BibTex RIS Kaynak Göster

A Research Aimed at Measuring International Travel Restrictions of the People

Yıl 2014, Sayı: 2, 109 - 126, 01.06.2014

Öz

Many reasons that direct people to travels have been put forward in the researches from past to present. The people go to both domestic and abroad travels; and they perform their travel preferences based on several characteristics owned by the destinations. Moreover, the people can meet with some restrictions in their destination preferences. It is possible to mention about more various restrictions regarding especially abroad travels. Determining these restrictions is extremely important for the determination of the people’s perspectives towards the restrictions. Determining these restrictions enables them to be overcome even partially. The main aim of the study; is to measure the perceptions of the travel restrictions through setting forth the evaluations related to the restrictions which are encountered by people in their international travels. To this end, literature review has been carried out and travel restrictions encountered by the people have been examined. On the basis of the restrictions mentioned within literature, field survey has been carried out upon the tourists who go to domestic and abroad travels from İzmir Adnan Menderes Airport. In consequence of the research, it was determined that the people perceive many restrictions ahead international travels, although they often go to international travels

Kaynakça

  • Alaeddinoğlu, F. ve Can, A. S. (2007). Türk Turizm Sektöründe Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2. 50- 66.
  • Albustanlıoğlu, T. (2009), Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Seyahat Acenteciliği Ders Notları, Ankara.
  • Akkılıç, M. E. ve Günalan, M. (2007). Edremit Körfezi’nde Turizm Problemleri ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı: 12, Yıl: 9.
  • Aktaş, C. (2005). Türkiye’nin Turizm Gelirini Etkileyen Değişkenler İçin En Uygun Regresyon Denkleminin Belirlenmesi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 2, 163- 174.
  • Atilla, B. (2003), Futbol, Golf, Belek, Rus ve Potansiyel. [URL: http://www.turizmdebusabah.com/haberler/bozkurt-atillafutbol-golf-belek-ve-rus-potansiyel-- 7563.html (18.08.2014).
  • Avcıkurt, C. (2009). Turizm Sosyolojisi Genel ve Yapısal Yaklaşım. (Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 3. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Avcıkurt, C. (2010). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme. (Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 3. Baskı), Değişim Yayınları, İstanbul.
  • Aymankuy, Y. (2006). Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Balta, S. ve Altıntaş, V. (2012). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını No: 1558.
  • Berno, T. ve Bricker, K. (2001). Sustainable Tourism Development: The Long Road from Theory to Practice. International Journal of Economic Development, Vol: 3, Issue: 3.
  • Çakıcı, C. Atay, L. ve Aksu, M. (2008). Bozcaada Turizminin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Kamuoyu Araştırması, 3. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 17-19 Nisan, Balıkesir.
  • Çalışkan, N. (2013). Yurt Dışına Seyahat Eden Türk Vatandaşları.[URL: http://www.Turizmtrend.Com/Haberler/Turizm/Yurt-Disina-Seyahat-Eden-Turk-Vatandaslari Html] (Erişim 21.08.2014).
  • Çeken, H., Karadağ, L. ve Dalgın, T. (2007). Kırsal Kalkınmada Yeni Bir Yaklaşım Kırsal Turizm ve Türkiye’ye Yönelik Teorik Bir Çalışma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Cilt:7, Sayı:1, 1-14.
  • Çeken, H., Karadağ, L. ve Dalgın, T. (2009). Küreselleşme ve Uluslararası Turizm Arasındaki İlişki. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 22, 21- 36.
  • Çetinsöz, B. C. ve Artuğer, S. (2014). Yabancı Turistlerin Antalya’yı Tercih Etmesinde Etkili Olan Çekici Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 7 Sayı: 32, 573- 582.
  • Chen, P. T., Kung, R. H., Huang, M. Y., Chen, F. D. ve Pei, L. (2012). Exploring the Medical Tourism Development Barriers and Participation Willingness in Taiwan: An Example of Mainland Tourist. World Academy of Science, Engineering and Technology, Vol: 6, 1125- 1130.
  • Choi, W. M.,Chan, A. andWu, J. (1999). A QualitativeandQuantitative Assessment of Hong Kong’s Image as a TouristDestination. Tourism Management, Vol: 20, Issue: 3, 361- 365.
  • Crompton, J. L. (1979). Motivations for Pleasure Vacation. Annals of Tourism Research, Vol: 6, Issue: 4, Pp. 408–424.
  • Correia, A.,Valle, P.O. andMoço, C. (2007). Modeling Motivations and Perceptions of Portuguese Tourists, Journal of Business Research, Vol: 60, Issue: 1,Pp. 76–80.
  • Demir, Ş. Ş. (2010). Çekici Faktörlerin Destinasyon Seçimine Etkisi: Dalyan Örneği. Ege Akademik Bakış, Cilt: 10, Sayı: 3, 1041- 1054.
  • Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği.Süleyman Demirel Üniversitesi, İşletme Bölümü Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Duman, T. ve Öztürk, A.B. (2005). Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu Ve Tekrar Ziyaret Niyetleri İle İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt. 16, Sayı: 1, Bahar: 9-23.
  • Edgell, D. L. (1988). Barriersto International Travel. Tourism Management, Vol: 9, Issue: 1, 63- 66.
  • Ekiz, E. H. ve Köker, N. E. (2012). Destinasyon Tatmininin Belirleyicileri: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Algılamaları. Global Media Journal Turkish Edition, 2(4): 45-63.
