BibTex RIS Kaynak Göster

Lise ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması

Yıl 2008, Sayı: 2, 34 - 51, 01.09.2008

Öz

Yapılan araştırmalardan turizm işletmelerinde sosyal ve psikolojik sorunların yaşandığı görülmektedir. Kaygı ve umutsuzluk kavramlarının bireyin ruhsal sağlığı içersinde değerlendirilmesi ve turizm öğrencilerinin sektörden uzaklaşması, turizm eğitimi veren kurumların etkinliğiyle beraber öğrencilerin sosyo-psikolojik durumlarını incelemeyi gerektirmektedir. Araştırma lise ve üniversitede turizm eğitimi alan toplam 496 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, umutsuzluk ve kaygı arasında pozitif yönlü bir ilişki saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin ailelerinin gelir düzeylerinin, anne ve babalarının eğitim durumunun, babanın hayatta olup olmamasının ve babanın çalışma durumunun öğrencilerin umutsuzluk ve durumluk-sürekli kaygı düzeyleri üzerinde anlamlı farklılık oluşturduğu saptanmıştır

Kaynakça

  • AĞAOĞLU, O., K. (1991), Türkiye’de Turizm Eğitimi ve Etkinliği, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Ankara
  • AKOĞLAN-KOZAK, M. (2001), “Türkiye`de Konaklama Sektöründe Çalışan Kadınla- rın Tükenmişlik Durumları Üzerine Bir Araştırma”, Turizm Akademik Dergisi, 2, 11-19.
  • AKTAŞ, A., EHTİYAR, R. (1995), Otel İşletmelerinde Çalışan Personelin İş Tatmini ve Örgütsel Gereksinimlerini Belirlemeye Yönelik Antalya Yöresinde Yapılan Bir Araştırma,. Adnan Menderes Üniversitesi VI. Ulusal Turizm Kongresi Bildi- riler Kitapçığı
  • ALİSİNANOĞLU, F., ULUTAŞ, İ. (2000), “Çocuklarda Kaygı Ve Bunu Etkileyen Et- menler”, Milli Eğitim Dergisi, s:145, 15-19.
  • ALP, T., (1992), “Türkiye`de Turizm Eğitimin Yapısı, Uygulanan Politikalar ve Sonuç- ları”, Turizm Eğitimi, Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Yorum Basım Yayın Sanayi Ticaret Şirketi, Ankara, 47-53.
  • ALTMAN, L.A. ve BROTHERS, L.R. (1995) “Career Longevity of Hospitality Graduates” FIU Hospitality Review, 13(2), 77-83.
  • ATAY, M., GÜNDOĞAR, D. (2004), “İntihar Davranışında Risk Faktörleri: Bir Gözden Geçirme”, Kriz Dergisi, Cilt: 12 Sayı: 3, 39-52.
  • BARON, P., MAXWELL, G. (1993), “Hospitality Management Students` Image Of The Hospitality Industry”, International Journay of Contemporary Hospitality Management, 5 (5), 5-8.
  • BAYAM, G., OKAY, T., DİLBAZ, N., AÇIKGÖZ, Ç. (2002), “Sivil Savunma Birliği Çalışanlarında Kaygı, Umutsuzluk Ve Öğrenilmiş Güçlülük Düzeyleri Ve Posttravmatik Stres Bozukluğu Sıklığı”, Kriz Dergisi, 10(1), 1-9.
  • BRADLEY, E.,H, PRİGERSON H, CARLSON, M.,D, CHERLİN, E, JOHNSON, H.,R, KASI, S.,V. (2004), “Depressıon :Among Surviving Caregivers Does Length of Hospice Enrollment Matter?”, Am J. Psychiatry, 161-162.
  • CARVER, C.S., SCHEİER, M.F. (1990), “Origins and functions of positive and affect: a control-process view”, Psychological Review, 97, 19-35.
  • CASODO, M.,A. (1992), “Student Expectations of Hospitality Jops”, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 33 (4), 80-82.
  • CEYHUN, A., G.; CEYHUN, B. (2003), “Lise ve Üniversite Öğrencilerinde İntihar Olasılığının Değerlendirilmesi”, Klinik Psikiyatri, cilt: 6, 217-224.
  • CHRİSTOU, E. (1999), “Hospitality Management Education In Greece: An Exploratory Study”, Tourism Management, Volume 20, Number 6, 683-691.
  • COOPER, C., SHEPHERD, R. (1997), “The relationships between tourism education and the tourism industry: Implications for tourism education”, Tourism Receation Research, 22(1), 34-47.
