BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparative Research Upon Defining the Importance of Search Conference as a Strategical Management Tool in Hotel Businesses

Yıl 2016, Sayı: 1, 13 - 34, 01.01.2016

Öz

Adopting “Search Conference”, which is among the new management approaches, as a strategic management tool in terms of keeping pace with the fierce competition in the market will make businesses much more effective. It is much more important for this tool to find an application area in hotel management where human relations have a great importance. In this sense, the aim of this study is to evaluate the importance of “Search Conference”, which is described as a strategic management tool, in the field of hotel businesses. The results have been evaluated in two different ways. First, the frequency distribution of the hotels which show the usage levels of “Search Conference” by the hotels have been examined according to their star numbers, operating types and origins comparatively. Second, the answers to the expression of “Search Conference”, which tests the adopting extent of the understanding of “Search Conference”, given by the top managers, have been analysed according to the stars of the hotels by using ANOVA test and evaluated comparatively. As a result, it has been concluded that the usage rate of the “Search Conference” in the hotels of Ankara is low in general, the answers given to the expression of “Search Conference” have a meaningful statistical difference according to the star numbers of the hotels and hotels which have more stars give much more positive responses to the related expression when compared to those with less star numbers

Kaynakça

  • Akgemci, T. (2008). Stratejik yönetim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Aktan, C. C. (2008). Stratejik yönetim ve stratejik planlama. Çimento İşveren Dergisi, 22(4), 4-21.
  • Arslan, A. (2010). Katılımlı yönetim tekniği arama konferansı uygulamalarının kurumsal performansa etkisi. Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi, 12(1), 117- 142.
  • Aşgın, S. (2008). Stratejik yönetim. Ankara: İçişleri Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Babüroğlu, O., Esen, A. A., Aktaş, E. ve Ecer, Ç. (2010). Adana turizm arama konferansı. Adana Turizm Arama Konferansı, Seyhan Otel, Adana, 1-88.
  • Bowman, C. and Asch, D. (1992). Strategic management. Houndmills: Macmillan Press.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. Kılıç, Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Clark, D. N. (1997). Strategic management tool usage: a comparative study. Strategic Change, 6(7), 417-427.
  • Dess, G. G. and Lumpkin, G. T. (2003). Strategic management: creating competitive advantages. New York: Mc Graw-Hill.
  • Fitzroy, P., Hulbert, J. M. and Ghobadian, A. (2012). Strategic management: the challenge of creating value. London and New York: Routledge.
  • Gökoğlu, I., Cenkçi, D., Gökdai, M. ve Derinbay, N. (2012). Turhal arama konferansı. Turhal Arama Konferansı, Kızılcahamam Patalya Termal Resort, Ankara, 1-74.
  • Güçlü, N. (2003). Stratejik yönetim. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 61-85.
  • Okumus, F. (2002). Can hospitality researchers contribute to the strategic management literature?. International Journal of Hospitality Management, 21(2), 105-110.
  • Olsen, M. D. (2004). Literature in strategic management in the hospitality industry. International Journal of Hospitality Management, 23(5), 411-424.
  • Olsen, M. D. and Roper, A. (1998). Research in strategic management in the hospitality industry. International Journal of Hospitality Management, 17(2), 111-124.
  • Özalp, İ., Besler, S. ve Oruç, İ. (2012). İşletmelerde yöneticilerin stratejik araç algısı ve kullanım amaçları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 123-135.
  • Reimann, B. C. (1985). Decision support systems: strategic management tools for eighties. Business Horizons, 28(5), 71-77.
  • Rigby, D. (2001). Management tools and techniques: a survey. California Management Review, 43(2), 139-159.
  • Rigby, D. and Bilodeau, B. (2013). Management tools and trends 2013. BAIN Company Press, 1-12.
  • Sağır, M. (2010). Stratejik yönetim sürecinde ürün stratejilerinin kullanımı ve önemi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 311-321.
  • Şentürk, F. K. (2010). Otel işletmelerinde stratejik yönetim araçları kullanımı üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Antalya.
  • Ural, A. ve Kılıç İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ülgen, H. ve Mirze, S. K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Beta Yayınevi.

ARAMA KONFERANSININ BİR STRATEJİK YÖNETİM ARACI OLARAK OTEL İŞLETMELERİNDEKİ ÖNEMİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Sayı: 1, 13 - 34, 01.01.2016

