Hangi alanda eğitim alırsa alsın genel veya alanıyla ilgili olarak etik değer ölçütlerinin öğrencilere verilmesi ve bu bakış açısının onlara kazandırılması, gelecekte herhangi bir sektörde işe atılacak olan öğrencilere meslekleriyle etik düşünce arasındaki bağlantıyı kurabilmelerinde ve böylelikle toplumun her kesiminde ve kurumunda yozlaşmaya gidilmeden uzun dönemde varılmak istenen amaçlara odaklanılarak önemli başarımlar kazanılmasında katkı sağlayacaktır. Bu bağlamda bu araştırmada, geleceğin öğretmen adayları olarak, öğretmenlik eğitimi veren fakültelerde öğrenim görmekte olan öğrencilerin, öğretmenlik mesleğiyle ilgili etik olmayan davranışlara ilişkin görüşlerinin ve öğretmenlerin mesleklerini yerine getirirken karşılaştıkları veya karşılaşmaları muhtemel bazı durumların, bir öğretmeni iş etiğine aykırı davranmaya yöneltmede ne derece etkili olduğuna ilişkin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen adayları, öğretmenlik mesleğiyle ilgili ankette verilen etik dışı davranışları büyük oranda, kısmen ve/veya tamamıyla etik dışı bulduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen adaylarının söz konusu bu etik algılamalarıyla bazı kişisel özellikleri cinsiyet, sınıf arasında da istatistiksel açıdan bazı anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Yine öğretmen adayları, öğretmenleri etik dışı davranışa iten-itebilecek ankette verilen faktörlerin büyük bir çoğunluğunu, öğretmenleri etik dışı davranışa itmede etkili ve/veya çok etkili bulduklarını belirtmişlerdir
Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Arş.Gör. In every field of study giving ethical values to students generally or specific to their field of study will help them to link their professions to the ethical consideration. Therefore this point of view will contribute the students to reach the objectives through their working life without causing degeneration in every part of the society in long term. The aim of this study is to determine the effects of various situations inclining teachers to behave unethical that can be occurred during their professional lives of the teachers and the comments of the teacher candidates studying in the education faculties, on unethical behaviours about the teacher’s profession. According to the results of the study; the teacher candidates commonly stated that the unethical expressions in the questionnaire are partly or completely unethical. Furthermore they stated that these factors are effective to behave unethically. More over it had been found out that there is significant statistical differences between the teacher candidates ethical perceptions and the demographic gender, section variables
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 2 |