  • Ersun, N. ve Aslan, K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 31, Sayı: 2, 229- 248.
  • Griffiths, R. Brown, G. ve Rawlings, A. (2012). VisitEngland – English Destination Types, Understanding the Consumer – Research Debrief, Quadrangle, September.
  • Hacıoğlu, N. (2006). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hacıoğlu, N. (2005). Turizm Pazarlaması. 5. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hayta, A. B. (2008). Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (1), 31-48.
  • Hosany, S., Ekinci, Y. ve Uysal, M. (2006). Destination Image and Destination Personality: An Application of Branding Theories to Tourism Places. Journal of Business Research, (59), s. 1- 40.
  • İlban, M. O. ve Kaşlı, M. (2009). Termal Turizmin Gelişmesini Etkileyen Sorunları Belirlemeye Yönelik Gönen’de Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış, Cilt: 9, Sayı: 4, 1275- 1293.
  • Karadeniz, E. (2012). İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında İşlem Gören Turizm Şirketlerinin İşletme, Finansal ve Toplam Risk Düzeylerinin Kaldıraç Analiziyle Değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:17, Sayı: 1, s. 309-324.
  • Kavacık, M., Zafer, S. ve İnal, M. E. (2012). Turizmde Destinasyon Markalaması: Alanya Örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 39, 169- 192.
  • Kesimli, İ. G. (2011). Turizm Perspektifinden Politik Krizlerin Ekonomiye Yansımaları.Electronic Journal of Vocational Colleges, 25- 42, Aralık.
  • Kozak, M. (2002), Comparative Analysis of Tourist Motivations by Nationality and Destinations. Tourism Management, Vol: 23, 221–232.
  • Kozak, N., Kozak, M. A. ve Kozak, M. (2001). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar. Detay Yayıncılık, (Gözden Geçirilmiş 5. Baskı), Ankara.
  • Köroğlu, Ç., Karadağ, L. ve Biçici, F. (2014). Turizm Sektöründe Faaliyet Gösteren Aile İşletmelerinde Muhasebe Sisteminin İncelenmesi: Marmaris Örneği. Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, 113- 126.
  • MEGEP. (2007). Konaklama ve Seyahat Hizmetleri Turizm Hareketleri, Ankara.
  • Memmedov, İ. (2003), Bağımsız Devletler Topluluğu Ülkelerinden Gelen Turistlerin Türkiye`yi Tercih Etme Sebepleri, Karşılaştıkları Sorunlar ve Beklentileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Musinguzi, D. ve Leung, R. (2010). Service Quality Satisfaction of Tourists in Hong Kong. Florida International University Hospitality Review, Vol: 28, Issue: 2, 50–71.
  • Nicholson, R. E. ve Pearce, D. G. (2001). Why Do People Attend Events: A Comparative Analysis of VisitorMotivations at Four South Island Events?.Journal of Travel Research, Vol: 39, Issue: 4, 449- 460.
  • Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Öztürk, M. ve Bayat, M. (2011). Uluslararası Turizm Hareketlerinde Sağlık Turizminin Rolü ve Kalite Çalışmalarının Önemi Bir Literatür Çalışması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı: 2.
  • Peng, Y. (2013). Customer Satisfaction of Mainland Chinese Tourists in Cairns, Australia. International Journal of Business Tourism and Applied Sciences, Vol: 1, No: 2, 42- 50.
  • Sarkım, M. (2008). Değişen Seyahat Eğilimleri Kapsamında Sürdürülebilir Turizm Anlayışının Turizm Politikaları Üzerine Etkileri. 2. Ulusal İktisat Kongresi, DEÜ İİBF İktisat Bölümü, 20- 22 Şubat, İzmir.
  • Suleiman, J. S. H. ve Mohamed, B. (2012). Palestine’s International VisitorsBarriers: Case Studies of BethlehemandRamallah. International Journal of TourismResearch, Vol: 14, 177- 191.
  • Şahbaz, R. ve Keskin, E. (2012). Tanıtım Faaliyetlerinin Turistik Bölge Seçimine Etkisi: Kapadokya Bölgesini Ziyaret Eden Japon Turistlere Yönelik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, Cilt: 4, No: 3, 97- 117.
  • Şahiner, T. (2012). İnanç Turizmi Potansiyeli ve Halkın İnanç Turizmine Bakışı Açısından Karaman. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
  • Seçilmiş, C. (2011). Ziyaretçilerin Gözüyle Eskişehir Turizminin Gelişmesini Etkileyen Sorunlar. İşletme Araştırmaları Dergisi, Sayı: 3, Yıl: 3, 37- 57.
  • Tosun, C. ve Jenkıns C. L. (1996). Regional Planning Approaches to Tourism Development: The Case of Turkey, Tourism Management. Vol: 17, Issue: 7, Pp. 519- 531.
  • TurkStat, Tourism Statistics, 4th Quarter 2013. [URL: www.turkstat.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=1611] (Erişim 24.08.2014).
  • UNWTO, Tourism Highlights 2013 Edition, 2014. [URL: http://mkt.unwto.org/publication/unwto- tourism-highlights-2014-edition] (Erişim 25.08.2014)
  • Usta, Ö. (2002). Genel Turizm. Anadolu Matbaacılık, İzmir.
  • Vizyon 2023, Ulaştırma ve Turizm Paneli. [URL: [URL: http://www.utikad.org.tr/db/files/TUBITAK%20Ulastirma%20ve%20Turizm%20Paneli.pdf] (Erişim 20.08.2014).
  • Wong, J. ve Law, R. (2003). Difference in Shopping SatisfactionLevels: A Study of Tourists in Hong Kong. Tourism Management, Vol: 24, Issue: 4, 401- 410.
  • Yaşar, İ. (1996). İç Turizm Geliştirilmesine Yönelik Ayvalık Yöresinde Bir Uygulama. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Yıldız, Z. (2011). Turizmin Sektörünün Gelişimi ve İstihdam Üzerindeki Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 5, s.54-71
  • [URL:http://www.tursab.org.tr/dosya/10347/turk-vatandaslari_10347_6477361.pdf] (Erişim 10.07.2014).
  • URL: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15885] (Erişim 15.08.2014).

