BibTex RIS Kaynak Göster

Yönetici Sekreterlerin Bilgisayar Temelli Uygulama Yazılımlarını Kullanma Düzeylerini ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2008, Sayı: 2, 52 - 71, 01.09.2008

Öz

Araştırmanın temel amacı, yönetici sekreterlerin bilgisayar temelli uygulama yazılımlarını BILTUY kullanma düzeylerini ve beklentilerini belirlemektir. Araştırmada, Ankara İli Ostim Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyette bulunan ve internet kullanan 248 hizmet işletmesinden basit tesadüfi örnekleme ile seçilen 153 hizmet işletmesindeki yönetici sekreterler örneklem grubuna alınmıştır. Veri toplamak için araştırmacılar tarafından hazırlanan anket kullanılmıştır. Ankette toplam 15 soru yer almakta, yönetici sekreterlerin BILTUY kullanma düzeylerini belirlemeye yönelik 24 ifade bulunmaktadır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, χ2 Ki kare , bağımsız örneklemler için t-testi ve ftesti kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; yönetici sekreterlerin BILTUY kullanma düzeylerinin cinsiyetlerine ve eğitim düzeylerine göre önemli bir farklılık göstermediği p>0.05 , buna karşın BILTUY kullanma düzeylerinin BILTUY gruplarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği p

Kaynakça

  • ACAR, S. (2006). Bilgi Teknolojisindeki Gelişmelerin Ofis Sistemleri Üzerindeki Etkisi ve Ofislerde Görsel Otomasyon, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:2006, Sayı:1, Ankara.
  • ADA, N. (2007). Örgütsel İletişim ve Yeni Bilgi Teknolojileri: Örgütsel İletişim Ağları, Ege Akademik Bakış Dergisi, Sayı 7(2), İzmir.
  • AKPINAR, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • ARICI, N. ve YEKTA, M. (2005), Mesleki ve Teknik Eğitimde Çoklu Ortam Araçları Kullanılmış Web Tabanlı Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi, Gazi Üniversi- tesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1
  • BAYRAKTAR, E. ve KALELİ, F. (2007). Sanal Gerçeklik ve Uygulama Alanları, Akademik Bilişim 2007, Dumlupınar Üniversitesi, 31 Ocak-2 Şubat, Kütahya
  • BENGSHİR, T.K. (1996). Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim, TODAİE Yayın No: 274, Ankara
  • BURTON, S.; SHELTON, N.ve JENNINGS, L.M. (1998). Procedures For The Automated Office, Prentice Hall Pub, New Jersey, USA.
  • ÇAKIR, H. ve YALÇIN, N. (2006). Internet ve Intranet’e Dayalı Sanal Dershane Sis- temi, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 14, No: 1, Mart
  • DAŞ, R. (2002). Video Konferans Sistemi Tasarımı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • DİNÇ, N. (2000). Kullanıcı Merkezli Çoklu Ortam Tasarımı Esaslarına Dayanarak Bir Eğitim CD’sinin Hazırlanması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens- titüsü, Sanatta Yeterlik Tezi, Eskişehir.
  • EVANS, A.; MARTIN, K. ve POATSY, M.A. (2005). Technology in Action, Pearson Prentice Hall Publishing, New Jersey, USA.
  • GENÇ, K. (2007). Sözel Dünya’dan Sanal Dünyaya Bir İletişim Hiyerarşisi:Mektup- Eposta-MSN, Milli Folklor Dergisi, Cilt 10, No.75.
  • GHOSH, P.K. (1997). Office Management, Sultan Chand & Sons Publishing, 17th Revised & Updated Edition, New Delhi, India.
  • ISRAEL, G.D. (2003). Determining Sample Size, IFAS, Universitiy of Florida, PEOD-6, USA, http://edis.ifas.ufl.edu.
  • KESER, A. (2005). Elektronik Postanın Örgütlerde Kullanımı ve Çalışanların Elektro- nik Posta Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma, “İş, Güç” Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1 Ocak
  • KÖK, S.B. (2006). Bilişim Teknolojilerinin Yönetsel ve Örgütsel Etkileri, Gazi Üniver- sitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:2006, Sayı:2, Ankara.
  • O’BREIN, J.A. (1997). Introduction to Information Systems, Irwin McGraw-Hill, 18’th Ed., USA.
  • ODGERS, P. (1997). Administrative Office Management:Strategies for the 21st Century, South Western Publishing, Ohio, USA.
  • QUIBLE, Z.K. (2005). Administrative Office Management, Prentice Hall Publishing, NewJersey, USA.
  • ŞAHİN, Y.N. ve BÜLBÜL, H.İ. (2007). Veritabanı Bağımsız Uygulama Yazılımı Geliş- tirme Yöntemi, Gazi Üniversitesi Mimarlık Mühendislik Fakültesi Dergisi, Cilt 22, No.1, Ankara.
  • TOSUN, G.; VURAL, Z.B.A. (Ed.), YURDAKUL, N.B. ÇELİK, T; KÖSEOĞLU, Ö; YAKIN, M. (2006). Bilgi ve İletişim Teknolojileri ve Yansımaları, Nobel Ya- yın No.893, İzmir.
  • UĞUR, A. (1996). Üç Boyutlu Çizim ve Animasyon, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.