  • DUMAN, T., TEPECİ, M., UNUR K. (2006), Mersin’de Yükseköğretim ve Orta Öğre- tim Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Karşılaştırmalı Anali- zi, Anatolia Turizm Araştırma Dergisi, 17(1):51-69.
  • DURAK, A. (1994), “Beck Umutsuzlık Ölçeği (BUÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışma- sı”, Türk Psikoloji Dergisi, 9(3), Haziran, 1-11.
  • DURAK, A., PALABIYIKOĞLU, R. (1994), “Beck Umutsuzluk Ölçeği Geçerlilik Ça- lışması”, Kriz Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, 311-319.
  • ESER, Z. (2002), Turizm Eğitimine Üç Açılı Yaklaşım: Profesyonel Eğitim, Mesleki Beceri Eğitimi ve Girişimcilik Eğitimi. Turizm Bakanlığı II. Turizm Şurası Bildiri- leri II. Cilt, Ankara.
  • GEÇTAN, E. (2003), Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Davranışlar, Metis Yayınları, İstanbul.
  • GETZ, D. (1994), “Students` work experinces, perceptions and attitudes towards careers in hospitality and tourism: A longitudinal case study in Spey Valley. Scotland”, International Journay of Hospitality Management, 13(1), 25-37.
  • GÜLEÇ, C., KÖROĞLU, E. (1997), Psikiyatri Temel Kitabı, Hekimler Yayın Birliği, Ankara.
  • HORNEY, K. (1999), Çağımızın Nevrotik Kişiliği, (Çeviren: Selçuk Budak), Öteki Matbaası, 4. Basım, Ankara.
  • JENKİNS, A., K. (2001), “Making a caree of it? Hospitality students` future perspactives: An Anglo-Dutch study”, International Journay Contemporary Hospitality Management 13(1), 13-20
  • İNANÇ, B. (1997), “Kaygı ve Stres”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(16), 9-14.
  • IVERSON, R.D., DEERY, M. (1997), “Turnover culture in the hospitality indutry”, Human Resource Management Journal, vol. 7, No 4, 71-82.
  • KASHANİ, J.H., STOYLS, M.S., DANDOY, A.C., VİADYA, A.F., REİD, J.C. (1991), “Correlates of Hopelessness In Psychiatrically Hospitalized Children”, Comprehensive Psychiatry, 32(4), 330-337.
  • KEUNG ,S.,W. (2000), “Tourist’s Perception of Hotel Frontline Employess’ Questionable Job-related Behaviour”, Tourism Management, Volıme 21, Number 2, 121-134.
  • KİNG, B., MCKERCHER, B., WARYSZAK, R. (2003), “A comparative study of hospitality and tourism graduates in Australia and Honh Kong”, The International Journal of Tourism Research, 5-6,11/12, 409-420.
  • KIZILIRMAK, İ. (2000), “Meslek Yüksekokulları Turizm ve Otelcilik Programlarının Turizm Sektörünün Beklentileri Doğrultusunda Değerlendirilmesi” Milli Eğitim Dergisi, Sayı:147
  • KOKO, J., GUERRİER, Y. (1994), “Overedication, Underemployment And Jop Satisfaction: A Study Of Finnish Hotel Receptionist”, International Journey of Hospitality Management, 13(4), 375-386.
  • KOZAK, M., KIZILIRMAK, İ. (2001), “Türkiye`de Meslek Yüsekokulu Turizm-Otelcilik Programı Öğrencilerinin Turizm Sektörüne Yönelik Tutumlarının Demografik Değişkenlere Göre Değişimi: Anadolu,Akdeniz ve Karadeniz Teknik Üniversi- tesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 12,Bahar, 9-16.
  • KÖKNEL, Ö. (1999), Günlük Hayatta Ruh Sağlığı, Alfa Basım Yayım Dağıtım, 1. Baskı, İstanbul.
  • KUŞLUVAN, S., KUŞLUVAN, Z. (2004), “Turizm İşetmelerinde İşgören Devri: Anla- mı, Türleri ve Nedenleri”, SOİD Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, Sayı:1, Temmuz-Ağustos-Eylül, 28-36.
  • KUŞLUVAN, S. (2000), Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Öğrencilerinin Turizm İşletmeleri Yöneticilerinden Beklentileri. Kapadokya Toplantıları Kitapcığı VII. Nevşehir: Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, 2000.
