Changing competitive conditions, environment and technology,
understanding of marketing has changed. This changing mentality continues to
develop by including consumer and industrial marketing concept in the sixties,
profit social marketing concept in seventies, the concept of service marketing
in the eighties, concept of relational marketing in nineties and value-oriented
marketing concept of the last decade. In today's business environment, it has
become mandatory to understand the needs and feelings of customer and how
these changes affect them.
With this work, the concept of customer value, which becomes more
and more important today, endeavored to be analyzed in two aspects. Firstly, it
was tried to determine view of companies’ on customer value by
using qualitative research methods. Then perspectives of respondents on
customer value and their changes according to demographic characteristics was
tried to be determined by quantitative research methods.
Customer Value Value Marketing Customer Loyalty Customer Satisfaction Customer Commitment
Değişen rekabet koşulları, çevre, anlayış ve teknolojiyle birlikte pazarlama anlayışı da değişmiştir. Bu değişim sonucunda müşteri çok önemli bir hale gelmiştir. Müşteriyi anlamayan, duygularını önemsemeyen, farklılık sunamayan yani değer yaratamayan firmalar rekabette geri kalacaklardır. Rekabetten geri kalan firmalar ise zamanla yok olacaklardır. İşletme için önemli olan bu müşteri değeri anlayışı benimseyip, uygulama için yöntemler ortaya koyup, uygulamaların sürekliği sağlanmalarıdır. Firmalar müşteri isteklerini sürekli ve doğru kurulan ilişkiler ile yerine getirmelidir. Firmalar müşteriye değer yaratarak kar elde etmeyi ve büyümeyi amaçlar, müşteri ise, değer yaratan ürün ya da hizmetlere sahip olmayı amaçladığı için süreç çift taraflı gerçekleşir.Bu çalışma ile günümüzde gittikçe daha önemli hale gelen müşteri değeri kavramı iki açıdan ele alınarak incelenmeye çalışılmıştır. Öncelikli olarak firmaların müşteri değerine nasıl yaklaştıkları araştırılmış, nitel araştırma yöntemleri kullanılarak şirketlerin müşteri değerine bakışları tespit edilmeye çalışılmıştır. Daha sonra hedef kitlesi olan cevaplayıcıların müşteri değerine bakış açıları ve demografik özelliklerine göre değişimleri nicel araştırma yöntemleriyle tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre tüketicilerin müşteri değeri kavramının bilincinde oldukları ortaya çıkmıştır. İşletmelerin ise müşteriye büyük bir özen ve itina göstermelerine rağmen müşteri değeri kavramını tam olarak açıklayamadıkları görülmüştür.
Müşteri Değeri Değer Pazarlaması Müşteri Sadakati Müşteri Memnuniyeti Müşteri Bağlılığı.
Diğer ID | JA72RE28TE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 1 |