Bu
çalışmada, sınıf öğretmenlerinde 10 yıllık bir hizmet sürecinde duygusal,
kişisel başarısızlık ve duyar-sızlaşma şeklindeki tükenmişliklerin nasıl bir
gelişim gösterdiklerinin incelenmesi ve her üç tükenmişlik biçimi açısından da
bu gelişimin haritalanması amaçlanmıştır. Bu araştırma betimsel yöntemle
yapılmış bir alan taraması niteliğinde olup, enlemesine (cross-sectional) bir
inceleme modelini içeren bir gelişim araştır-masıdır. Araştırma grubunu
Diyarbakır il merkezi, ilçeler ve köylerindeki devlet ilköğretim okullarında
görev yapmakta olan 2401 öğretmen oluşturmuştur. Öğretmenleri Maslach
tarafından geliştirilmiş ve Çam (1992) tarafından Türkçe'ye uyarlanan
"Maslach Tükenmişlik Envanteri-(MBI)" uygulanmıştır. Veriler elde
edildik-ten sonra, her bir tükenmişlik biçimi için hem genel olarak, hem de
cinsiyet ve mezun olunan okul değiş-kenlerine göre yıllık ortalama puanlar esas
alınarak grafikler çizilmiş ve sonra bunlar birleştirilerek haritalar
oluşturulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 3 |