KİŞİLERİN ULUSLARARASI SEYAHAT ENGELLERİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Sayı: 2, 109 - 126, 01.06.2014

Öz

Geçmişten günümüze araştırmalarda kişileri seyahate yönelten pek çok sebep ortaya sürülmüştür. Kişiler gerek yurtiçine gerekse yurtdışına seyahate çıkmakta ve seyahat tercihlerini destinasyonların sahip olduğu bir takım özelliklere bağlı olarak gerçekleştirmektedir. Bununla birlikte kişiler destinasyon tercihlerinde bazı engellerle karşılaşabilmektedir. Özellikle yurtdışına yaptıkları seyahatlerle ilgili daha çok çeşitli engellerden bahsetmek mümkündür. Bu engellerin neler olduğunun belirlenmesi, kişilerin engellere bakış açısının tespiti açısından son derece önemlidir. Engellerin neler olduğunun saptanması, bu engellerin önüne kısmen de olsa geçilebilmesini mümkün kılabilmektedir.Çalışmanın temel amacı; kişilerin uluslararası seyahatlerinde karşılaştıkları engellere ilişkin değerlendirmelerini ortaya koyarak seyahat engelleri algılamalarını ölçmektir. Bu amaçla literatür taraması yapılmış ve kişilerin karşılaştıkları seyahat engelleri incelenmiştir. Literatürde geçen engellerden yola çıkarak, İzmir Adnan Menderes Havalimanından, yurt içi ve yurt dışına seyahate çıkan yerli turistler üzerinden bir alan araştırması yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, kişilerin uluslararası seyahatlere sık çıkıyor olmalarına rağmen uluslararası seyahate çıkmanın önünde çok sayıda engel algıladıkları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Alaeddinoğlu, F. ve Can, A. S. (2007). Türk Turizm Sektöründe Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 2. 50- 66.
  • Albustanlıoğlu, T. (2009), Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, Seyahat Acenteciliği Ders Notları, Ankara.
  • Akkılıç, M. E. ve Günalan, M. (2007). Edremit Körfezi’nde Turizm Problemleri ve Çözüm Önerileri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Karaman İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı: 12, Yıl: 9.
  • Aktaş, C. (2005). Türkiye’nin Turizm Gelirini Etkileyen Değişkenler İçin En Uygun Regresyon Denkleminin Belirlenmesi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 2, 163- 174.
  • Atilla, B. (2003), Futbol, Golf, Belek, Rus ve Potansiyel. [URL: http://www.turizmdebusabah.com/haberler/bozkurt-atillafutbol-golf-belek-ve-rus-potansiyel-- 7563.html (18.08.2014).
  • Avcıkurt, C. (2009). Turizm Sosyolojisi Genel ve Yapısal Yaklaşım. (Genişletilmiş ve Gözden Geçirilmiş 3. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Avcıkurt, C. (2010). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme. (Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 3. Baskı), Değişim Yayınları, İstanbul.
  • Aymankuy, Y. (2006). Kongre Turizmi ve Fuar Organizasyonları. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Balta, S. ve Altıntaş, V. (2012). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayını No: 1558.
  • Berno, T. ve Bricker, K. (2001). Sustainable Tourism Development: The Long Road from Theory to Practice. International Journal of Economic Development, Vol: 3, Issue: 3.
  • Çakıcı, C. Atay, L. ve Aksu, M. (2008). Bozcaada Turizminin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Kamuoyu Araştırması, 3. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 17-19 Nisan, Balıkesir.
  • Çalışkan, N. (2013). Yurt Dışına Seyahat Eden Türk Vatandaşları.[URL: http://www.Turizmtrend.Com/Haberler/Turizm/Yurt-Disina-Seyahat-Eden-Turk-Vatandaslari Html] (Erişim 21.08.2014).
  • Çeken, H., Karadağ, L. ve Dalgın, T. (2007). Kırsal Kalkınmada Yeni Bir Yaklaşım Kırsal Turizm ve Türkiye’ye Yönelik Teorik Bir Çalışma. Artvin Çoruh Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Cilt:7, Sayı:1, 1-14.
