In this study, it was aimed to analyze the news about the Turkey tourism, which is included in The Independent and The Guardian newspapers operating in England, the third country that sends the most tourists to Turkey. The news published between 2008 and 2012 has been included in the research and it has been tried to explain the current statistics whether the effect of the news published between these years on the choice of destination for English tourists. Within the scope of the research, "www.theguardian.com" and "www.independent.co.uk" internet sites have been given the keyword "Turkey Tourism" and these news have been reviewed. 366 news reviewed in The Independent newspaper, 167 news reviewed The Guardian newspapers and 533 newspapers in total. When compared to the number of British tourists coming to Turkey between 2008-2012 and the number of tourists in 2016, there is no significant difference in the positive direction as statistics shows that almost same number of tourists came from the previous period. The use of the news only in the target markets attracted tourists to Turkey will not be a reason for preference alone. It should be mainly used for television, cinema or publicity films that will be broadcasted in other media, both in terms of visuality and intelligence. It is important to pay more attention to this in promotional activities because the Internet must be more effectively utilized and the preferences of consumers in each country may be different from others
Content Analysis Destination Choice Turkish Tourism Newspaper Articles
Bu çalışmada, Türkiye’ye en çok turist gönderen üçüncü ülke olan İngiltere’de faaliyet gösteren The Independent ve The Guardian gazetelerinde yer alan Türkiye turizmiyle ilgili çıkan haberlerin içerik analizine tabi tutulması amaçlanmıştır. 2008 – 2012 yılları arasında yayınlanmış haberler araştırma kapsamına alınmış olup, bu yıllar arasında yayınlanan haberlerin İngiliz turistlerin destinasyon seçimine etkisinin olup olmadığı güncel istatistikler incelenerek açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırma kapsamında “www.theguardian.com” ve “www.independent.co.uk” internet sitelerinde “Türkiye Turizmi” anahtar kelimesi verilerek çıkan haberler incelemeye tabi tutulmuştur. 01 Ocak 2008 – 31 Aralık 2012 yılları arasında çıkan haberler araştırmaya konu olmuştur. The Independent gazetesinde 366, The Guardian gazetesindeyse 167 ve toplamda 533 adet gazete haberi incelenmiştir. 2008-2012 yılları arasında ülkemize gelen İngiliz turist sayıları ile 2016 senesinde gelen turist sayıları karşılaştırıldığında olumlu yönde anlamlı bir fark gözlenmemekte olup, önceki dönemle neredeyse aynı sayıda turist geldiğini istatistikler ortaya koymaktadır. Hedef pazarlardaki turistlerin Türkiye’ye çekilmesinde yalnızca haberlerin kullanılması tek başına bir tercih sebebi oluşturmayacaktır. Hem görselliği hem de işitselliği içinde barındıran televizyon, sinema ya da güncel diğer mecralarda yayınlanacak tanıtım filmleri ağırlıklı olarak kullanılmalı ve internetin gücünden daha etkin yararlanılmalıdır. Her ülkede bulunan tüketicilerin tercihlerinin diğerlerinden farklı olma ihtimalinden ötürü tanıtım faaliyetlerinde buna dikkat etmek önem taşımaktadır.
İçerik Analizi Destinasyon Seçimi Türk Turizmi Gazete Haberleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 1 |