  • KUŞLUVAN, S., KUŞLUVAN, Z. (2000), “Perceptions and attitudes of undergraduate tourism students towards working in the tourism industry in Turkey” Tourism Management, 251-269.
  • LAM, T. ZHANG, H., BAUM, T. (2001), “An Investigation Of Employees' Job Satisfaction: The Case Of Hotels In Hong Kong”, Tourism Management 22 (2001) 157}165
  • LAVENDER, A., WATKİNS, E. (2004), “Rumination And Future Thinking In Depression”, British Journal of Clinical Psychology ,vol. 43, 129–142.
  • MACLEOD, A., K., TATA, P.; TYRER, P., SCHMİDT, U., DAVİDSON, K., THOMPSON, S., (2005), “Hopelessness and positive and negative future thinking in parasuicide”, British Journal of Clinical Psychology, 44, 495–504.
  • MISIRLI, İ. (2002), “Turizm Sektöründe Meslek Standartları ve Mesleki Belgelendirme Sistemi (Sertifikasyon)” Anatolia Turizm Araştırma Dergisi, 13(1): 39-55.
  • ÖNER, N., LE COMPTE, A. (1983), Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı, Boğaziçi Üniversitesi Matbaası, 1 Baskı, İstanbul.
  • ÖZUSTA, Ş. (1995), “Çocuklar için Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri Uyarlama, Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması”, Türk Psikoloji Dergisi, 10(34), 32-44.
  • O`CONNOR, R.,C., O`CONNOR, D.B., O`CONNOR, S.M., SWALLWOOD, J., J. (2004), “Hopelessness, Stres and Perpectionism: The Moderating Effects Of Future Thinking”, Cognition and Emotion, 18(8), 1099-1120.
  • O’CONNOR, R., C., CONNERY, H., CHEYNE, W. (2000), “Hopelessness: the role of depression, future directed thinking and cognitive vulnerability”, Psychology, Health and Medicine, Vol. 5, No. 2, 155-161.
  • PELİT, E., GÜÇER, E. (2006), “Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Alan Öğrencile- rin Turizm İsletmelerinde Yaptıkları Stajları Değerlendirmeler Üzerine Bir Araş- tırma”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (1),139-163.
  • RUTTER, P.A.; BEHRENDT, A.E. (2004), “Adolescent Suicide Risk: Four Psychosocıal Factors”, Adolescence, Vol. 39, No. 154, Summer, 295-302.
  • SEBER, G., DİLBAZ, N., KAPTANOĞLU, C., TEKİN, D. (1993), “Umutsuzluk Ölçeği: Geçerlilik Ve Güvenirliği”, Kriz Dergisi cilt:1, Sayı:3, Güz, 139-142.
  • SEYMEN, A., O. (2002), “Turizm İşletmelerinde Oryantosyon Eğitiminin İnsan Kay- nakları Yönetimi Açısından Önemi ve Buna Yönelik Program Modelinin Oluştu- rulması”. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 13/ 1, 15-25.
  • SIU, V., TSANG, N., WONG, S. (1997), “What Motivates Hong Kong’s Hotel Employees?” The Cornell H.R.A.,Quartely, October, 44-49.
  • TÜMKAYA, S. (2005), “Ailesi Yanında Ve Yetiştirilme Yurdunda Kalan Ergenlerin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Güz, , 3(4), 445-457.
  • TÜYLÜOĞLU, T.(2003), Türkiye’de Turizm Eğitiminin Niteliği. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ÜNLÜÖNEN, K.(2004), “Turizm İşletmeciliği Öğretmenlik Programlarının Öğrenci Bekletileri ve Algılamaları Açısından Karşılaştırılması (1998-1999 ve 2003- 2004 Öğretim Yılları)”, Ticaret Ve Turizm Eğitim Dergisi, Sayı:1, 108-130.
  • ÜNLÜÖNEN, K. (2000), “Turizm İsletmeciliği Öğretmenlik Programlarının Öğrenci Beklentileri Ve Algılamaları Açısından Değerlendirilmesi”, Gazi Üniversitesi Ti- caret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (3), 218-238.
  • WOOD, R., C. (1992), “Hospitality lobour trends” Tourism Management, 13 (3): 297- 304
  • ZOHAR, D. (1994), “Analysis of job stress profile in the hotel industry”, International Journal of Hospitality Management, 13 (3), 219–231.