  • Çeken, H., Karadağ, L. ve Dalgın, T. (2009). Küreselleşme ve Uluslararası Turizm Arasındaki İlişki. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 22, 21- 36.
  • Çetinsöz, B. C. ve Artuğer, S. (2014). Yabancı Turistlerin Antalya’yı Tercih Etmesinde Etkili Olan Çekici Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 7 Sayı: 32, 573- 582.
  • Chen, P. T., Kung, R. H., Huang, M. Y., Chen, F. D. ve Pei, L. (2012). Exploring the Medical Tourism Development Barriers and Participation Willingness in Taiwan: An Example of Mainland Tourist. World Academy of Science, Engineering and Technology, Vol: 6, 1125- 1130.
  • Choi, W. M.,Chan, A. andWu, J. (1999). A QualitativeandQuantitative Assessment of Hong Kong’s Image as a TouristDestination. Tourism Management, Vol: 20, Issue: 3, 361- 365.
  • Crompton, J. L. (1979). Motivations for Pleasure Vacation. Annals of Tourism Research, Vol: 6, Issue: 4, Pp. 408–424.
  • Correia, A.,Valle, P.O. andMoço, C. (2007). Modeling Motivations and Perceptions of Portuguese Tourists, Journal of Business Research, Vol: 60, Issue: 1,Pp. 76–80.
  • Demir, Ş. Ş. (2010). Çekici Faktörlerin Destinasyon Seçimine Etkisi: Dalyan Örneği. Ege Akademik Bakış, Cilt: 10, Sayı: 3, 1041- 1054.
  • Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği.Süleyman Demirel Üniversitesi, İşletme Bölümü Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Duman, T. ve Öztürk, A.B. (2005). Yerli Turistlerin Mersin Kızkalesi Destinasyonu Ve Tekrar Ziyaret Niyetleri İle İlgili Algılamaları Üzerine Bir Araştırma. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, Cilt. 16, Sayı: 1, Bahar: 9-23.
  • Edgell, D. L. (1988). Barriersto International Travel. Tourism Management, Vol: 9, Issue: 1, 63- 66.
  • Ekiz, E. H. ve Köker, N. E. (2012). Destinasyon Tatmininin Belirleyicileri: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni Ziyaret Eden Yabancı Turistlerin Algılamaları. Global Media Journal Turkish Edition, 2(4): 45-63.
  • Ersun, N. ve Aslan, K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 31, Sayı: 2, 229- 248.
  • Griffiths, R. Brown, G. ve Rawlings, A. (2012). VisitEngland – English Destination Types, Understanding the Consumer – Research Debrief, Quadrangle, September.
  • Hacıoğlu, N. (2006). Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hacıoğlu, N. (2005). Turizm Pazarlaması. 5. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hayta, A. B. (2008). Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (1), 31-48.
  • Hosany, S., Ekinci, Y. ve Uysal, M. (2006). Destination Image and Destination Personality: An Application of Branding Theories to Tourism Places. Journal of Business Research, (59), s. 1- 40.
  • İlban, M. O. ve Kaşlı, M. (2009). Termal Turizmin Gelişmesini Etkileyen Sorunları Belirlemeye Yönelik Gönen’de Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış, Cilt: 9, Sayı: 4, 1275- 1293.
  • Karadeniz, E. (2012). İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında İşlem Gören Turizm Şirketlerinin İşletme, Finansal ve Toplam Risk Düzeylerinin Kaldıraç Analiziyle Değerlendirilmesi, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:17, Sayı: 1, s. 309-324.
  • Kavacık, M., Zafer, S. ve İnal, M. E. (2012). Turizmde Destinasyon Markalaması: Alanya Örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 39, 169- 192.
  • Kesimli, İ. G. (2011). Turizm Perspektifinden Politik Krizlerin Ekonomiye Yansımaları.Electronic Journal of Vocational Colleges, 25- 42, Aralık.
  • Kozak, M. (2002), Comparative Analysis of Tourist Motivations by Nationality and Destinations. Tourism Management, Vol: 23, 221–232.
  • Kozak, N., Kozak, M. A. ve Kozak, M. (2001). Genel Turizm İlkeler-Kavramlar. Detay Yayıncılık, (Gözden Geçirilmiş 5. Baskı), Ankara.
