BibTex RIS Kaynak Göster

Sigorta İşletmeleri Yöneticilerinin Katıldıkları Yönetici Eğitimlerindeki Kazanımlarını Kullanabilme Yetkinlikleri

Yıl 2008, Sayı: 2, 72 - 88, 01.09.2008

Öz

Çalışmada, sigorta şirketlerinde yönetici eğitimlerinin işletmeler üzerindeki etkisinin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışmanın bir başka amacı da, yöneticilerin yönetici eğitimiyle ilgili düşüncelerinin belirlenmesi ve verilen eğitim programlarıyla ilgili aksaklıkların ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçla, İstanbul’da genel müdürlükleri bulunan 35 sigorta şirketiyle iletişime geçilerek anket çalışmaları yürütülmüştür. Anketlerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Çalışmamızın birinci bölümünde; yönetim, yönetici ve eğitim ile ilgili kuramsal çerçeve oluşturulmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde; yönetici eğitimi, yönetici eğitimi eğitiminin amaçları ve çeşitleri, Türkiye'de ve Avrupa'da yönetici eğitimiyle ilgili konulara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde; araştırmanın amacı, yöntemi, varsayımları, önemi, sınırlılıkları, evreni ve anket bulguları belirtilmiştir. Dördüncü bölümde; sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Buna göre; işletmelerin eğitim faaliyetleri, işletmelerin amaçları doğrultusunda önceden belirlendiği görülmektedir. Yöneticiler, astların eğitim faaliyetlerine katılmalarını desteklemekte ve onların eğitimine önem vermektedirler. Yöneticilerin tümü, katıldıkları eğitimlerin kişisel gelişimlerini artırdığını belirtmişlerdir

Kaynakça

  • ANONİM. 1993. Seminer Notları, Rota Yönetim Geliştirme Hizmet Ve Tic. A.Ş, İstanbul.
  • ANONİM. 2002. Lider, Ziraat Bankası Eğitim Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
  • BAYKAL, Besim. 1982. İşyerlerinde Eğitim, Banka Ve Ekonomik Yorumlar Dergisi, Sayı 3, 1982.
  • BİNGÖL, Dursun. 2003. İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayım, İstanbul.
  • CAN, Halil, KAVUNCUBAŞI, Şahin. 2005. Kamu ve Özel Kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi. Siyasal Kitabevi, 5.Baskı, Ankara.
  • DESSLER, Gary. 2001. Management: Leading People and Organizations in the 21st Century. Second Edition, Prentice Hall, USA.
  • HELLRIEGEL, Don, SLOAUM, John. 1992. Management. 6th Edition, Addition- Wesley Publishing Company, New York.
  • MONDY R. Wayne, NOE Robert M. And PREMEAUX Shane R. 2002. Human Resource Management, 8th Ed., Prentice Hall, New York.
  • NOE, A. Raymond. 1999. İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi (çev: Canan ÇETİN) .Beta Yayınları, İstanbul.
  • ROBBINS, Stephan, DECENZON, David A. 2001. Fundamentals of Management. Third Edition, Prentice Hall, New Jersey.
  • SABUNCUOĞLU Zeyyat, TOKOL Tuncer. 2001. İşletme, Ezgi Yayınları, Bursa.
  • TAŞKIN, Erdoğan. 2001. İşletme Yönetiminde Eğitim Ve Geliştirme, Papatya Yayın- cılık, İstanbul.
  • WEXLEY, Kenneth N, LATHAM, P. Gary. 1981. Developing and Training Human Resources in Organizations. Glenview, III.Scott, Foresman and Company.

THE INSURANCE COMPANY MANAGERS’ COMPETENCİES OF ACQUISITION USAGE FROM MANAGER EDUCATIONS THEY HAVE ATTENDED

Yıl 2008, Sayı: 2, 72 - 88, 01.09.2008

Öz

In this study, which consists of four chapter, it is tried to be determined what are the impacts of the manager training to the companies. Another aim of this study is to discover the thoughts of the manager about the manager training and to find out the malfunctions of these programs. For this aim, an questionnaire is performed in 35 insurance companies which of them’s management center is in İstanbul. In the analysis process SPSS software is used. In first chapter; it is tried to be constructed the concepts about terms management, manager and training. In second chapter, the subjects about manager training, the aims and the kinds of manager training, manager training in Europe and Turkey are discussed and studied. In the third chapter, the aim, the method, the importance, assumption, limitation and universe of the research and the findings of questionnaire are shown. In the fourth chapter the conclusion and suggestions are held. Acording to this analysis it is seen that the training activities are planned in the direction of the company achievements. The managers are encouraging their assistances attending to trainings activities and giving a great importance to their training