A STUDY ON THE LEVEL OF COMPUTER BASED APPLICATION SOFTWARES USAGE AND EXPECTATIONS OF ADMINISTRATIVE SECRETARIATS

Yıl 2008, Sayı: 2, 52 - 71, 01.09.2008

Öz

The main aim of this study is to describe the level of computer based application softwares BILTUY usage and expectation of administrative secretariats. This research includes 153 services campanies and their administrative secretariats who are using internet and working service sector in Ostim Organized Industrial Region in Ankara. And, they are selected with simple randomly sample method from population which includes 248 services campanies. Questionnaire prepared by the researchers has been used as the data collection instrument. The questionnaire includes total 15 items and one of them includes 24 subitems about the level of computer based application softwares usage of administrative secretariats. Frequency, percentage, arithmetic mean, χ2, independent-samples t-test and f-test have been used in data analysis. In consequence of research, the difference is no significant according to sex and education levels of administrative secretariats p>0.05 , but the difference is significant between BILTUY groups about the level of BILTUY usage p

Kaynakça

  • ACAR, S. (2006). Bilgi Teknolojisindeki Gelişmelerin Ofis Sistemleri Üzerindeki Etkisi ve Ofislerde Görsel Otomasyon, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:2006, Sayı:1, Ankara.
  • ADA, N. (2007). Örgütsel İletişim ve Yeni Bilgi Teknolojileri: Örgütsel İletişim Ağları, Ege Akademik Bakış Dergisi, Sayı 7(2), İzmir.
  • AKPINAR, Y. (1999). Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamalar, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • ARICI, N. ve YEKTA, M. (2005), Mesleki ve Teknik Eğitimde Çoklu Ortam Araçları Kullanılmış Web Tabanlı Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi, Gazi Üniversi- tesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 1
  • BAYRAKTAR, E. ve KALELİ, F. (2007). Sanal Gerçeklik ve Uygulama Alanları, Akademik Bilişim 2007, Dumlupınar Üniversitesi, 31 Ocak-2 Şubat, Kütahya
  • BENGSHİR, T.K. (1996). Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim, TODAİE Yayın No: 274, Ankara
  • BURTON, S.; SHELTON, N.ve JENNINGS, L.M. (1998). Procedures For The Automated Office, Prentice Hall Pub, New Jersey, USA.
  • ÇAKIR, H. ve YALÇIN, N. (2006). Internet ve Intranet’e Dayalı Sanal Dershane Sis- temi, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt: 14, No: 1, Mart
  • DAŞ, R. (2002). Video Konferans Sistemi Tasarımı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • DİNÇ, N. (2000). Kullanıcı Merkezli Çoklu Ortam Tasarımı Esaslarına Dayanarak Bir Eğitim CD’sinin Hazırlanması, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens- titüsü, Sanatta Yeterlik Tezi, Eskişehir.
  • EVANS, A.; MARTIN, K. ve POATSY, M.A. (2005). Technology in Action, Pearson Prentice Hall Publishing, New Jersey, USA.
  • GENÇ, K. (2007). Sözel Dünya’dan Sanal Dünyaya Bir İletişim Hiyerarşisi:Mektup- Eposta-MSN, Milli Folklor Dergisi, Cilt 10, No.75.
  • GHOSH, P.K. (1997). Office Management, Sultan Chand & Sons Publishing, 17th Revised & Updated Edition, New Delhi, India.
