Adopting “Search Conference”, which is among the new management approaches, as a strategic management tool in terms of keeping pace with the fierce competition in the market will make businesses much more effective. It is much more important for this tool to find an application area in hotel management where human relations have a great importance. In this sense, the aim of this study is to evaluate the importance of “Search Conference”, which is described as a strategic management tool, in the field of hotel businesses. The results have been evaluated in two different ways. First, the frequency distribution of the hotels which show the usage levels of “Search Conference” by the hotels have been examined according to their star numbers, operating types and origins comparatively. Second, the answers to the expression of “Search Conference”, which tests the adopting extent of the understanding of “Search Conference”, given by the top managers, have been analysed according to the stars of the hotels by using ANOVA test and evaluated comparatively. As a result, it has been concluded that the usage rate of the “Search Conference” in the hotels of Ankara is low in general, the answers given to the expression of “Search Conference” have a meaningful statistical difference according to the star numbers of the hotels and hotels which have more stars give much more positive responses to the related expression when compared to those with less star numbers
Search Conference Strategic Management Strategic Management Tools Hotel Businesses Ankara
İşletmelerin pazardaki yoğun rekabete ayak uydurabilmesi anlamında, yeni yönetim yaklaşımları arasında yer alan “Arama Konferansı”nın işletmelerde bir stratejik yönetim aracı olarak benimsenmesi işletmelerin etkinliğini daha da artıracaktır. İnsan ilişkilerinin oldukça önemli olduğu otel işletmelerinde ise, bu aracın uygulama alanı bulabilmesi çok daha önem arz etmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmada, bir stratejik yönetim aracı olarak nitelendirilmekte olan “Arama Konferansı”nın otel işletmelerindeki öneminin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Anket sonuçları, iki şekilde değerlendirilmiştir. Birincisi, otel işletmelerinin “Arama Konferansı”nı kullanım oranlarını gösteren frekans dağılımları; otellerin yıldızlarına, faaliyet şekillerine ve menşeilerine göre karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. İkincisi ise; “Arama Konferansı” anlayışının ne derece benimsenmekte olduğunu test eden “Arama Konferansı” ifadesine otellerin üst yöneticileri tarafından verilen cevaplar, otel işletmelerinin yıldızlarına göre ANOVA Testiyle analiz edilmiş ve karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; “Arama Konferansı”nın Ankara’daki otel işletmelerinde kullanım oranının genel olarak düşük olduğu, “Arama Konferansı” ifadesine verilen cevapların, otellerin yıldızlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı ve daha yüksek yıldıza sahip otel işletmelerinin söz konusu ifade hakkında düşük yıldızlı otellere göre daha olumlu cevaplar verdikleri tespit edilmiştir.
Arama Konferansı Stratejik Yönetim Stratejik Yönetim Araçları Otel İşletmeleri Ankara
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 1 |