BibTex RIS Kaynak Göster

İhracat Performansının Belirleyicisi Olarak İşletme Yöneticilerinin İhracata Yaklaşımı

Yıl 2005, Sayı: 2, 40 - 53, 01.09.2005

Öz

Bu araştırmada Türkiye’deki işletme yöneticilerinin 1998-2002 yılları arasında ihracata ilişkin yaklaşımlarındaki değişimi ölçmek amacıyla 581 işletme yöneticisine anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye’deki işletme yöneticilerinin ihracat hakkındaki yaklaşımlarında genel olarak pozitif yönlü bir değişme yaşandığı belirlenmiştir. Genel olarak işletmelerin ihracat performansı ile işletme yöneticilerinin ihracat algılamaları arasında bir ilişki tespit edilmiştir. Bu algılamayı şu altı değişken önemli ölçüde belirlemektedir: İşletmenin ihracat stratejisi, işletmenin algılanan durumu, ihracatın beklenen kârlılığı, ihracat riski, üretim ve pazarlama, ekonomik değişkenler durumu

Kaynakça

  • BILKEY, Warren J. (1978), An Attempted Integration of The Literature on The Export Behavior of Firms, Journal of International Business Studies, Vol:9, No 1, s.33-46
  • CAVUSGIL, S. Tamer, SHOAMIN, Zou. (1994), Marketing Strategy-Performance Relationship: An Investigation of the Empirical Link in Export Market Venture, Journal of Marketing. Vol. 58, (January, 1994), s.1-21
  • CAVUŞGIL, S. Tamer, BILKEY, Warren J. ve TESAR, George. (1979), A Note on the Export Be- havior of Firms: Exporter Profiles, Journal of International Business Studies Vol 10, No 1, s.91-104.
  • CHRISTIENSEN, Carl H., ROCHA, Angele da, GERTNER, Rosane Kerbel. (1987), An Empirical Inves- tigation of the Factors Influencing Exporting Success of Brazilian Firms, Journal of the Inter- national Business Studies, Fall 1987, s.61-77.
  • DICHTL, Erwin, KEOGLMAYR, Ahns-Georg ve MUELLER, Stefan. (1989), International Orientation as a Precondition for Export Success, Journal of International Business Studies, First Quarter, s. 23-40.
  • KATSIKEAS, S. Constantine, LEONIDOU,Leonidas C. ve MORGAN, Neil A. (2000), Firma Level Export Performance Assessment. Review Evaluation and Development, Journal of the Academy of Marketing, Vol.28, No.4, 493-511.
  • LEONIDOU, Leonidas ve KATSIKEAS, Conctantine S. (1996), The Export Development Process: An Integrative Review of Empirical Models, Journal of International Business Studies, Third Quarter 1996, s.517-551.
  • MADSEN, Tage Koed. (1998), Executive Insigths: Managerial Judgment of Export Performance, Jour- nal of International Marketing, Vol 6, No 3, s.82-93.
  • REID, Stan (1981), The Decision-Maker and Export Entry and Expansion, Journal of International Business Studies, Fall, s. 101-112.
  • STYLES, Chris. (1998), Export Performance Measures in Australia and the United Kingdom, Journal of International Marketing, Vol 6, No 3, s.12-36.
  • THIRKELL, Peter C., RAMADHANI, Dau. (1998), Export Performance: Success Determinants for New Zealand Manufacturing Exporters, European Journal of Marketing, Vol 32, No 9/10, s.813- 829.
  • ZOU, Shoaming, SIMONA, Stan. (1998), The Determinants of Export Performance: A Review of the Empirical Literature between 1987 and 1997, International Marketing Review. Vol. 15. No 5, s.333-356.

MANAGERS’ APPROACHES TO EXPORT AS DETERMINANT OF EXPORT PERFORMANCE

Yıl 2005, Sayı: 2, 40 - 53, 01.09.2005

Öz

This study aims at investigating the change in attitudes towards exporting from 1998 to 2002 in Turkey. Drawing on the data obtained from a sample of 581 exporting companies it was found that the manager’s attitudes towards exporting became more positive during the period. Also, a relationship was found between the attitudes and export performance. The results of the study reveals that the following six factors have impact upon export performance: Export strategy, perceived status of the business, expected export profits, export risk, production and marketing conditions, and economic variables