  • Köroğlu, Ç., Karadağ, L. ve Biçici, F. (2014). Turizm Sektöründe Faaliyet Gösteren Aile İşletmelerinde Muhasebe Sisteminin İncelenmesi: Marmaris Örneği. Niğde Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, 113- 126.
  • MEGEP. (2007). Konaklama ve Seyahat Hizmetleri Turizm Hareketleri, Ankara.
  • Memmedov, İ. (2003), Bağımsız Devletler Topluluğu Ülkelerinden Gelen Turistlerin Türkiye`yi Tercih Etme Sebepleri, Karşılaştıkları Sorunlar ve Beklentileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Musinguzi, D. ve Leung, R. (2010). Service Quality Satisfaction of Tourists in Hong Kong. Florida International University Hospitality Review, Vol: 28, Issue: 2, 50–71.
  • Nicholson, R. E. ve Pearce, D. G. (2001). Why Do People Attend Events: A Comparative Analysis of VisitorMotivations at Four South Island Events?.Journal of Travel Research, Vol: 39, Issue: 4, 449- 460.
  • Özdemir, G. (2014). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması. Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Öztürk, M. ve Bayat, M. (2011). Uluslararası Turizm Hareketlerinde Sağlık Turizminin Rolü ve Kalite Çalışmalarının Önemi Bir Literatür Çalışması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, Sayı: 2.
  • Peng, Y. (2013). Customer Satisfaction of Mainland Chinese Tourists in Cairns, Australia. International Journal of Business Tourism and Applied Sciences, Vol: 1, No: 2, 42- 50.
  • Sarkım, M. (2008). Değişen Seyahat Eğilimleri Kapsamında Sürdürülebilir Turizm Anlayışının Turizm Politikaları Üzerine Etkileri. 2. Ulusal İktisat Kongresi, DEÜ İİBF İktisat Bölümü, 20- 22 Şubat, İzmir.
  • Suleiman, J. S. H. ve Mohamed, B. (2012). Palestine’s International VisitorsBarriers: Case Studies of BethlehemandRamallah. International Journal of TourismResearch, Vol: 14, 177- 191.
  • Şahbaz, R. ve Keskin, E. (2012). Tanıtım Faaliyetlerinin Turistik Bölge Seçimine Etkisi: Kapadokya Bölgesini Ziyaret Eden Japon Turistlere Yönelik Bir Araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, Cilt: 4, No: 3, 97- 117.
  • Şahiner, T. (2012). İnanç Turizmi Potansiyeli ve Halkın İnanç Turizmine Bakışı Açısından Karaman. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
  • Seçilmiş, C. (2011). Ziyaretçilerin Gözüyle Eskişehir Turizminin Gelişmesini Etkileyen Sorunlar. İşletme Araştırmaları Dergisi, Sayı: 3, Yıl: 3, 37- 57.
  • Tosun, C. ve Jenkıns C. L. (1996). Regional Planning Approaches to Tourism Development: The Case of Turkey, Tourism Management. Vol: 17, Issue: 7, Pp. 519- 531.
  • TurkStat, Tourism Statistics, 4th Quarter 2013. [URL: www.turkstat.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=1611] (Erişim 24.08.2014).
  • UNWTO, Tourism Highlights 2013 Edition, 2014. [URL: http://mkt.unwto.org/publication/unwto- tourism-highlights-2014-edition] (Erişim 25.08.2014)
  • Usta, Ö. (2002). Genel Turizm. Anadolu Matbaacılık, İzmir.
  • Vizyon 2023, Ulaştırma ve Turizm Paneli. [URL: [URL: http://www.utikad.org.tr/db/files/TUBITAK%20Ulastirma%20ve%20Turizm%20Paneli.pdf] (Erişim 20.08.2014).
  • Wong, J. ve Law, R. (2003). Difference in Shopping SatisfactionLevels: A Study of Tourists in Hong Kong. Tourism Management, Vol: 24, Issue: 4, 401- 410.
  • Yaşar, İ. (1996). İç Turizm Geliştirilmesine Yönelik Ayvalık Yöresinde Bir Uygulama. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir.
  • Yıldız, Z. (2011). Turizmin Sektörünün Gelişimi ve İstihdam Üzerindeki Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 5, s.54-71
  • [URL:http://www.tursab.org.tr/dosya/10347/turk-vatandaslari_10347_6477361.pdf] (Erişim 10.07.2014).
  • URL: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=15885] (Erişim 15.08.2014).
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Bayram Şahin Bu kişi benim

