BibTex RIS Kaynak Göster

Kozmetik Ürün Pazarlamada Yeni Bir İmkan: Elektronik Ticaret

Yıl 2008, Sayı: 2, 15 - 33, 01.09.2008

Öz

En yaygın kullanımı İnternet üzerinde görülen elektronik ticaret, mal ve hizmetlerin tanıtım, pazarlama ve satışı ile satış sonrası hizmetlerinde yeni ve yaratıcı açılımlara neden olmaktadır. Elektronik ticaretin sağladığı imkanlardan en çok yararlanan alanlardan biri de kozmetik ürünlerdir. Kozmetik ürünler, doğaları gereği görme, dokunma ve koklama gibi insan duyularına hitap etmektedirler. Dolayısıyla, bu duyuları etkileme konusunda son derece kısıtlı imkanlara sahip olan elektronik ticarete konu olmaları açısından özel koşulların sağlanması gerekmektedir. Dünyada ve ülkemizde kozmetik ürünlerin elektronik ortamda tanıtımı ve satışı, büyüklüğünü ve önemini giderek artırmaktadır. Bu çalışmada, kozmetik ürünlerin İnternet üzerinden pazarlanması konusunda dikkat edilmesi gereken hususlar açıklanmakta ve öneriler sunulmaktadır

Kaynakça

  • ALLEN, Lisa, (2000). “Forrester Report Channel Conflict Crumbles”, http://www.reshare.com/ channelmanagement/Channel%20Conflict %20Crumbles.pdf, Erişim Tarihi: 12 Şubat 2008.
  • BNET-Business Network (2000). “NPD and Media Metrix E-Visory Report Anticipates Dramatic Growth of Online Beauty Sales; Convenience, Brand Names Drive Purchasing” 21 Mart 2000. http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EIN/is_2000_March_21/ai_60375288
  • ÇELEBİ, R. Celalettin (2004). “Türk Toplumunda Kozmetik Tüketici Davranışları”, Online Kozmetoloji Dergisi, Sayı:1, Cilt:3, http://www.dermaneturk.com/okd/sayi312004/basyazi.asp, Erişim Tarihi: 15 Şubat 2008.
  • European Commission, (1999). “Cosmetics Directive 76/768/EEC”, Article 1, 1999 Edition, Volume 1, Cosmetics Legislation, Cosmetic Products.
  • European Commission, (2004). “European Union Public Opinion On Issues Relating to Business to Consumer e-Commerce”, Special Eurobarometer, http://ec.europa.eu/consumers/topics/btoc_ ecomm.pdf. IDC Malezya, http://www.idc.com.my/PressFiles/IDC%20Malaysia%20- %20eCommerce.asp, Erişim Tarihi: 12 Mart 2008. (24 Ocak 2007)
  • MARINO, Jennifer, (2000). “Beauty on the Web: Challenge and Opportunities of Marketing Cosmetics on the İnternet”, http://www.allbusiness.com/marketing-advertising/segmentation- targeting/719395-1.html, Erişim Tarihi: 15 Şubat 2008.
  • NIELSEN, (2008). Nielsen Tüketici Raporu: Çevrimiçi Alışveriş Trendleri, Şubat 2008. http://tr.nielsen.com/site/documents/GlobalOnlineShoppingReportFeb08.pdf
  • OECD, (2007). The Economic and Social Impact of e-Commerce, http://www.oecd.org/dataoecd/3/12/1944883.pdf, Erişim Tarihi: 10 Mart 2008.
  • OECD, (2008). The Future of the İnternet Economy, A Statistical Profile, http://www.oecd.org/dataoecd/44/56/40827598.pdf, Erişim Tarihi: 12 Eylül 2008.
  • TEDESCHI, Bob, (2007).“e-Commerce Report: When Beauty in More Than a Click Deep”, http://www.nytimes.com/2007/10/01/technology/01ecom.html.
  • The Wall Street Journal, (1999). “Avon Ladies Going to the Web”, The Desert News, 28 Aralık 1999, http://www.desnews.com/ cgi-bin/cqcgi_plus, Erişim Tarihi: 12 Şubat 2008.
  • TÜİK, (2007). 2007 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması Sonuç- ları, T.C.Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni, 20 Kasım 2007, Erişim Tarihi: 22 Ocak 2008.
  • TÜRK, Eylem, (2006). “1 Milyar Dolarlık Pazar”, Milliyet Gazetesi-Kariyerim, 26 Mart 2006, http://kariyerim.milliyet.com.tr/detay.asp?id=1248, Erişim Tarihi: 21 Şubat 2008.
  • WILKINSON, Donna, (2000). “The Search for Beauty Isn't Cramped by Shelf Space Anymore”, http://query.nytimes.com, Erişim Tarihi: 21 Şubat 2008.
  • WTO, (1999). A Quantitative Assessment of Electronic Commerce. World Trade Organization, Economic Research and Analysis Division, Staff Working Paper ERAD-99-01. İnternet siteleri
  • http://freelancewebmarket.com/ecommerce/ecommerce-statistics.php, Erişim Tarihi: 26 Ocak 2008.
  • http://shop.org/learn/stats.asp, Erişim Tarihi: 26 Ocak 2008.