Kaynakça

  • BILKEY, Warren J. (1978), An Attempted Integration of The Literature on The Export Behavior of Firms, Journal of International Business Studies, Vol:9, No 1, s.33-46
  • CAVUSGIL, S. Tamer, SHOAMIN, Zou. (1994), Marketing Strategy-Performance Relationship: An Investigation of the Empirical Link in Export Market Venture, Journal of Marketing. Vol. 58, (January, 1994), s.1-21
  • CAVUŞGIL, S. Tamer, BILKEY, Warren J. ve TESAR, George. (1979), A Note on the Export Be- havior of Firms: Exporter Profiles, Journal of International Business Studies Vol 10, No 1, s.91-104.
  • CHRISTIENSEN, Carl H., ROCHA, Angele da, GERTNER, Rosane Kerbel. (1987), An Empirical Inves- tigation of the Factors Influencing Exporting Success of Brazilian Firms, Journal of the Inter- national Business Studies, Fall 1987, s.61-77.
  • DICHTL, Erwin, KEOGLMAYR, Ahns-Georg ve MUELLER, Stefan. (1989), International Orientation as a Precondition for Export Success, Journal of International Business Studies, First Quarter, s. 23-40.
  • KATSIKEAS, S. Constantine, LEONIDOU,Leonidas C. ve MORGAN, Neil A. (2000), Firma Level Export Performance Assessment. Review Evaluation and Development, Journal of the Academy of Marketing, Vol.28, No.4, 493-511.
  • LEONIDOU, Leonidas ve KATSIKEAS, Conctantine S. (1996), The Export Development Process: An Integrative Review of Empirical Models, Journal of International Business Studies, Third Quarter 1996, s.517-551.
  • MADSEN, Tage Koed. (1998), Executive Insigths: Managerial Judgment of Export Performance, Jour- nal of International Marketing, Vol 6, No 3, s.82-93.
  • REID, Stan (1981), The Decision-Maker and Export Entry and Expansion, Journal of International Business Studies, Fall, s. 101-112.
  • STYLES, Chris. (1998), Export Performance Measures in Australia and the United Kingdom, Journal of International Marketing, Vol 6, No 3, s.12-36.
  • THIRKELL, Peter C., RAMADHANI, Dau. (1998), Export Performance: Success Determinants for New Zealand Manufacturing Exporters, European Journal of Marketing, Vol 32, No 9/10, s.813- 829.
  • ZOU, Shoaming, SIMONA, Stan. (1998), The Determinants of Export Performance: A Review of the Empirical Literature between 1987 and 1997, International Marketing Review. Vol. 15. No 5, s.333-356.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şuayıp Özdemir Bu kişi benim

Veysel Kula Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdemir, Ş., & Kula, V. (2005). İhracat Performansının Belirleyicisi Olarak İşletme Yöneticilerinin İhracata Yaklaşımı. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi(2), 40-53.
AMA Özdemir Ş, Kula V. İhracat Performansının Belirleyicisi Olarak İşletme Yöneticilerinin İhracata Yaklaşımı. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Eylül 2005;(2):40-53.
Chicago Özdemir, Şuayıp, ve Veysel Kula. “İhracat Performansının Belirleyicisi Olarak İşletme Yöneticilerinin İhracata Yaklaşımı”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2 (Eylül 2005): 40-53.
EndNote Özdemir Ş, Kula V (01 Eylül 2005) İhracat Performansının Belirleyicisi Olarak İşletme Yöneticilerinin İhracata Yaklaşımı. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 40–53.
IEEE Ş. Özdemir ve V. Kula, “İhracat Performansının Belirleyicisi Olarak İşletme Yöneticilerinin İhracata Yaklaşımı”, Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, ss. 40–53, Eylül 2005.
ISNAD Özdemir, Şuayıp - Kula, Veysel. “İhracat Performansının Belirleyicisi Olarak İşletme Yöneticilerinin İhracata Yaklaşımı”. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi 2 (Eylül 2005), 40-53.
JAMA Özdemir Ş, Kula V. İhracat Performansının Belirleyicisi Olarak İşletme Yöneticilerinin İhracata Yaklaşımı. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005;:40–53.
MLA Özdemir, Şuayıp ve Veysel Kula. “İhracat Performansının Belirleyicisi Olarak İşletme Yöneticilerinin İhracata Yaklaşımı”. Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, sy. 2, 2005, ss. 40-53.
Vancouver Özdemir Ş, Kula V. İhracat Performansının Belirleyicisi Olarak İşletme Yöneticilerinin İhracata Yaklaşımı. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. 2005(2):40-53.