Eğitim denetimi, etkili eğitimin
gerçekleştirilebilmesi açısından üzerinde önemle durulması gerekli yönetim
süreçlerinden birisidir. Çağdaş denetim, mevcut durumun saptanması yanında,
mevcut koşullar eşliğinde sürekli gelişimi sağlayacak şekilde danışmanlık ve
rehberlik çalışmalarını kapsamaktadır. Ülkeler, eğitim de-netiminde etkililiği
sağlayabilmek için, sürekli bir arayış içindedir ve eğitim denetiminin yapı ve
işleyişi açı-sından, ülkeler arasında birtakım farklılıklar bulunduğu
görülmektedir. Diğer ülkelerin iyi uygulama örneklerinden yararlanarak,
Türkiye’deki eğitim denetiminde de daha etkili uygulamalar gerçekleştirilebilir. Avrupa Birliği (AB)’ne giriş süreci yaşayan
ülkemizde, eğitim denetiminin mevcut durumu ile AB ülkelerin-deki denetim
sürecinin karşılaştırılması bu bakımdan önemli görülmektedir. Bu çalışma, alan
yazına dayalı olarak, AB ülkelerinden bazılarındaki eğitim denetiminin, Türk
eğitim sistemindeki denetimle karşılaştırıla-rak, işlevsellik açısından
öneriler geliştirmeği amaçlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 |