BibTex RIS Kaynak Göster

DO CUSTOMER AND COWORKER INCIVILITY MODERATE THE EFFECT OF POLYCHRONICITY ON JOB PERFORMANCE? EVIDENCE FROM HOTEL FRONTLINE EMPLOYEES IN NORTH CYPRUS

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 594 - 605, 01.12.2016

Öz

The present paper tests a model that investigates the effect of polychronicity on job performance among hotel frontline employees; concurrently, customer incivility and coworker incivility -two important social stressors- are considered as moderators in the relationship between employees' polychronicity and job performance. Data collection is done among frontline employees in the four and five-star hotels in Northern Cyprus.The results indicate that polychronicity encourages higher employees’ job performance. However, the effect of customer incivility on job performance is negative and significant and the moderating effect of customer incivility in the relationship between polychronicity and job performance is supported. That is to say high customer incivility lessens the positive relationship between polychronicity and job performance. Coworker incivility did not affect job performance and failed to moderate the relationship between polychronicity and job performance. Further, managerial implications and guidance for future research are specified.

POLİKRONİSİTE İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE MÜŞTERİ VE ÇALIŞAN KABA DAVRANIŞLARININ DÜZENLEYİCİ (MODERATOR) ETKİSİ VAR MIDIR? KKTC OTELCİLİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 594 - 605, 01.12.2016

Öz

Bu çalışma otel çalışanları arasında polikronisitenin iş performansı üzerine etkisini ve iki temel sosyal
stres kaynaklarından olan müşteri ve çalışan kaba davranışlarının otel çalışanlarının polikronisitesi ve iş
performansları arasındaki ilişki üzerine düzenleyici (moderatör) etkisini araştırmaktadır. Bu amaçla
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan 295 personelden
anket formu yardımıyla veri toplanmıştır.
Araştırma bulguları polikronisitenin çalışanları yüksek performans göstermeye teşvik ettiğini gösterirken,
müşterilerin kaba davranışlarının çalışan iş performansı üzerine olumsuz bir etkisi olduğu ve çalışanların
polikronisite ve iş performansı arasındaki ilişkiyi düzenlediği görülmektedir. Diğer bir ifadeyle, müşteri
kaba davranışlarının artması çalışanların polikronisite ve iş performansı ilişkisini azaltmaktadır. Diğer
taraftan, istatistiki bulgulara göre, çalışan kaba davranışının iş performansı üzerine bir etkiye sahip
olmadığı ve çalışanların polikronisitesi ve iş performansı arasındaki ilişkiyi düzenlemediği görülmektedir.
Araştırmanın teorik ve pratik uygulamaları ile sınırlılıklarına çalışmanın sonuç bölümünde yer verilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92UE75TR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Evrim Arıcı Bu kişi benim

Hüseyin Araslı Bu kişi benim

Boshra Hejraty Namın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Arıcı, H. E., Araslı, H., & Namın, B. H. (2016). POLİKRONİSİTE İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE MÜŞTERİ VE ÇALIŞAN KABA DAVRANIŞLARININ DÜZENLEYİCİ (MODERATOR) ETKİSİ VAR MIDIR? KKTC OTELCİLİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 594-605.
AMA Arıcı HE, Araslı H, Namın BH. POLİKRONİSİTE İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE MÜŞTERİ VE ÇALIŞAN KABA DAVRANIŞLARININ DÜZENLEYİCİ (MODERATOR) ETKİSİ VAR MIDIR? KKTC OTELCİLİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2016;18(2):594-605.
Chicago Arıcı, Hasan Evrim, Hüseyin Araslı, ve Boshra Hejraty Namın. “POLİKRONİSİTE İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE MÜŞTERİ VE ÇALIŞAN KABA DAVRANIŞLARININ DÜZENLEYİCİ (MODERATOR) ETKİSİ VAR MIDIR? KKTC OTELCİLİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18, sy. 2 (Aralık 2016): 594-605.
EndNote Arıcı HE, Araslı H, Namın BH (01 Aralık 2016) POLİKRONİSİTE İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE MÜŞTERİ VE ÇALIŞAN KABA DAVRANIŞLARININ DÜZENLEYİCİ (MODERATOR) ETKİSİ VAR MIDIR? KKTC OTELCİLİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18 2 594–605.
IEEE H. E. Arıcı, H. Araslı, ve B. H. Namın, “POLİKRONİSİTE İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE MÜŞTERİ VE ÇALIŞAN KABA DAVRANIŞLARININ DÜZENLEYİCİ (MODERATOR) ETKİSİ VAR MIDIR? KKTC OTELCİLİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 2, ss. 594–605, 2016.
ISNAD Arıcı, Hasan Evrim vd. “POLİKRONİSİTE İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE MÜŞTERİ VE ÇALIŞAN KABA DAVRANIŞLARININ DÜZENLEYİCİ (MODERATOR) ETKİSİ VAR MIDIR? KKTC OTELCİLİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18/2 (Aralık 2016), 594-605.
JAMA Arıcı HE, Araslı H, Namın BH. POLİKRONİSİTE İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE MÜŞTERİ VE ÇALIŞAN KABA DAVRANIŞLARININ DÜZENLEYİCİ (MODERATOR) ETKİSİ VAR MIDIR? KKTC OTELCİLİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;18:594–605.
MLA Arıcı, Hasan Evrim vd. “POLİKRONİSİTE İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE MÜŞTERİ VE ÇALIŞAN KABA DAVRANIŞLARININ DÜZENLEYİCİ (MODERATOR) ETKİSİ VAR MIDIR? KKTC OTELCİLİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 2, 2016, ss. 594-05.
Vancouver Arıcı HE, Araslı H, Namın BH. POLİKRONİSİTE İLE İŞ PERFORMANSI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE MÜŞTERİ VE ÇALIŞAN KABA DAVRANIŞLARININ DÜZENLEYİCİ (MODERATOR) ETKİSİ VAR MIDIR? KKTC OTELCİLİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;18(2):594-605.