Bu çalışmanın amacı, farklı uzmanlık alanından olan kadın-doğum ve çocuk doktorların özel muayenehanelerinden hizmet alan hasta ve hasta yakınlarının tatmin düzeylerinin farklılık gösterip göstermediğini araştırmaktır. Bu keşfedici araştırmada, anaokuluna devam eden çocukların annelerine kadın-doğum ve çocuk doktorlarının özel muayenehanelerinden almış oldukları hizmetlere yönelik tatmin düzeylerini sorgulayan anket uygulanmıştır. 238 kişiye ulaşılan araştırmada hasta/hasta yakınlarının almış oldukları sağlık hizmetlerinden tatmin düzeylerinin ortalama puanları alındığında yalnız “Konusunda oldukça deneyimlidir”, “Yüksek teknik yetenekleri olan resepsiyonistler çalıştırır” ve “Bekleme salonundaki koltuklar rahattır” ifadelerinde fark çıkmıştır. Genel tatmin boyutları ve demografik değişkenlerin genel tatmin ile ilişkisi incelendiğinde ise, kadın-doğum ve çocuk doktorlarının özel muayenehanelerinde sunmuş oldukları hizmetlerde tatmin düzeyinin farklı olduğu saptanmıştır
Hasta tatmini tatmin boyutları çocuk doktoru kadın-doğum doktoru özel muayenehane
The aim of this study is to investigate if satisfaction level of the patients/patients’ relatives from the services provided in the private offices of gynecologists and pediatricians differ or not? In this exploratory study, a questionnaire was applied to the mothers of the children attending to nursery school in order to determine their satisfaction level from the services provided in the private offices of gynecologists and pediatricians Surveying 238 patient/ patient relatives, and calculating the mean points of the satisfaction level from the provided health services, the difference was found that only in the statements of “possesses high level of medical ability”, “employs receptionists who possess a high level of technical skill” and “has a waiting room which contains confortable seating”. On the other hand, analyzing the general satisfaction dimension and the relation between general satisfaction and demographic variables, statistically significant differences were found on the satisfaction level of patient/patient relatives from the services provided by gynecologists and pediatricians in their private offices
Patient satisfaction satisfaction dimension pediatrician gynecologist private medical office
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 2 |