THE EVALUATION OF HOPELESSNESS AND ANXIETY LEVELS OF STUDENTS STUDYING TOURISM EDUCATION IN HIGH SCHOOL AND UNIVERSITY IN TERMS OF DEMOGRAPHIC VARIABLES

Yıl 2008, Sayı: 2, 34 - 51, 01.09.2008

Öz

As far as the tourist ventures are concerned, we regret to state that social and psychological promblems are on the increase. In addition to this, students’negative approach to the sector, together with their personal anxiety and hoplessness, requires an alaborate study not only of their socio-psychological cases but of the activities of such schools as well. The sample of research was realized of 496 high school studenst and undergraduates who study tourism. According to results of this research meaningful and pozitif relation is determined between hopelessness and state-trait anxiety. Besides significant result pare salary, mother and father schooling states, father jop state form is determined on hopelessness and state-trait anxiet

Kaynakça

  • AĞAOĞLU, O., K. (1991), Türkiye’de Turizm Eğitimi ve Etkinliği, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Ankara
  • AKOĞLAN-KOZAK, M. (2001), “Türkiye`de Konaklama Sektöründe Çalışan Kadınla- rın Tükenmişlik Durumları Üzerine Bir Araştırma”, Turizm Akademik Dergisi, 2, 11-19.
  • AKTAŞ, A., EHTİYAR, R. (1995), Otel İşletmelerinde Çalışan Personelin İş Tatmini ve Örgütsel Gereksinimlerini Belirlemeye Yönelik Antalya Yöresinde Yapılan Bir Araştırma,. Adnan Menderes Üniversitesi VI. Ulusal Turizm Kongresi Bildi- riler Kitapçığı
  • ALİSİNANOĞLU, F., ULUTAŞ, İ. (2000), “Çocuklarda Kaygı Ve Bunu Etkileyen Et- menler”, Milli Eğitim Dergisi, s:145, 15-19.
  • ALP, T., (1992), “Türkiye`de Turizm Eğitimin Yapısı, Uygulanan Politikalar ve Sonuç- ları”, Turizm Eğitimi, Turizm Bakanlığı Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü Yorum Basım Yayın Sanayi Ticaret Şirketi, Ankara, 47-53.
  • ALTMAN, L.A. ve BROTHERS, L.R. (1995) “Career Longevity of Hospitality Graduates” FIU Hospitality Review, 13(2), 77-83.
  • ATAY, M., GÜNDOĞAR, D. (2004), “İntihar Davranışında Risk Faktörleri: Bir Gözden Geçirme”, Kriz Dergisi, Cilt: 12 Sayı: 3, 39-52.
  • BARON, P., MAXWELL, G. (1993), “Hospitality Management Students` Image Of The Hospitality Industry”, International Journay of Contemporary Hospitality Management, 5 (5), 5-8.
  • BAYAM, G., OKAY, T., DİLBAZ, N., AÇIKGÖZ, Ç. (2002), “Sivil Savunma Birliği Çalışanlarında Kaygı, Umutsuzluk Ve Öğrenilmiş Güçlülük Düzeyleri Ve Posttravmatik Stres Bozukluğu Sıklığı”, Kriz Dergisi, 10(1), 1-9.
  • BRADLEY, E.,H, PRİGERSON H, CARLSON, M.,D, CHERLİN, E, JOHNSON, H.,R, KASI, S.,V. (2004), “Depressıon :Among Surviving Caregivers Does Length of Hospice Enrollment Matter?”, Am J. Psychiatry, 161-162.
  • CARVER, C.S., SCHEİER, M.F. (1990), “Origins and functions of positive and affect: a control-process view”, Psychological Review, 97, 19-35.
  • CASODO, M.,A. (1992), “Student Expectations of Hospitality Jops”, Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 33 (4), 80-82.
