BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY TO DETERMINE QUALITY PERCEPTIONS OF CONSUMERS ACCORDING TO THE ADVANCES OF INNOVATION BRAND OF SMART PHONE USED

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 27 - 48, 01.06.2016

Öz

Rapid developments in technology have transformed the world into the global village
and this globalization has reveal itself in every aspect of life. The biggest affect of this
is the increasing of competition. The competition has fullfilled people’s desire to
achieve better. In this competitive environment, managements are needed to introduce
their production to the markets which are the needs of consumer and can provide
maximum benefit to them in order to increase their marketing profits, provide
advantages in the profitability and competitiveness and differentiation.One of the two
steps to be taken on behalf of differentiation is to generate new ideas and new products.
The success of a new product depends on the use of proper marketing strategies and the
benefits of the product for consumers. Branding is the another step in effective
differentiation, for it enriches the abstract meanings such as image, quality, trust and
reputation as well as providing benefits to products. In terms of this sudy, the aim is to
show the line between the perceived quality elements of brand value and the new
product development. In the smart phone industry, the information gained from the
consumers to the brands they use with information acquired on new product
development were subjected to analyze.

KULLANILAN AKILLI TELEFON MARKASININ ÇIKARDIĞI YENİLİKLERE GÖRE TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 1, 27 - 48, 01.06.2016

Öz

Teknolojinin hızla ilerlemesi dünyayı global bir köye dönüştürmüş ve bu globalleşme yaşamın her alanında kendini ortaya çıkarmıştır. Bunun en büyük etkisi rekabetin artması olmuştur. Rekabet, insanların daha iyiye ulaşma arzusunu körüklemiş ve bu rekabet ortamında işletmelerin pazar paylarını arttırabilmeleri, karlılık ve rekabette üstünlük sağlayabilmeleri ve farklılaşabilmeleri için tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap verecek ve tüketiciye maksimum fayda sağlayabilecek ürünleri pazara sunmaları gerekmektedir. Farklılaşma adına atılacak iki adımdan biri yeni fikir ve yeni ürün üretmektir. Yeni bir ürünün başarısı, ürünün tüketiciler için fayda sağlamasına ve doğru pazarlama stratejilerinin kullanılmasına bağlıdır. Farklılaşmada etkili olan bir diğer adım ise markadır. Marka, ürüne fayda sunmanın yanında imaj, saygınlık, güven ve kalite gibi soyut anlamlarda katmaktadır. Çalışma kapsamında marka değeri unsurlarından biri olan algılanan kalite ile yeni ürün geliştirme arasındaki bağ ortaya konmak istenmiştir. Akıllı telefon sektöründe tüketicilerin kullandıkları markaya yönelik edinilen bilgiler ile yeni ürün geliştirme üzerine edinilen bilgiler analize tabii tutulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA73GK86KS
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Uç Bu kişi benim

Metehan Tolon Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uç, H., & Tolon, M. (2016). KULLANILAN AKILLI TELEFON MARKASININ ÇIKARDIĞI YENİLİKLERE GÖRE TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 27-48.
AMA Uç H, Tolon M. KULLANILAN AKILLI TELEFON MARKASININ ÇIKARDIĞI YENİLİKLERE GÖRE TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2016;18(1):27-48.
Chicago Uç, Hatice, ve Metehan Tolon. “KULLANILAN AKILLI TELEFON MARKASININ ÇIKARDIĞI YENİLİKLERE GÖRE TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18, sy. 1 (Haziran 2016): 27-48.
EndNote Uç H, Tolon M (01 Haziran 2016) KULLANILAN AKILLI TELEFON MARKASININ ÇIKARDIĞI YENİLİKLERE GÖRE TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18 1 27–48.
IEEE H. Uç ve M. Tolon, “KULLANILAN AKILLI TELEFON MARKASININ ÇIKARDIĞI YENİLİKLERE GÖRE TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 1, ss. 27–48, 2016.
ISNAD Uç, Hatice - Tolon, Metehan. “KULLANILAN AKILLI TELEFON MARKASININ ÇIKARDIĞI YENİLİKLERE GÖRE TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18/1 (Haziran 2016), 27-48.
JAMA Uç H, Tolon M. KULLANILAN AKILLI TELEFON MARKASININ ÇIKARDIĞI YENİLİKLERE GÖRE TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;18:27–48.
MLA Uç, Hatice ve Metehan Tolon. “KULLANILAN AKILLI TELEFON MARKASININ ÇIKARDIĞI YENİLİKLERE GÖRE TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 18, sy. 1, 2016, ss. 27-48.
Vancouver Uç H, Tolon M. KULLANILAN AKILLI TELEFON MARKASININ ÇIKARDIĞI YENİLİKLERE GÖRE TÜKETİCİLERİN KALİTE ALGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;18(1):27-48.