FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ HÜCRE BÖLÜNMESİYLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI
Yıl 2006,
Cilt: 4 Sayı: 3, 70 - 73, 30.07.2006
İrfan Emre
,
Muammer Bahşi
Öz
Bu çalışma
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının hücre bölünmesiyle ilgili kavram yanılgılarını
belirlemek ama-cıyla yapılmıştır. Çalışmaya
Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinden toplam 76 öğrenci katılmıştır. Çalışmada öğrencilerin kavram yanılgılarını belirlemek
amacıyla 19 doğru yanlış testi ve 2 tane de açık uçlu soru kulla-nılmıştır. Sonuçlar
öğrencilerin hücre bölünmesi ile ilgili benzer kavram yanılgılarına sahip
olduklarını gös-termiştir.
Kaynakça
- 1. Aşçı, Z., Özkan, Ş., Tekkaya, C. 2001. Students’ misconceptions about respiration: a cross-age study. (Öğrencilerin solunum konusundaki kav-ram yanılgıları: karşılaştırmalı bir çalışma). Eği-tim ve Bilim (Education and Science) 26 (120), 29-36.
- 2. Atılboz, N.G. 2004. Lise 1. sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anla-ma düzeyleri ve kavram yanılgılar. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi 24 (3), 147-157.
- 3. Ayas, A., Özmen, H., Coştu, B. 2002. Lise öğrencilerinin buharlaşma kavramı ile ilgili anla-malarının belirlenmesi. Dokuz Eylül Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 14, 74-84.
- 4. Can, Ş., Harmandar, M. 2004. Fen bilgisi öğ-retmenliği ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin kimyasal bağlar konusundaki kavramsal yanılgı-ları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5 (8), 17-32.
- 5. Cerit, N., Sarıkoç, A. 2005. A study about misconceptions of the lycee one students concerning the matter and its features. Selçuk Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi 19, 123-135.
- 6. Fisher, K.M. 1985. “A misconception in biology: Amino acids and translation”. Journal of Research in Science Teaching, 22 (1), 562.
- 7. Karataş, Ö., Köse, S., Coştu, B. 2003. Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi 1, (13), 54-69.
- 8. Köse, S., Coştu, B., Keser, Ö.F. 2003. Fen konu-larındaki kavram yanılgılarının belirlenmesi: tga yöntemi ve örnek etkinlikler. Pamukkale Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (13),43-53.
- 9. Mintzes, J. J., & Wandersee, J. H. 1998. Research in science teaching and learning: A human constructivist view. In J. J. Mintzes, J. H. Wandersee, & J. D. Novak (Eds.), Teaching science for understanding: A human constructi-vist view (pp. 59–92). San Diego, CA: Academic Press.
- 10. Morrison, J.A. and Lederman, N.G. 2002. Science teachers’ diagnosis and understanding of students’ preconceptions. Sci Ed. 87, 849-867.
- 11. Odom, A.L. 1995. Secondary and college student’s misconceptions about diffusion and osmosis. American Biology Teacher,57,409-415.
- 12. Palmer, D.H. 1999. Exploring the link between students’ scientific and nonscientific conceptions. Inc. Sci Ed. 83, 639-653.
- 13. Pashley, M. 1994. A-level students: their problems with gene and allele. Journal of Biological Education. 28 (2), 120-127.
- 14. Tekkaya, C. ve Balcı, S. 2003. Öğrencilerin foto-sentez ve bitkilerde solunum konularındaki kav-ram yanılgılarının saptanması. Hacettepe Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 101-107.
- 15. Turan, M., Boyraz, Z. 2004. Öğretim materyali olarak kavram haritaları. F.Ü. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 126-131.
- 16. Von Glaserfeld, E. 1993. Questions and answers about radical constructivism. In K. Tobin (Ed.), The practice of constructivism in science educati-on. Washington, DC: American Association for the Advancement of Science.
- 17. Waheed, T. and Lucas, A.M. 1992. Understan-ding interrelated topics: photosynthesis at age 14. Journal of Biological Education. 26 (3), 193-200.
- 18. Yıldırım, O., Nakiboğlu, C., Sinan, O. 2004. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının difüzyon ile ilgili kavram yanılgıları. BAÜ Fen Bil. Ens. Dergisi.6 (1), 79-99.
- 19. Yürük, N. ve Çakır, Ö.S. 2000. Lise öğrencilerin-de oksijenli ve oksijensiz solunum konusunda görülen kavram yanılgılarının saptanması. Hacet-tepe Üniv. Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 185-191.