A NEW OPPORTUNITY IN MARKETING OF COSMETICS: ELECTRONIC COMMERCE

Yıl 2008, Sayı: 2, 15 - 33, 01.09.2008

Öz

Electronic trade that is conducted mostly on the İnternet, might have some new and innovative elaborations on promoting, marketing, selling and after-sales servicing of goods and services. Cosmetics are among the products affected most widely by the opportunities of electronic commerce as an enabler. Cosmetics, by their nature, appeal to the basic human emotions as seeing, smelling, and touching. Therefore, some special conditions should be provided for cosmetics in order to let them subject to electronic commerce which has a very limited facilities to attract those emotions. The exercise of promoting and selling of cosmetics on electronic environment is getting extended and gaining more importance all over the world and in our country, as well. In this study, the basic issues which are needed to be regarded are discussed in marketing cosmetics on the İnternet

Kaynakça

  • ALLEN, Lisa, (2000). “Forrester Report Channel Conflict Crumbles”, http://www.reshare.com/ channelmanagement/Channel%20Conflict %20Crumbles.pdf, Erişim Tarihi: 12 Şubat 2008.
  • BNET-Business Network (2000). “NPD and Media Metrix E-Visory Report Anticipates Dramatic Growth of Online Beauty Sales; Convenience, Brand Names Drive Purchasing” 21 Mart 2000. http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EIN/is_2000_March_21/ai_60375288
  • ÇELEBİ, R. Celalettin (2004). “Türk Toplumunda Kozmetik Tüketici Davranışları”, Online Kozmetoloji Dergisi, Sayı:1, Cilt:3, http://www.dermaneturk.com/okd/sayi312004/basyazi.asp, Erişim Tarihi: 15 Şubat 2008.
  • European Commission, (1999). “Cosmetics Directive 76/768/EEC”, Article 1, 1999 Edition, Volume 1, Cosmetics Legislation, Cosmetic Products.
  • European Commission, (2004). “European Union Public Opinion On Issues Relating to Business to Consumer e-Commerce”, Special Eurobarometer, http://ec.europa.eu/consumers/topics/btoc_ ecomm.pdf. IDC Malezya, http://www.idc.com.my/PressFiles/IDC%20Malaysia%20- %20eCommerce.asp, Erişim Tarihi: 12 Mart 2008. (24 Ocak 2007)
  • MARINO, Jennifer, (2000). “Beauty on the Web: Challenge and Opportunities of Marketing Cosmetics on the İnternet”, http://www.allbusiness.com/marketing-advertising/segmentation- targeting/719395-1.html, Erişim Tarihi: 15 Şubat 2008.
  • NIELSEN, (2008). Nielsen Tüketici Raporu: Çevrimiçi Alışveriş Trendleri, Şubat 2008. http://tr.nielsen.com/site/documents/GlobalOnlineShoppingReportFeb08.pdf
  • OECD, (2007). The Economic and Social Impact of e-Commerce, http://www.oecd.org/dataoecd/3/12/1944883.pdf, Erişim Tarihi: 10 Mart 2008.
  • OECD, (2008). The Future of the İnternet Economy, A Statistical Profile, http://www.oecd.org/dataoecd/44/56/40827598.pdf, Erişim Tarihi: 12 Eylül 2008.
  • TEDESCHI, Bob, (2007).“e-Commerce Report: When Beauty in More Than a Click Deep”, http://www.nytimes.com/2007/10/01/technology/01ecom.html.
  • The Wall Street Journal, (1999). “Avon Ladies Going to the Web”, The Desert News, 28 Aralık 1999, http://www.desnews.com/ cgi-bin/cqcgi_plus, Erişim Tarihi: 12 Şubat 2008.
  • TÜİK, (2007). 2007 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması Sonuç- ları, T.C.Başbakanlık Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni, 20 Kasım 2007, Erişim Tarihi: 22 Ocak 2008.
  • TÜRK, Eylem, (2006). “1 Milyar Dolarlık Pazar”, Milliyet Gazetesi-Kariyerim, 26 Mart 2006, http://kariyerim.milliyet.com.tr/detay.asp?id=1248, Erişim Tarihi: 21 Şubat 2008.
  • WILKINSON, Donna, (2000). “The Search for Beauty Isn't Cramped by Shelf Space Anymore”, http://query.nytimes.com, Erişim Tarihi: 21 Şubat 2008.
  • WTO, (1999). A Quantitative Assessment of Electronic Commerce. World Trade Organization, Economic Research and Analysis Division, Staff Working Paper ERAD-99-01. İnternet siteleri
  • http://freelancewebmarket.com/ecommerce/ecommerce-statistics.php, Erişim Tarihi: 26 Ocak 2008.
  • http://shop.org/learn/stats.asp, Erişim Tarihi: 26 Ocak 2008.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

F Feyza Koçak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koçak, F. F. (2008). Kozmetik Ürün Pazarlamada Yeni Bir İmkan: Elektronik Ticaret. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(2), 15-33.
AMA Koçak FF. Kozmetik Ürün Pazarlamada Yeni Bir İmkan: Elektronik Ticaret. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Eylül 2008;(2):15-33.
Chicago Koçak, F Feyza. “Kozmetik Ürün Pazarlamada Yeni Bir İmkan: Elektronik Ticaret”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2 (Eylül 2008): 15-33.
EndNote Koçak FF (01 Eylül 2008) Kozmetik Ürün Pazarlamada Yeni Bir İmkan: Elektronik Ticaret. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 15–33.
IEEE F. F. Koçak, “Kozmetik Ürün Pazarlamada Yeni Bir İmkan: Elektronik Ticaret”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, ss. 15–33, Eylül 2008.
ISNAD Koçak, F Feyza. “Kozmetik Ürün Pazarlamada Yeni Bir İmkan: Elektronik Ticaret”. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (Eylül 2008), 15-33.
JAMA Koçak FF. Kozmetik Ürün Pazarlamada Yeni Bir İmkan: Elektronik Ticaret. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008;:15–33.
MLA Koçak, F Feyza. “Kozmetik Ürün Pazarlamada Yeni Bir İmkan: Elektronik Ticaret”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, 2008, ss. 15-33.
Vancouver Koçak FF. Kozmetik Ürün Pazarlamada Yeni Bir İmkan: Elektronik Ticaret. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008(2):15-33.