Öğrenme
ve öğretme sürecinde çeşitli teknikler, araç ve gereçler kullanılmaktadır.
Kavramların tanıtılması, kullanılan bu tekniklerden en önemlilerinden biridir.
Kavram, aralarında belli özellikleri paylaşan bir grup cisim, olgu veya olaya
verilen semboldür. Öğretim, öğrenci gelişimini amaçlayan ve öğrenmenin
başlatılma-sı, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı
etkinliklerden oluşan bir süreç olarak ele alına-bilir. Öğretim, amaçlı ve
planlı öğretme sürecidir. Kavram
haritaları, kavram ağlarına benzer grafik araçları-dır. Etkili bir öğrenme tekniği olarak, Kavram haritası tekniğinin,
öğrencilerin düşünme, analiz etme, prob-lem çözme ve yaratıcı yeteneklerini
geliştirdiği birçok araştırmacı tarafından belirtilmiştir.
Kavram
haritaları, öğrencilerin mevcut bilişsel yapısı ile yeni öğrendikleri bilgiler
arasında ilişkilerin kurul-masını sağlaması, bu yöntemin anlamayı artırmada
kullanılması açısından önem kazanmaktadır. Kavram haritası tekniğinin, Beden
Eğitimi ve Spor alanında uygulama çalışmalarına rastlanmamıştır. Bu çalışma ile
konuların öğretiminde ve öğreniminde karşılaşılabilecek karışıklıkları asgariye
indirmeye yarayacak Kavram haritaları konusunda örnek verilmeye çalışılmıştır.
Böylelikle, bilgiler organize hale getirilmiş ve öğretene de öğrenene de
yardımcı olacağı düşünülmüştür. Diğer bilim dallarında olduğu gibi, Beden
Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında okutulan Sporda Beslenme dersinde de, Kavram
haritalarının bir öğretim yöntemi olarak ele alınması önem arz etmektedir.
Kavram haritaları, derslerde bir öğretme ve öğrenme aracı olarak
kullanılmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 2 |