
karşılamak üzere kurulurlar.
Sonuç olarak,
spor tesislerinin yapımı, planlanması ve hizmet üretmeye yönelik
programlanması, her seviye-deki yöneticiler açısından süreklilik gösteren ve
güncelliğini koruyan bir durumdur. Spor ortamının oluşma-sında spor
tesislerinin önemli bir yere sahip olduğu anlaşılmaktadır. Spor tesislerinin
verimli kullanılması hem sporcu yetiştirilmesinde, hem de beşeri kaynakların
üretimindeki verimliliklerin artırılması açısından önemlidir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1 |