  • CEYHUN, A., G.; CEYHUN, B. (2003), “Lise ve Üniversite Öğrencilerinde İntihar Olasılığının Değerlendirilmesi”, Klinik Psikiyatri, cilt: 6, 217-224.
  • CHRİSTOU, E. (1999), “Hospitality Management Education In Greece: An Exploratory Study”, Tourism Management, Volume 20, Number 6, 683-691.
  • COOPER, C., SHEPHERD, R. (1997), “The relationships between tourism education and the tourism industry: Implications for tourism education”, Tourism Receation Research, 22(1), 34-47.
  • DUMAN, T., TEPECİ, M., UNUR K. (2006), Mersin’de Yükseköğretim ve Orta Öğre- tim Düzeyinde Turizm Eğitimi Almakta Olan Öğrencilerin Sektörün Çalışma Koşullarını Algılamaları ve Sektörde Çalışma İsteklerinin Karşılaştırmalı Anali- zi, Anatolia Turizm Araştırma Dergisi, 17(1):51-69.
  • DURAK, A. (1994), “Beck Umutsuzlık Ölçeği (BUÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışma- sı”, Türk Psikoloji Dergisi, 9(3), Haziran, 1-11.
  • DURAK, A., PALABIYIKOĞLU, R. (1994), “Beck Umutsuzluk Ölçeği Geçerlilik Ça- lışması”, Kriz Dergisi, Cilt:2, Sayı:2, 311-319.
  • ESER, Z. (2002), Turizm Eğitimine Üç Açılı Yaklaşım: Profesyonel Eğitim, Mesleki Beceri Eğitimi ve Girişimcilik Eğitimi. Turizm Bakanlığı II. Turizm Şurası Bildiri- leri II. Cilt, Ankara.
  • GEÇTAN, E. (2003), Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Davranışlar, Metis Yayınları, İstanbul.
  • GETZ, D. (1994), “Students` work experinces, perceptions and attitudes towards careers in hospitality and tourism: A longitudinal case study in Spey Valley. Scotland”, International Journay of Hospitality Management, 13(1), 25-37.
  • GÜLEÇ, C., KÖROĞLU, E. (1997), Psikiyatri Temel Kitabı, Hekimler Yayın Birliği, Ankara.
  • HORNEY, K. (1999), Çağımızın Nevrotik Kişiliği, (Çeviren: Selçuk Budak), Öteki Matbaası, 4. Basım, Ankara.
  • JENKİNS, A., K. (2001), “Making a caree of it? Hospitality students` future perspactives: An Anglo-Dutch study”, International Journay Contemporary Hospitality Management 13(1), 13-20
  • İNANÇ, B. (1997), “Kaygı ve Stres”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(16), 9-14.
  • IVERSON, R.D., DEERY, M. (1997), “Turnover culture in the hospitality indutry”, Human Resource Management Journal, vol. 7, No 4, 71-82.
  • KASHANİ, J.H., STOYLS, M.S., DANDOY, A.C., VİADYA, A.F., REİD, J.C. (1991), “Correlates of Hopelessness In Psychiatrically Hospitalized Children”, Comprehensive Psychiatry, 32(4), 330-337.
  • KEUNG ,S.,W. (2000), “Tourist’s Perception of Hotel Frontline Employess’ Questionable Job-related Behaviour”, Tourism Management, Volıme 21, Number 2, 121-134.
  • KİNG, B., MCKERCHER, B., WARYSZAK, R. (2003), “A comparative study of hospitality and tourism graduates in Australia and Honh Kong”, The International Journal of Tourism Research, 5-6,11/12, 409-420.
  • KIZILIRMAK, İ. (2000), “Meslek Yüksekokulları Turizm ve Otelcilik Programlarının Turizm Sektörünün Beklentileri Doğrultusunda Değerlendirilmesi” Milli Eğitim Dergisi, Sayı:147
