Bu çalışma (a) Bluebird ilköğretim okulunda devam eden sorunları
tanımlar ve (b) okul yönetimine rehber olabilecek bir okul geliştirme planı
sunar. Bilgiler; Mayıs 2004’de okul personeli ile yapılan görüşmeler yo-luyla,
okulda yapılan gözlem ile ve okul ve bölgedeki resmi dökümanların incelenmesi
ile toplanmıştır. Blue-bird ilköğretim okulundaki sorunlar şu şekilde tespit
edilmiştir: Yeterince sınıfın olmaması, özel eğitim ihti-yacı olan oğrenci sayısındaki
artış, okuldaki öğrenci nüfusundaki değişim ve fazla sayıdaki Afrika kökenli
öğrencilerin bulunması. Bu çalışma, belirlenen sorunlarla ilgili okul
yönetimine rehberlik edebilecek çözüm önerileri sunmaktadır.
Okul Geliştirmek Mesleki Gelişim Afrika Kökenli Öğrenciler İlköğretim
The study (a)
describes the continuing concerns of the Bluebird elementary school and (b)
submits an impro-vement plan as a guide for the school administration. The data
was collected via interview with Bluebird school staff, observation in
the school and from official school documents; individual classroom records,
personnel files and district records in May 2004. Bluebird elementary school has the following issues;
inade-quate space, increased special education, changing school population and
overrepresented African-American students. The study recommends few suggestions
for school administration related with these problems.
School Improvement Professional Development African-American Students Elementary School
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 2 |