Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AKADEMİK VE YÖNETİMSEL LİDERLİK

Yıl 2007, Cilt: 5 Sayı: 3, 76 - 80, 15.06.2007

Öz




Bu
çalışmada, genel anlamda liderlik ve yönetici kavramları tartışılmış, akademik
ve yönetimsel liderlik kav-ramları açıklanarak her iki liderlik türünün; farkları,
görev ve sorumlukları, prensipleri ve liderlik pozisyonla-rı incelenmiştir. Yönetimsel
liderlik; finans yönetimi, zaman ve kaynak yönetimi, insan kaynakları yönetimi,
stratejik ve işlevsel planlama, kuralları uygulama, görev ve yetki dağıtımı
gibi rolleri içeren bir liderlik türü iken, akademik liderlik; misyon, fikir
üretme, takım çalışması yapma, yaptırma ve takım oluşturma, akade-mik yönetim,
öğretim, bilim ve araştırma, eğitim programları ve öğrenci danışmanlığı gibi
rolleri içeren bir liderlik türü olarak karakterize edilmiştir. Ayrıca eğitim
kurumlarında görev yapan yöneticilerin, akademik ve yönetimsel liderlik
becerilerine neden sahip olmaları gerektiği önemi üzerinde durulmuştur.




Kaynakça

  • 1. Aydın, M. (1999). Yönetici Adayları Eğitim Programı Ders Notları. İnönü Üniversitesi, Eği-tim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, EYD Bilim Dalı. Malatya.
  • 2. Bennis, W ve Nanus, B. (1985). Leaders: The Strategies For Taking Change, New York.
  • 3. Belbin R. (1997). Changing The Way We Work. Oxford: Butterworth Heinemann
  • 4. Bracay, G. (2003).On the Death of Childhoold and the Destruction of Publih Schools: The Folly of Today’s Education Policies and Practices. Porsthmounth NH: Heinemann.
  • 5. Barın, A. (1999). Yeni Liderlik Anlayısı, Exucutive Excellence Dergisi. 2(27).
  • 6. Dipaol, M. and Tschannen-Moran, M. (2003). The Principalship at a Crossroads: A Study of the Conditions and Concerns of Principals. NASSP Bullettin. 87 (634). 43-65.
  • 7. Eraslan, L. (2004). Liderlik Olgusunun Tarihsel Evrimi, Temel Kavramlar ve Yeni Liderlik Paradigmasının Analizi. Milli Eğitim Dergisi, sayı 162.
  • 8. Ervay, S. (2006). Academic Leadership in America’s Public Schools. NASSP Bulletin.
  • 9. Gunter, H. (2001). Critical Approaches to Leadership in Education. Journal of Educational Enquiry, Vol 2, No 2.
  • 10. Gronn, P. (2003). Leadership. Who Needs It? School Leadership and Management. Vol 23, No:3, pp 267–290.
  • 11. Grace, G. (1995). School Leadership: Beyond Education Management. London. Falmer.
  • 12. Harman G. (2002). Academic Leaders Of Corporate Managers: Deans and Heads in Australian Higher Education, 14: 53–70
  • 13. Kouzes M.J. (1999). Leader to Leader: Endu-ring Insights On Leadership From The Drucker Foundation’s Award-Winning Journal. Jossey-Bass Inc. San Francisco.
  • 14. Ketteridge, S., Marshall, S. and Fry, H. (2002). The Effective Academic. A Handbook For Enhanced Academic Practice. London. Kogan Page Ltd.
  • 15. Klauke, A. (1990). Preparing School Administrator. Eugene. OR. Clearinghouse on Educational Management. (ERİC Document Reproduction Service, No: ED326939).
  • 16. Law S., Glover D. (2000). Educational Leadership And Learning, Buckingham, England: University Pres.
  • 17. Lashway, W. (2002). Developing Instructional Leaders. Eugene. Clearinghouse on Educational Management. (ERİC Document Reproduction Service, No:ED466023).
  • 18. Levine, A. (2005). Educating School Leaders. New York. Columbia University, the Education Schools Project, Report 1. Retrieved.
  • 19. Middlehurst, R., Pope, M. and Wray, M. (1992). The Changing Roles of University Leaders and Managers. İmplications For Preparation And Development, CORE, 16(1).
  • 20. Middlehurst, R. and Elton, L. (1992). Lea-dership and Management in Higher Education. Studies in Higher Education. Vollume 17, No 3.
  • 21. Ribbins, P. (1997). Leader and Leadership in the School, College and University. London. Cassel.
  • 22. Sabuncuoglu, Z.. ve Tüz, M. (1998). Örgütsel Psikoloji. Bursa.
  • 23. Starrat, R.J. (1995). Leader With Vision the Quest School Renewal. Corwin Pres.
  • 24. Yielder, J and Codling, A. (2004). Management and Leadership in the Contemporary Univer-sity. Journal of Higher Education Policy and Management, Vol. 26, No. 3. s. 315.
  • 25. Waters, T., Marzano, J. Robert., McNulty, B. (2003). Balanced Leadership: What 30 Years of Research Tells Us About the Effect of Leadership on Student Achievement.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Etem Yeşilyurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yeşilyurt, E. (2007). AKADEMİK VE YÖNETİMSEL LİDERLİK. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(3), 76-80.
AMA Yeşilyurt E. AKADEMİK VE YÖNETİMSEL LİDERLİK. (DAD). Haziran 2007;5(3):76-80.
Chicago Yeşilyurt, Etem. “AKADEMİK VE YÖNETİMSEL LİDERLİK”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5, sy. 3 (Haziran 2007): 76-80.
EndNote Yeşilyurt E (01 Haziran 2007) AKADEMİK VE YÖNETİMSEL LİDERLİK. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5 3 76–80.
IEEE E. Yeşilyurt, “AKADEMİK VE YÖNETİMSEL LİDERLİK”, (DAD), c. 5, sy. 3, ss. 76–80, 2007.
ISNAD Yeşilyurt, Etem. “AKADEMİK VE YÖNETİMSEL LİDERLİK”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 5/3 (Haziran 2007), 76-80.
JAMA Yeşilyurt E. AKADEMİK VE YÖNETİMSEL LİDERLİK. (DAD). 2007;5:76–80.
MLA Yeşilyurt, Etem. “AKADEMİK VE YÖNETİMSEL LİDERLİK”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 5, sy. 3, 2007, ss. 76-80.
Vancouver Yeşilyurt E. AKADEMİK VE YÖNETİMSEL LİDERLİK. (DAD). 2007;5(3):76-80.