PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması

Yıl 2007, Sayı 2, 1 - 10, 01.09.2007

Öz

Kat hizmetlerinde çalışan personelin davranışlarına ilişkin yönetici ve personel görüşlerinin incelenmesi amacı ile planlanan bu araştırma, 37 yönetici ve 105 personel üzerinde yürütülmüştür. Konaklama tesislerinde kat hizmetlerinde daha çok kadınların çalıştıkları % 62.7 , yüksekokul mezunlarının az olduğu %12.7 ve konaklama tesislerinin % 53.5’inin yatak+kahvaltı+öğle yemeği+akşam yemeği hizmeti verdiği tespit edilmiştir. Bireyin görevine göre kat hizmetlerinde çalışan personelin davranışları konusundaki görüşlerden “araçları kullanmadan önce araç kullanımı ile ilgili bilgi edinme” ifadesinde yönetici ve çalışanlar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur p

Kaynakça

  • AVCI, U. ve SAYILIR, A. (2006). Hizmet kalitesi çerçevesinde çalışanların rolü ve yeterliliklerine ilişkin karşılaştırmalı bir inceleme. G.Ü. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 1:121-133.
  • KAPPA, M.M., NITSCHKE, A., and SCHAPPART, P.B. (1990). Managing Housekeeping Operations. Educational Instutite of American Hotel & Motel Association. Michigan. 10 stratejik sektörel eğitim organizasyonlarının
  • OLALI, H. Ve KORZAY, M. (1993). Otel İşletmeciliği. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • OTED, (1999). Housekeeping Yönetimi. Otel Temizlik Eğitimi ve Dekorasyonu Derneği Yayını. İstanbul.
  • ÖZTÜRK, Y. ve KADİR, S. (2005). Konaklama İşletmelerinde Sunulan Hizmetin Kalitesinin Artırılmasında işgören eğitiminin yeri ve önemi, G.Ü. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1: 121-140.
  • RUTHERFORD, D.G. (2002). Hotel Management and Operations. 3th Ed. John Wiley and Sons, Inc. New York.
  • TAVMERGEN, İ.P. (2002). Turizm Sektöründe Kalite Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • TOKYÜREK, Ş. ve KÜÇÜKKÖMÜRLER, S. (2002). Konaklama tesislerinin kat hizmetlerinde çalışan personelin özelliklerinin ve kat hizmetlerinin değerlendirilmesi. G.Ü. Mesleki Eğitim Dergisi. 4(8): 37-47.
  • TUNÇ, A. ve SEVİN, H.D. (2000). Hastane işletmelerinde kaliteli konaklama hizmetlerinin sürdürülmesinde kat hizmetleri. H.Ü. Sağlık İdaresi Dergisi, 5(2): 99-114.
  • SEZGİN, O.M. (1994). Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi. Ankara.
  • SCHNEIDER, M., TUCKER, G. and SCOVİAK, M. (1999). The Professional Housekeeper. Fourth Edition. John Wiley & Sons, Inc. New York.
  • ŞAFAK, Ş. (1998). Kurumlarda Sağlıklı Çevre ve Ev İdaresi. I. Ulusal Kurum Ev İdaresi Kongresi. Ankara.

THE COMPARISON OF MANAGER AND PERSONNEL OPINIONS ON BEHAVIORS OF HOUSEKEEPING SERVICES PERSONNEL IN THE ACCOMMODATION ESTABLISHMENTS

Yıl 2007, Sayı 2, 1 - 10, 01.09.2007

Öz

This research had been planned and carried out to study opinions of managers and personnel about staff’s behaviors in housekeeping services. 37 managers and 105 workers were included in this study. Itwas determined more women worked in housekeeping services 62.7 % , there was less staffs graduated from university 12.7 % . And 53.5 % of accommodation establishments gave bed+breakfast+lunch+diner to their guests. When the opinions of “before not using equipment obtaining knowledge of equipment use” and “taking care correct use of equipment” were analyzed according to worker’s task, difference between managers and personnel was found meaningful p

