Eğlenceli bir
etkinlik olan ve çocukların ruhsal doyumunu sağlayan oyun, onların beden ve moral gelişimine katkıda
bulunurak iyi davranışlar ve alışkanlıklar kazandırır. Çocuklar, oyunla coşku
ve sevinç duygusun sa-hip olurlar. Oyun, çocuğun hayatı, canlılığı, dünyayı
tanıması, varlığı ve her şeyidir.
Araştırmanın
amacı, oyunun çocuklar için önemini vurgulayarak oyunun onların
gelişimlerindeki katkılarının neler olduğunu inceleyerek etkilerinin
değerlendirmesini yapmaktır. Bu araştırmada yöntem olarak analitik metot
kullanılmıştır. Araştırmanın amacı ile ilgi literatür taranmasıyla elde edilen
bilgiler tasnif ve yorumla-narak değerlendirilmiştir.
Çocuk oyunları,
çocuğun eğitiminde ve kişiliğinin gelişiminde önemli bir yer tutmaktadır. Çocuk
eğitimi, toplumsal kültür açısından önemli olduğu gibi eğitim ve ruh bilimi
yönünden de önem taşımaktadır. Çocuk, gerekli olan davranış, bilgi ve
becerilerini oyun içinde kendiliğinden öğrenir. Çocuğun kişiliği oyun içinde
daha belirgin çizgilerle ortaya çıkar ve gelişir. Çocuk, kavramları, cisimleri,
toplumsal kuralları, haklarını ve mücadele etmeyi oyun içerisinde algılar,
sonra anlar, sonra da öğrenir ve geliştirir. Oyun, fiziksel, sosyal, zihinsel,
psikolojik ve duygusal yönden çocuğu etkiler ve gelişmesine katkıda bulunur.
Sonuç olarak, oyun
çocuğun boş zamanlarını doldurma aracı olarak görülmemelidir. Oyunun gerçek ve
önemli bir eğitim aracı olduğu gözden kaçırılmamalıdır. Oyun çocuğun hayal
gücünü, yaratıcılığını geliştirir, insan ilişkilerini, yardımlaşma etkileşimini
arttırır. Çocuğa güçlükle öğretilen pek çok kural, oyun sırasında daha kolay
öğretilebilir. Kısacası oyun, kişinin kendisini anlatabildiği en kolay yoldur
ve eğitimin bir parçasıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 3 |