  • ISRAEL, G.D. (2003). Determining Sample Size, IFAS, Universitiy of Florida, PEOD-6, USA, http://edis.ifas.ufl.edu.
  • KESER, A. (2005). Elektronik Postanın Örgütlerde Kullanımı ve Çalışanların Elektro- nik Posta Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma, “İş, Güç” Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1 Ocak
  • KÖK, S.B. (2006). Bilişim Teknolojilerinin Yönetsel ve Örgütsel Etkileri, Gazi Üniver- sitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl:2006, Sayı:2, Ankara.
  • O’BREIN, J.A. (1997). Introduction to Information Systems, Irwin McGraw-Hill, 18’th Ed., USA.
  • ODGERS, P. (1997). Administrative Office Management:Strategies for the 21st Century, South Western Publishing, Ohio, USA.
  • QUIBLE, Z.K. (2005). Administrative Office Management, Prentice Hall Publishing, NewJersey, USA.
  • ŞAHİN, Y.N. ve BÜLBÜL, H.İ. (2007). Veritabanı Bağımsız Uygulama Yazılımı Geliş- tirme Yöntemi, Gazi Üniversitesi Mimarlık Mühendislik Fakültesi Dergisi, Cilt 22, No.1, Ankara.
  • TOSUN, G.; VURAL, Z.B.A. (Ed.), YURDAKUL, N.B. ÇELİK, T; KÖSEOĞLU, Ö; YAKIN, M. (2006). Bilgi ve İletişim Teknolojileri ve Yansımaları, Nobel Ya- yın No.893, İzmir.
  • UĞUR, A. (1996). Üç Boyutlu Çizim ve Animasyon, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sami Acar Bu kişi benim

Hülya Gürsoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Acar, S., & Gürsoy, H. (2008). Yönetici Sekreterlerin Bilgisayar Temelli Uygulama Yazılımlarını Kullanma Düzeylerini ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(2), 52-71.
AMA Acar S, Gürsoy H. Yönetici Sekreterlerin Bilgisayar Temelli Uygulama Yazılımlarını Kullanma Düzeylerini ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Eylül 2008;(2):52-71.
Chicago Acar, Sami, ve Hülya Gürsoy. “Yönetici Sekreterlerin Bilgisayar Temelli Uygulama Yazılımlarını Kullanma Düzeylerini Ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2 (Eylül 2008): 52-71.
EndNote Acar S, Gürsoy H (01 Eylül 2008) Yönetici Sekreterlerin Bilgisayar Temelli Uygulama Yazılımlarını Kullanma Düzeylerini ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 52–71.
IEEE S. Acar ve H. Gürsoy, “Yönetici Sekreterlerin Bilgisayar Temelli Uygulama Yazılımlarını Kullanma Düzeylerini ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, ss. 52–71, Eylül 2008.
ISNAD Acar, Sami - Gürsoy, Hülya. “Yönetici Sekreterlerin Bilgisayar Temelli Uygulama Yazılımlarını Kullanma Düzeylerini Ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (Eylül 2008), 52-71.
JAMA Acar S, Gürsoy H. Yönetici Sekreterlerin Bilgisayar Temelli Uygulama Yazılımlarını Kullanma Düzeylerini ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008;:52–71.
MLA Acar, Sami ve Hülya Gürsoy. “Yönetici Sekreterlerin Bilgisayar Temelli Uygulama Yazılımlarını Kullanma Düzeylerini Ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, 2008, ss. 52-71.
Vancouver Acar S, Gürsoy H. Yönetici Sekreterlerin Bilgisayar Temelli Uygulama Yazılımlarını Kullanma Düzeylerini ve Beklentilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008(2):52-71.