Kaynakça

  • AVCI, U. ve SAYILIR, A. (2006). Hizmet kalitesi çerçevesinde çalışanların rolü ve yeterliliklerine ilişkin karşılaştırmalı bir inceleme. G.Ü. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 1:121-133.
  • KAPPA, M.M., NITSCHKE, A., and SCHAPPART, P.B. (1990). Managing Housekeeping Operations. Educational Instutite of American Hotel & Motel Association. Michigan. 10 stratejik sektörel eğitim organizasyonlarının
  • OLALI, H. Ve KORZAY, M. (1993). Otel İşletmeciliği. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • OTED, (1999). Housekeeping Yönetimi. Otel Temizlik Eğitimi ve Dekorasyonu Derneği Yayını. İstanbul.
  • ÖZTÜRK, Y. ve KADİR, S. (2005). Konaklama İşletmelerinde Sunulan Hizmetin Kalitesinin Artırılmasında işgören eğitiminin yeri ve önemi, G.Ü. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1: 121-140.
  • RUTHERFORD, D.G. (2002). Hotel Management and Operations. 3th Ed. John Wiley and Sons, Inc. New York.
  • TAVMERGEN, İ.P. (2002). Turizm Sektöründe Kalite Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. Ankara.
  • TOKYÜREK, Ş. ve KÜÇÜKKÖMÜRLER, S. (2002). Konaklama tesislerinin kat hizmetlerinde çalışan personelin özelliklerinin ve kat hizmetlerinin değerlendirilmesi. G.Ü. Mesleki Eğitim Dergisi. 4(8): 37-47.
  • TUNÇ, A. ve SEVİN, H.D. (2000). Hastane işletmelerinde kaliteli konaklama hizmetlerinin sürdürülmesinde kat hizmetleri. H.Ü. Sağlık İdaresi Dergisi, 5(2): 99-114.
  • SEZGİN, O.M. (1994). Konaklama İşletmelerinde Kat Hizmetleri Yönetimi. Ankara.
  • SCHNEIDER, M., TUCKER, G. and SCOVİAK, M. (1999). The Professional Housekeeper. Fourth Edition. John Wiley & Sons, Inc. New York.
  • ŞAFAK, Ş. (1998). Kurumlarda Sağlıklı Çevre ve Ev İdaresi. I. Ulusal Kurum Ev İdaresi Kongresi. Ankara.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatma ARPACI Bu kişi benim
Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi, (Öğr. Gör. Dr.)


Şadan TOKYÜREK Bu kişi benim
Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi, (Yrd. Doç. Dr.)


Bülent ÇELİK Bu kişi benim
Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi, (Yrd. Doç. Dr.)

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2007
Yayınlandığı Sayı Yıl 2007, Cilt , Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @ { gaziticaretturizm639548, journal = {Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-4838}, address = {}, publisher = {Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi}, year = {2007}, number = {2}, pages = {1 - 10}, title = {Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması}, key = {cite}, author = {Arpacı, Fatma and Tokyürek, Şadan and Çelik, Bülent} }
APA Arpacı, F. , Tokyürek, Ş. & Çelik, B. (2007). Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması . Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi , (2) , 1-10 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziticaretturizm/issue/49894/639548
MLA Arpacı, F. , Tokyürek, Ş. , Çelik, B. "Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması" . Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi (2007 ): 1-10 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziticaretturizm/issue/49894/639548>
Chicago Arpacı, F. , Tokyürek, Ş. , Çelik, B. "Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması". Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi (2007 ): 1-10
RIS TY - JOUR T1 - Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması AU - FatmaArpacı, ŞadanTokyürek, BülentÇelik Y1 - 2007 PY - 2007 N1 - DO - T2 - Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 10 VL - IS - 2 SN - 1301-4838- M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması %A Fatma Arpacı , Şadan Tokyürek , Bülent Çelik %T Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması %D 2007 %J Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-4838- %V %N 2 %R %U
ISNAD Arpacı, Fatma , Tokyürek, Şadan , Çelik, Bülent . "Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması". Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi / 2 (Eylül 2007): 1-10 .
AMA Arpacı F. , Tokyürek Ş. , Çelik B. Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; (2): 1-10.
Vancouver Arpacı F. , Tokyürek Ş. , Çelik B. Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2007; (2): 1-10.
IEEE F. Arpacı , Ş. Tokyürek ve B. Çelik , "Kat Hizmetlerinde Çalışan Personelin Davranışlarına İlişkin Yönetici ve Personel Görüşlerinin Karşılaştırılması", Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı. 2, ss. 1-10, Eyl. 2007