Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FIRAT ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU UYGULAMALI DERSLERİ VE SPORTİF ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİLERİN ANAEROBİK KAPASİTELERİNE ETKİLERİ

Yıl 2007, Cilt: 5 Sayı: 2, 93 - 96, 30.03.2007

Öz




Bu
çalışmanın amacı; Fırat Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu birinci
sınıf erkek öğrencileri-nin uygulamalı dersler ve sportif faaliyetlere
katılımlarının aerobik kapasiteleri üzerindeki etkilerinin araştı-rılmasıdır.
Deneklerin boy, kilo, 50m sprint, reaksiyon zamanı, dikey sıçrama ve pençe
kuvveti parametreleri ölçülmüştür. Ders yılı öncesi ve sonrası indirekt
anaerobik ölçüm metotlarından biri olan sargent sıçrama testi, Fırat
Üniversitesi spor salonu ve atletizm pisti kullanılarak test edilmeye
çalışılmıştır. Gönüllü olarak katılan sakatlığı olmayan birinci sınıf 90 erkek
öğrenci ilk test, son test ve karşılaştırma grubu olarak ayrıl-mış, ölçümler
saat 10.00 ile 13.00 arasında alınmıştır. Gruplar arasında p<0,05 düzeyinde
anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. 




Kaynakça

  • 1. GÖKMEN, H. , KARAGÜL, T. AŞÇI, H. 1995. Psikomotor Gelişimi, 6–7 s, ANKARA.
  • 2. BAŞGÖZE, O.(1989) “Egzersizde Laktik Asit Artışı ve Toparlanma Döneminde Yorgunluğun Giderilmesine Etkiyen Değişik Yöntemlerin Karşılaştırılması” Doktora Tezi, Hacettepe Üni-versitesi, ss.3–10,ANKARA.
  • 3. KARAGÜL, T. , (1993) “Beden Eğitimi Öğre-tim Yöntemleri” , ss.2,10.ESKİŞEHİR.
  • 4. KUTER, M. ve ÖZTÜRK, F. (1992) ”Bir Erkek Basketbol Takımının Fiziksel ve Fizyo-lojik Profili” Spor Bilimleri II. Ulusal Kongre Bildirileri. ss.221–226 ANKARA.
  • 5. UZUNCAN, H. (1991) “Eurofit Testleri ile 10–12 Yaşları Arasındaki Erkek Öğrencilerin Aero-bik Güç ve Fiziksel Uygunluklarının Ölçülme-si” Y.L. Tezi, ss.10–14,20–33, KONYA.
  • 6. ÖZER, K.(1989) “Antropometre-Sporda Mor-olojik Planlama “, M.Ü. Yayınları, İSTANBUL
  • 7. AĞAOĞLU, S.A. (1989)”Analysıs of varıous physiological characteristics of physical educa-tıon and sport department students at metu” Y.L.Tezi. ss.110–120.ANKARA.
  • 8. KARTAL, R.(1994) “Futbolda Sezon Öncesi Yapılan Hazırlık Antrenmanlarının Bazı Fizyo-lojik Parametrelere Etkisi” Y. L. Tezi, ss.19–24, ANKARA
  • 9. TAMER, K.(1992) Galatasaray İle Konya Spor Profesyonel Futbol Takımlarının Antropometrik Özelliklerinin ve Fizyolojik Kapasitelerinin Kı-yaslanması” Gazi Üniversitesi Dergisi Cilt 8. Sayı 1.ss.161–167.
  • 10. YAMANER, F.(1990).”Galatasaray Profesyo-nel Futbol Takımının Fizyolojik Özelliklerinin Analizi ve Yabancı Futbolcularla Mukayesesi” Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, ss.41–73–74–75.İSTANBUL.
  • 11. TUĞ, B. (1993)” İki Farklı Anaerobik Antren-man Yönteminin Performansa Etkisi”,Y.L.Tezi, ss.4–7, 14–20, KAYSERİ
  • 12. YALÇINER. M. (1989)”Koşu Süratini Etkile-yen Bazı Antrenman Parametreleri Arasındaki İlişki”,Doktora Tezi,ss.3–7,21–29, İSTANBUL.
  • 13. ZİYAGİL,M.A, TAMER, K.,ZORBA,E., (1993)” Beden Eğitimi ve Sporda Temel Moto-rik Özelliklerin ve Esnekliğin Geliştirilmesi” ss.1-30., ANKARA.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oktay Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, O. (2007). FIRAT ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU UYGULAMALI DERSLERİ VE SPORTİF ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİLERİN ANAEROBİK KAPASİTELERİNE ETKİLERİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(2), 93-96.
AMA Kaya O. FIRAT ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU UYGULAMALI DERSLERİ VE SPORTİF ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİLERİN ANAEROBİK KAPASİTELERİNE ETKİLERİ. (DAD). Mart 2007;5(2):93-96.
Chicago Kaya, Oktay. “FIRAT ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU UYGULAMALI DERSLERİ VE SPORTİF ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİLERİN ANAEROBİK KAPASİTELERİNE ETKİLERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5, sy. 2 (Mart 2007): 93-96.
EndNote Kaya O (01 Mart 2007) FIRAT ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU UYGULAMALI DERSLERİ VE SPORTİF ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİLERİN ANAEROBİK KAPASİTELERİNE ETKİLERİ. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5 2 93–96.
IEEE O. Kaya, “FIRAT ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU UYGULAMALI DERSLERİ VE SPORTİF ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİLERİN ANAEROBİK KAPASİTELERİNE ETKİLERİ”, (DAD), c. 5, sy. 2, ss. 93–96, 2007.
ISNAD Kaya, Oktay. “FIRAT ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU UYGULAMALI DERSLERİ VE SPORTİF ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİLERİN ANAEROBİK KAPASİTELERİNE ETKİLERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5/2 (Mart 2007), 93-96.
JAMA Kaya O. FIRAT ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU UYGULAMALI DERSLERİ VE SPORTİF ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİLERİN ANAEROBİK KAPASİTELERİNE ETKİLERİ. (DAD). 2007;5:93–96.
MLA Kaya, Oktay. “FIRAT ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU UYGULAMALI DERSLERİ VE SPORTİF ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİLERİN ANAEROBİK KAPASİTELERİNE ETKİLERİ”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 2, 2007, ss. 93-96.
Vancouver Kaya O. FIRAT ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEK OKULU UYGULAMALI DERSLERİ VE SPORTİF ÇALIŞMALARININ ÖĞRENCİLERİN ANAEROBİK KAPASİTELERİNE ETKİLERİ. (DAD). 2007;5(2):93-6.