Burçin Sönmez Bu kişi benim

Hülya Kahveci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, B., Sönmez, B., & Kahveci, H. (2014). KİŞİLERİN ULUSLARARASI SEYAHAT ENGELLERİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi(2), 109-126.
AMA Şahin B, Sönmez B, Kahveci H. KİŞİLERİN ULUSLARARASI SEYAHAT ENGELLERİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. GÜTFD. Haziran 2014;(2):109-126.
Chicago Şahin, Bayram, Burçin Sönmez, ve Hülya Kahveci. “KİŞİLERİN ULUSLARARASI SEYAHAT ENGELLERİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, sy. 2 (Haziran 2014): 109-26.
EndNote Şahin B, Sönmez B, Kahveci H (01 Haziran 2014) KİŞİLERİN ULUSLARARASI SEYAHAT ENGELLERİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi 2 109–126.
IEEE B. Şahin, B. Sönmez, ve H. Kahveci, “KİŞİLERİN ULUSLARARASI SEYAHAT ENGELLERİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, GÜTFD, sy. 2, ss. 109–126, Haziran 2014.
ISNAD Şahin, Bayram vd. “KİŞİLERİN ULUSLARARASI SEYAHAT ENGELLERİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi 2 (Haziran 2014), 109-126.
JAMA Şahin B, Sönmez B, Kahveci H. KİŞİLERİN ULUSLARARASI SEYAHAT ENGELLERİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. GÜTFD. 2014;:109–126.
MLA Şahin, Bayram vd. “KİŞİLERİN ULUSLARARASI SEYAHAT ENGELLERİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, sy. 2, 2014, ss. 109-26.
Vancouver Şahin B, Sönmez B, Kahveci H. KİŞİLERİN ULUSLARARASI SEYAHAT ENGELLERİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. GÜTFD. 2014(2):109-26.