Yenilikçilik, yeni ve değerli bir bilginin ya da fikrin, ürünün, sürecin veya hizmetin doğru zamanda somutlaştırarak toplumsal faydaya dönüşmesidir. Küreselleşme ile birlikte hızlı değişimlerin yaşanması bireyin de yeni durumlara uyum sağlamasını gerekli kılmaktadır. Dolayısıyla bireyin gerek iş hayatında gerekse öğrenim hayatında rakipleri arasından sıyrılabilmesi için yenilikçi özellikler taşıması önem göstermektedir. Bu çalışma ile Atatürk Üniversitesi Turizm Fakültesi’nde eğitim alan öğrencilerin bireysel yenilikçilik algılarının belirlenerek, yenilikçi davranışların geliştirilmesine yönelik öneriler getirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda 500 öğrenci bireysel yenilikçilik algıları ile demografik özellikleri açısından incelenmiştir. Araştırmada 20 ifadeden oluşan bireysel yenilikçilik ölçeği kullanılmış ve ölçeğin güvenirlik katsayısı 0.760 olarak bulunmuştur. Ölçeğe ilk olarak açıklayıcı faktör analizi uygulanmış ve bireysel yenilikçilik ölçeğine ilişkin risk alma, değişime direnç ve fikir önderliği olmak üzere üç boyut saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan biri turizm öğrenimi gören öğrencilerin cinsiyetleri ile bireysel yenilikçilik ölçeği boyutlarından yalnızca değişime direnç boyutu arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermektedir. Diğer bir sonuca göre öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm ile değişime direnç ve fikir önderliği boyutları arasında anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Ayrıca daha önce yenilik ile ilgili bir sertifika programına katılma durumunun öğrencilerin bireysel yenilikçilik algılarında etkili olacağı düşünülmüş ancak daha önce bir sertifika programına katılma durumu ile yalnızca fikir önderliği boyutu arasında anlamlı bir fark belirlenmiştir.
Bireysel Yenilikçilik Turizm Öğrencileri Demografik Özellikler Bireysel Yenilikçilik Ölçeği İnovasyon
Innovation is a process of ideas into new or improved products, services, processes, systems or social interactions. Globalization is rapidly redefining today's environment that enforce individuals to adapt to the new situation. Therefore, individuals should demonstrate the innovative features to standout from competitors in the sector. In this direction, 500 students were examined in terms of individual innovativeness perceptions and demographic characteristics at Ataturk University Faculty of Tourism. Within this research the individual innovation scale 20 statements has been used and the coefficient was found as a 0.760.Firstly exploratory factor analysis was applied to the scale and then and individual innovation scale is determined in three dimensions which are risk-taking and resistance to change and the idea of leadership. One of the results obtained from this study indicate that there is a significant difference between students gender and resistance to change. In addition, innovation related participation in a certification program was thought to be effective in the students' individual innovation perceptions but the results show that there is a significant difference between participation in a certification program in tourism and the idea of leadership
Individual Innovativeness Tourism Students Demographic Features Innovativeness Scale Innovation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 1 |