BibTex RIS Kaynak Göster

EMPIRICAL RESEARCH ON THE MEASUREMENT OF THE PERCEIVED IMAGE OF DESTINATION MARKETING AND THE FETHİYE REGION

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 400 - 425, 01.12.2016

Öz

Turkey, historical heritage, cultural diversity, beliefs and values of combining different
social structure, different from the name in alternative tourism natural beauties and
leisure facilities with a country that makes world often. Holiday in Turkey points and at
these points the variety of activities, each with different attractions and destinations,
tourism marketing planning strategies at the regional level raises. In this study, the
domestic tourists who choose the region as a holiday destination, Fethiye is related to
perceive a wide range of the image was measured. The study consists of two parts. The
first section relating to the conceptual framework of destination marketing and
destination image as a whole, similar to research findings in the literature have been
given. In the second chapter, spent the holidays in Fethiye with 520 descriptive
statistics were determined primarily face-to-face survey has been performed and the
obtained data, then the data were analyzed by independent samples t-test, one way
analysis of variance and multiple linear regression were interpreted and the results
subjected to analysis. As a result of the analysis, domestic tourists of the Fethiye region
of the image that are perceived as related to socio-demographic characteristics showed
some differences according to organize visits and local shape is concluded

DESTİNASYON PAZARLAMASI VE FETHİYE YÖRESİNİN ALGILANAN İMAJININ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 400 - 425, 01.12.2016

Öz

Türkiye, tarihi mirası, kültürel çeşitliliği, farklı inanç ve değerleri bir arada barındıran toplumsal yapısı, farklı doğal güzellikleri ve alternatif tatil olanakları ile dünya turizminde adından sıklıkla söz ettiren bir ülke konumundadır. Türkiye'deki tatil noktalarının ve bu noktalardaki aktivitelerin çeşitliliği, her biri birbirinden farklı çekiciliklere sahip destinasyonların pazarlanması ve bölgesel düzeyde turizm planlaması stratejilerini gündeme getirmektedir. Bu çalışmada Fethiye'yi bir tatil yöresi olarak tercih eden yerli turistlerin, yöre ile ilgili geniş bir yelpazede algıladıkları imaj ölçülmüştür. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde genel olarak destinasyon pazarlaması ve destinasyon imajının kavramsal çerçevesi ortaya konmuş, literatürde yer alan benzer araştırma bulgularına yer verilmiştir. İkinci bölümde ise tatilini Fethiye'de geçirmiş 520 kişi ile yüzyüze anket çalışması gerçekleştirilmiş ve elde edilen verilerin öncelikle tanımsal istatikleri belirlenmiş, ardından veriler bağımsız örnekler için t-testi, tek yönlü varyans analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizine tabi tutularak sonuçlar yorumlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda yerli turistlerin Fethiye yöresi ile ilgili olarak algıladıkları imajın sosyo-demografik özelliklerine ve yöre ziyaretlerini organize etme biçimlerine göre birtakım farklılıklar gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA98JF77DH
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Çakır Bu kişi benim

Selçuk Efe Küçükkambak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, F., & Küçükkambak, S. E. (2016). DESTİNASYON PAZARLAMASI VE FETHİYE YÖRESİNİN ALGILANAN İMAJININ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 400-425.
AMA Çakır F, Küçükkambak SE. DESTİNASYON PAZARLAMASI VE FETHİYE YÖRESİNİN ALGILANAN İMAJININ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2016;18(2):400-425.
Chicago Çakır, Fatma, ve Selçuk Efe Küçükkambak. “DESTİNASYON PAZARLAMASI VE FETHİYE YÖRESİNİN ALGILANAN İMAJININ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18, sy. 2 (Aralık 2016): 400-425.
EndNote Çakır F, Küçükkambak SE (01 Aralık 2016) DESTİNASYON PAZARLAMASI VE FETHİYE YÖRESİNİN ALGILANAN İMAJININ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18 2 400–425.
IEEE F. Çakır ve S. E. Küçükkambak, “DESTİNASYON PAZARLAMASI VE FETHİYE YÖRESİNİN ALGILANAN İMAJININ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 2, ss. 400–425, 2016.
ISNAD Çakır, Fatma - Küçükkambak, Selçuk Efe. “DESTİNASYON PAZARLAMASI VE FETHİYE YÖRESİNİN ALGILANAN İMAJININ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18/2 (Aralık 2016), 400-425.
JAMA Çakır F, Küçükkambak SE. DESTİNASYON PAZARLAMASI VE FETHİYE YÖRESİNİN ALGILANAN İMAJININ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;18:400–425.
MLA Çakır, Fatma ve Selçuk Efe Küçükkambak. “DESTİNASYON PAZARLAMASI VE FETHİYE YÖRESİNİN ALGILANAN İMAJININ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 2, 2016, ss. 400-25.
Vancouver Çakır F, Küçükkambak SE. DESTİNASYON PAZARLAMASI VE FETHİYE YÖRESİNİN ALGILANAN İMAJININ ÖLÇÜMÜ ÜZERİNE AMPİRİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;18(2):400-25.