  • KOKO, J., GUERRİER, Y. (1994), “Overedication, Underemployment And Jop Satisfaction: A Study Of Finnish Hotel Receptionist”, International Journey of Hospitality Management, 13(4), 375-386.
  • KOZAK, M., KIZILIRMAK, İ. (2001), “Türkiye`de Meslek Yüsekokulu Turizm-Otelcilik Programı Öğrencilerinin Turizm Sektörüne Yönelik Tutumlarının Demografik Değişkenlere Göre Değişimi: Anadolu,Akdeniz ve Karadeniz Teknik Üniversi- tesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 12,Bahar, 9-16.
  • KÖKNEL, Ö. (1999), Günlük Hayatta Ruh Sağlığı, Alfa Basım Yayım Dağıtım, 1. Baskı, İstanbul.
  • KUŞLUVAN, S., KUŞLUVAN, Z. (2004), “Turizm İşetmelerinde İşgören Devri: Anla- mı, Türleri ve Nedenleri”, SOİD Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, Sayı:1, Temmuz-Ağustos-Eylül, 28-36.
  • KUŞLUVAN, S. (2000), Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Öğrencilerinin Turizm İşletmeleri Yöneticilerinden Beklentileri. Kapadokya Toplantıları Kitapcığı VII. Nevşehir: Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, 2000.
  • KUŞLUVAN, S., KUŞLUVAN, Z. (2000), “Perceptions and attitudes of undergraduate tourism students towards working in the tourism industry in Turkey” Tourism Management, 251-269.
  • LAM, T. ZHANG, H., BAUM, T. (2001), “An Investigation Of Employees' Job Satisfaction: The Case Of Hotels In Hong Kong”, Tourism Management 22 (2001) 157}165
  • LAVENDER, A., WATKİNS, E. (2004), “Rumination And Future Thinking In Depression”, British Journal of Clinical Psychology ,vol. 43, 129–142.
  • MACLEOD, A., K., TATA, P.; TYRER, P., SCHMİDT, U., DAVİDSON, K., THOMPSON, S., (2005), “Hopelessness and positive and negative future thinking in parasuicide”, British Journal of Clinical Psychology, 44, 495–504.
  • MISIRLI, İ. (2002), “Turizm Sektöründe Meslek Standartları ve Mesleki Belgelendirme Sistemi (Sertifikasyon)” Anatolia Turizm Araştırma Dergisi, 13(1): 39-55.
  • ÖNER, N., LE COMPTE, A. (1983), Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı, Boğaziçi Üniversitesi Matbaası, 1 Baskı, İstanbul.
  • ÖZUSTA, Ş. (1995), “Çocuklar için Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri Uyarlama, Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması”, Türk Psikoloji Dergisi, 10(34), 32-44.
  • O`CONNOR, R.,C., O`CONNOR, D.B., O`CONNOR, S.M., SWALLWOOD, J., J. (2004), “Hopelessness, Stres and Perpectionism: The Moderating Effects Of Future Thinking”, Cognition and Emotion, 18(8), 1099-1120.
  • O’CONNOR, R., C., CONNERY, H., CHEYNE, W. (2000), “Hopelessness: the role of depression, future directed thinking and cognitive vulnerability”, Psychology, Health and Medicine, Vol. 5, No. 2, 155-161.
  • PELİT, E., GÜÇER, E. (2006), “Turizm Alanında Öğretmenlik Eğitimi Alan Öğrencile- rin Turizm İsletmelerinde Yaptıkları Stajları Değerlendirmeler Üzerine Bir Araş- tırma”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (1),139-163.
