Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

‘KABADAYI’ GERÇEKTEN TÜRKİYELİ Mİ?

Yıl 2008, Cilt: 6 Sayı: 3, 13 - 20, 31.07.2008

Öz




Ömer
Vargı ‘Kabadayı’ filminde eski ve yeni değerler çatışmasını ülke gündemindeki
mafya, çete reislerinin karşısına, geleneksel olarak çeşitli anlamlar
yüklediğimiz kabadayılığı koyarak irdeler. Toplumumuzda farklı anlamlar
çağrıştıran kabadayı tiplemesi de Türkiye’de yeraltı dünyası karakterlerinin değişiminden
etkilen-mektedir. Özellikle 20-30 yıldır ülkemizde ekonomik dolayısıyla
toplumsal alanda köklü değişiklikler gerçekleşmektedir. Değişen her şey gibi
toplumsal kurallara meydan okuyan kahramanlar da kitle kültürünün talepleri
doğrultusunda ve popüler metinler aracılığıyla değişebilmektedir. Filmin kötü
ve iyi karakterlerinin sunuluşu, olay örgüsü Holywood sinemasının bu konuda
ilgi gören filmlerindeki özelliklerle benzerlikler gösterir. Bu filmde eskiyi
temsil eden Kabadayı herhangi yüksek bir ideal ya da amaçdan çok oğlunun
hayatını kurtarmak için yeniyi temsil eden çete reisine kendi değerlerinden
ödün vermeden karşı durmaktadır. Aynı zamanda gerçekleştirdiği şiddet
haklılaştırılmıştır. Ali Osman’ın fakirlere yiyecek dağıtma geleneğinin,
ölümünden sonra oğlu tarafından devam ettirilmesi filmin temasını destekleyen
en önemli unsurlardan birisidir. 




Kaynakça

  • 1. Aliş, Şehnaz. 2006. “Sabahattin Ali’nin Eserle-rinde Hapishaneler Ve Hapse Düşmüş Kahra-manlar”, Zindanlar ve Mahkumlar (Naskali, Emine Gürsoy; Altun, H. Oytun Der.), Babil Yayınları, İstanbul.
  • 2. Belton, John. 1996. Movies and Mass Culture, Athlone Press, London.
  • 3. Bovenkerk Frank; Yeşilgöz, Yücel. 2000. Türkiye’nin Mafyası, İletişim Yayınları, (Ayka-nat, N; Tunas, Haluk, çev.), İstanbul.
  • 4. De Fleur; Rokeach, Sandra J. Ball. 1982. Theories of Mass Communication, Longman Inc. New York, London.
  • 5. Jeffords, Susan. 1994. Hard Bodies- Masculinity In The Reagan Era, Rutgers University Press, New Brunswick.
  • 6. Oğuz, İsmail. 2006. Babalar Koğuşu ve Cezaevi Magazin Raporu, Akis Kitap, İstanbul.
  • 7. Özgüç, Agah. 2005. Türlerle Türk Sineması Dö-nemler, Modalar, Tiplemeler, Dünya Kitapları, İstanbul.
  • 8. Turgul, Yavuz. 1993. “Yavuz Turgul, Şener Şen ve Şevket Altuğ Anlatıyor: Gölge Oyunu”, Antrakt, Ocak (16), 48.
  • 9. Turgul, Yavuz. 1996. “Aslolan Çatışma”, Popü-ler Sinema, Eylül (22), 69-71.
  • 10. Turgul, Yavuz. 1997. “Eşkıya Üzerine”, Popüler Sinema Eşkıya Özel Sayısı, Nisan(19)s.43-58.
  • 11. Vargı, Ömer. 2007. “Kabadayı, Film Gibi Bir Film” (Söyleşi: Tanju Ertürk), Film Total, Aralık (11), 44-57.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Günseli Pişkin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Pişkin, G. (2008). ‘KABADAYI’ GERÇEKTEN TÜRKİYELİ Mİ?. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 6(3), 13-20.
AMA Pişkin G. ‘KABADAYI’ GERÇEKTEN TÜRKİYELİ Mİ?. (DAD). Temmuz 2008;6(3):13-20.
Chicago Pişkin, Günseli. “‘KABADAYI’ GERÇEKTEN TÜRKİYELİ Mİ?”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6, sy. 3 (Temmuz 2008): 13-20.
EndNote Pişkin G (01 Temmuz 2008) ‘KABADAYI’ GERÇEKTEN TÜRKİYELİ Mİ?. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6 3 13–20.
IEEE G. Pişkin, “‘KABADAYI’ GERÇEKTEN TÜRKİYELİ Mİ?”, (DAD), c. 6, sy. 3, ss. 13–20, 2008.
ISNAD Pişkin, Günseli. “‘KABADAYI’ GERÇEKTEN TÜRKİYELİ Mİ?”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi 6/3 (Temmuz 2008), 13-20.
JAMA Pişkin G. ‘KABADAYI’ GERÇEKTEN TÜRKİYELİ Mİ?. (DAD). 2008;6:13–20.
MLA Pişkin, Günseli. “‘KABADAYI’ GERÇEKTEN TÜRKİYELİ Mİ?”. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 3, 2008, ss. 13-20.
Vancouver Pişkin G. ‘KABADAYI’ GERÇEKTEN TÜRKİYELİ Mİ?. (DAD). 2008;6(3):13-20.