Öz

İşletmelerin pazardaki yoğun rekabete ayak uydurabilmesi anlamında, yeni yönetim yaklaşımları arasında yer alan “Arama Konferansı”nın işletmelerde bir stratejik yönetim aracı olarak benimsenmesi işletmelerin etkinliğini daha da artıracaktır. İnsan ilişkilerinin oldukça önemli olduğu otel işletmelerinde ise, bu aracın uygulama alanı bulabilmesi çok daha önem arz etmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmada, bir stratejik yönetim aracı olarak nitelendirilmekte olan “Arama Konferansı”nın otel işletmelerindeki öneminin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Anket sonuçları, iki şekilde değerlendirilmiştir. Birincisi, otel işletmelerinin “Arama Konferansı”nı kullanım oranlarını gösteren frekans dağılımları; otellerin yıldızlarına, faaliyet şekillerine ve menşeilerine göre karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. İkincisi ise; “Arama Konferansı” anlayışının ne derece benimsenmekte olduğunu test eden “Arama Konferansı” ifadesine otellerin üst yöneticileri tarafından verilen cevaplar, otel işletmelerinin yıldızlarına göre ANOVA Testiyle analiz edilmiş ve karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; “Arama Konferansı”nın Ankara’daki otel işletmelerinde kullanım oranının genel olarak düşük olduğu, “Arama Konferansı” ifadesine verilen cevapların, otellerin yıldızlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı ve daha yüksek yıldıza sahip otel işletmelerinin söz konusu ifade hakkında düşük yıldızlı otellere göre daha olumlu cevaplar verdikleri tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akgemci, T. (2008). Stratejik yönetim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Aktan, C. C. (2008). Stratejik yönetim ve stratejik planlama. Çimento İşveren Dergisi, 22(4), 4-21.
  • Arslan, A. (2010). Katılımlı yönetim tekniği arama konferansı uygulamalarının kurumsal performansa etkisi. Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Dergisi, 12(1), 117- 142.
  • Aşgın, S. (2008). Stratejik yönetim. Ankara: İçişleri Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Babüroğlu, O., Esen, A. A., Aktaş, E. ve Ecer, Ç. (2010). Adana turizm arama konferansı. Adana Turizm Arama Konferansı, Seyhan Otel, Adana, 1-88.
  • Bowman, C. and Asch, D. (1992). Strategic management. Houndmills: Macmillan Press.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. Kılıç, Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Clark, D. N. (1997). Strategic management tool usage: a comparative study. Strategic Change, 6(7), 417-427.
  • Dess, G. G. and Lumpkin, G. T. (2003). Strategic management: creating competitive advantages. New York: Mc Graw-Hill.
  • Fitzroy, P., Hulbert, J. M. and Ghobadian, A. (2012). Strategic management: the challenge of creating value. London and New York: Routledge.
  • Gökoğlu, I., Cenkçi, D., Gökdai, M. ve Derinbay, N. (2012). Turhal arama konferansı. Turhal Arama Konferansı, Kızılcahamam Patalya Termal Resort, Ankara, 1-74.
  • Güçlü, N. (2003). Stratejik yönetim. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 61-85.
  • Okumus, F. (2002). Can hospitality researchers contribute to the strategic management literature?. International Journal of Hospitality Management, 21(2), 105-110.
  • Olsen, M. D. (2004). Literature in strategic management in the hospitality industry. International Journal of Hospitality Management, 23(5), 411-424.
  • Olsen, M. D. and Roper, A. (1998). Research in strategic management in the hospitality industry. International Journal of Hospitality Management, 17(2), 111-124.
  • Özalp, İ., Besler, S. ve Oruç, İ. (2012). İşletmelerde yöneticilerin stratejik araç algısı ve kullanım amaçları. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 123-135.
  • Reimann, B. C. (1985). Decision support systems: strategic management tools for eighties. Business Horizons, 28(5), 71-77.
  • Rigby, D. (2001). Management tools and techniques: a survey. California Management Review, 43(2), 139-159.
  • Rigby, D. and Bilodeau, B. (2013). Management tools and trends 2013. BAIN Company Press, 1-12.
  • Sağır, M. (2010). Stratejik yönetim sürecinde ürün stratejilerinin kullanımı ve önemi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 311-321.
  • Şentürk, F. K. (2010). Otel işletmelerinde stratejik yönetim araçları kullanımı üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi), Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Antalya.
  • Ural, A. ve Kılıç İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ülgen, H. ve Mirze, S. K. (2010). İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Beta Yayınevi.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Murat Ödemiş Bu kişi benim

Mehmet Yeşiltaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ödemiş, M., & Yeşiltaş, M. (2016). ARAMA KONFERANSININ BİR STRATEJİK YÖNETİM ARACI OLARAK OTEL İŞLETMELERİNDEKİ ÖNEMİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi(1), 13-34.
AMA Ödemiş M, Yeşiltaş M. ARAMA KONFERANSININ BİR STRATEJİK YÖNETİM ARACI OLARAK OTEL İŞLETMELERİNDEKİ ÖNEMİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA. GÜTFD. Ocak 2016;(1):13-34.
Chicago Ödemiş, Murat, ve Mehmet Yeşiltaş. “ARAMA KONFERANSININ BİR STRATEJİK YÖNETİM ARACI OLARAK OTEL İŞLETMELERİNDEKİ ÖNEMİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, sy. 1 (Ocak 2016): 13-34.
EndNote Ödemiş M, Yeşiltaş M (01 Ocak 2016) ARAMA KONFERANSININ BİR STRATEJİK YÖNETİM ARACI OLARAK OTEL İŞLETMELERİNDEKİ ÖNEMİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi 1 13–34.
IEEE M. Ödemiş ve M. Yeşiltaş, “ARAMA KONFERANSININ BİR STRATEJİK YÖNETİM ARACI OLARAK OTEL İŞLETMELERİNDEKİ ÖNEMİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA”, GÜTFD, sy. 1, ss. 13–34, Ocak 2016.
ISNAD Ödemiş, Murat - Yeşiltaş, Mehmet. “ARAMA KONFERANSININ BİR STRATEJİK YÖNETİM ARACI OLARAK OTEL İŞLETMELERİNDEKİ ÖNEMİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi 1 (Ocak 2016), 13-34.
JAMA Ödemiş M, Yeşiltaş M. ARAMA KONFERANSININ BİR STRATEJİK YÖNETİM ARACI OLARAK OTEL İŞLETMELERİNDEKİ ÖNEMİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA. GÜTFD. 2016;:13–34.
MLA Ödemiş, Murat ve Mehmet Yeşiltaş. “ARAMA KONFERANSININ BİR STRATEJİK YÖNETİM ARACI OLARAK OTEL İŞLETMELERİNDEKİ ÖNEMİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, sy. 1, 2016, ss. 13-34.
Vancouver Ödemiş M, Yeşiltaş M. ARAMA KONFERANSININ BİR STRATEJİK YÖNETİM ARACI OLARAK OTEL İŞLETMELERİNDEKİ ÖNEMİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA. GÜTFD. 2016(1):13-34.