Kaynakça

  • ANONİM. 1993. Seminer Notları, Rota Yönetim Geliştirme Hizmet Ve Tic. A.Ş, İstanbul.
  • ANONİM. 2002. Lider, Ziraat Bankası Eğitim Müdürlüğü Yayınları, Ankara.
  • BAYKAL, Besim. 1982. İşyerlerinde Eğitim, Banka Ve Ekonomik Yorumlar Dergisi, Sayı 3, 1982.
  • BİNGÖL, Dursun. 2003. İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayım, İstanbul.
  • CAN, Halil, KAVUNCUBAŞI, Şahin. 2005. Kamu ve Özel Kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi. Siyasal Kitabevi, 5.Baskı, Ankara.
  • DESSLER, Gary. 2001. Management: Leading People and Organizations in the 21st Century. Second Edition, Prentice Hall, USA.
  • HELLRIEGEL, Don, SLOAUM, John. 1992. Management. 6th Edition, Addition- Wesley Publishing Company, New York.
  • MONDY R. Wayne, NOE Robert M. And PREMEAUX Shane R. 2002. Human Resource Management, 8th Ed., Prentice Hall, New York.
  • NOE, A. Raymond. 1999. İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi (çev: Canan ÇETİN) .Beta Yayınları, İstanbul.
  • ROBBINS, Stephan, DECENZON, David A. 2001. Fundamentals of Management. Third Edition, Prentice Hall, New Jersey.
  • SABUNCUOĞLU Zeyyat, TOKOL Tuncer. 2001. İşletme, Ezgi Yayınları, Bursa.
  • TAŞKIN, Erdoğan. 2001. İşletme Yönetiminde Eğitim Ve Geliştirme, Papatya Yayın- cılık, İstanbul.
  • WEXLEY, Kenneth N, LATHAM, P. Gary. 1981. Developing and Training Human Resources in Organizations. Glenview, III.Scott, Foresman and Company.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zekai Öztürk Bu kişi benim

Serkan Çoban Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öztürk, Z., & Çoban, S. (2008). Sigorta İşletmeleri Yöneticilerinin Katıldıkları Yönetici Eğitimlerindeki Kazanımlarını Kullanabilme Yetkinlikleri. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(2), 72-88.
AMA Öztürk Z, Çoban S. Sigorta İşletmeleri Yöneticilerinin Katıldıkları Yönetici Eğitimlerindeki Kazanımlarını Kullanabilme Yetkinlikleri. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Eylül 2008;(2):72-88.
Chicago Öztürk, Zekai, ve Serkan Çoban. “Sigorta İşletmeleri Yöneticilerinin Katıldıkları Yönetici Eğitimlerindeki Kazanımlarını Kullanabilme Yetkinlikleri”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2 (Eylül 2008): 72-88.
EndNote Öztürk Z, Çoban S (01 Eylül 2008) Sigorta İşletmeleri Yöneticilerinin Katıldıkları Yönetici Eğitimlerindeki Kazanımlarını Kullanabilme Yetkinlikleri. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 72–88.
IEEE Z. Öztürk ve S. Çoban, “Sigorta İşletmeleri Yöneticilerinin Katıldıkları Yönetici Eğitimlerindeki Kazanımlarını Kullanabilme Yetkinlikleri”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, ss. 72–88, Eylül 2008.
ISNAD Öztürk, Zekai - Çoban, Serkan. “Sigorta İşletmeleri Yöneticilerinin Katıldıkları Yönetici Eğitimlerindeki Kazanımlarını Kullanabilme Yetkinlikleri”. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (Eylül 2008), 72-88.
JAMA Öztürk Z, Çoban S. Sigorta İşletmeleri Yöneticilerinin Katıldıkları Yönetici Eğitimlerindeki Kazanımlarını Kullanabilme Yetkinlikleri. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008;:72–88.
MLA Öztürk, Zekai ve Serkan Çoban. “Sigorta İşletmeleri Yöneticilerinin Katıldıkları Yönetici Eğitimlerindeki Kazanımlarını Kullanabilme Yetkinlikleri”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, 2008, ss. 72-88.
Vancouver Öztürk Z, Çoban S. Sigorta İşletmeleri Yöneticilerinin Katıldıkları Yönetici Eğitimlerindeki Kazanımlarını Kullanabilme Yetkinlikleri. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2008(2):72-88.