  • RUTTER, P.A.; BEHRENDT, A.E. (2004), “Adolescent Suicide Risk: Four Psychosocıal Factors”, Adolescence, Vol. 39, No. 154, Summer, 295-302.
  • SEBER, G., DİLBAZ, N., KAPTANOĞLU, C., TEKİN, D. (1993), “Umutsuzluk Ölçeği: Geçerlilik Ve Güvenirliği”, Kriz Dergisi cilt:1, Sayı:3, Güz, 139-142.
  • SEYMEN, A., O. (2002), “Turizm İşletmelerinde Oryantosyon Eğitiminin İnsan Kay- nakları Yönetimi Açısından Önemi ve Buna Yönelik Program Modelinin Oluştu- rulması”. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 13/ 1, 15-25.
  • SIU, V., TSANG, N., WONG, S. (1997), “What Motivates Hong Kong’s Hotel Employees?” The Cornell H.R.A.,Quartely, October, 44-49.
  • TÜMKAYA, S. (2005), “Ailesi Yanında Ve Yetiştirilme Yurdunda Kalan Ergenlerin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması”, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Güz, , 3(4), 445-457.
  • TÜYLÜOĞLU, T.(2003), Türkiye’de Turizm Eğitiminin Niteliği. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ÜNLÜÖNEN, K.(2004), “Turizm İşletmeciliği Öğretmenlik Programlarının Öğrenci Bekletileri ve Algılamaları Açısından Karşılaştırılması (1998-1999 ve 2003- 2004 Öğretim Yılları)”, Ticaret Ve Turizm Eğitim Dergisi, Sayı:1, 108-130.
  • ÜNLÜÖNEN, K. (2000), “Turizm İsletmeciliği Öğretmenlik Programlarının Öğrenci Beklentileri Ve Algılamaları Açısından Değerlendirilmesi”, Gazi Üniversitesi Ti- caret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (3), 218-238.
  • WOOD, R., C. (1992), “Hospitality lobour trends” Tourism Management, 13 (3): 297- 304
  • ZOHAR, D. (1994), “Analysis of job stress profile in the hotel industry”, International Journal of Hospitality Management, 13 (3), 219–231.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rüya Ehtiyar Bu kişi benim

Engin Üngüren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ehtiyar, R., & Üngüren, E. (2008). Lise ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(2), 34-51.
AMA Ehtiyar R, Üngüren E. Lise ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Eylül 2008;(2):34-51.
Chicago Ehtiyar, Rüya, ve Engin Üngüren. “Lise Ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk Ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2 (Eylül 2008): 34-51.
EndNote Ehtiyar R, Üngüren E (01 Eylül 2008) Lise ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 34–51.
IEEE R. Ehtiyar ve E. Üngüren, “Lise ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, ss. 34–51, Eylül 2008.
ISNAD Ehtiyar, Rüya - Üngüren, Engin. “Lise Ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk Ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması”. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (Eylül 2008), 34-51.
JAMA Ehtiyar R, Üngüren E. Lise ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008;:34–51.
MLA Ehtiyar, Rüya ve Engin Üngüren. “Lise Ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk Ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, 2008, ss. 34-51.
Vancouver Ehtiyar R, Üngüren E. Lise ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008(2):34-51.