BibTex RIS Kaynak Göster

SOCIAL MEDIA USAGE LEVEL IN THE CHOICE OF HOSPITAL AND DOCTORS: ANKARA CASE STUDY

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 76 - 96, 01.12.2015

Öz

Rapid developments in information and internet technologies made their usage
common at every stage of our lives. In parallel to these developments, social media is
so-called as an interactive environment, which brings technological development with
the consumer’ feelings, thoughts, ideas and information, has taken part in the world of
internet. In daily life, consumers who spend most of their times on internet take the
advantage of using variety of social media tools in their purchasing process about
products, brands or company information without any restrictions in regard with time
and place, also positive or negative experiences could be easily shared with the social
environment. As in all areas, in health care services both consumers and businesses
benefit from social media. In this study, survey method was used as data collection tool
in order to define the usage status of social media in choosing doctor, dentists and
hospitals. The research is conducted in the province of Ankara and 418 people were
reached in order to define the usage status of social media in choosing doctor, dentist and
hospital by using survey method as data collection tool with in the study. Research results
showed that social media is widely used in choosing doctor, dentists and hospitals. %
29,9 of the individuals who take part in the survey informed that they use social media
in while making a decision to choose a doctor. Once the participants who mentioned that
sometimes they use social media in order to choose a doctor added, this ratio becomes
%52,4. Social media usage ratio while choosing hospital and dentist is % 22 and %29,4.
Research results showed that social media is an effective channel in healthcare purchase
behavior

HASTANE VE HEKİM SEÇİMİNDE SOSYAL MEDYANIN KULLANIM DÜZEYİ: ANKARA İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 2, 76 - 96, 01.12.2015

Öz

Bilişim ve internet teknolojilerinde yaşanan hızlı gelişmeler bu teknolojilerin hayatımızın her aşamasında kullanımını yaygın hale getirmiştir. Bu gelişmelere paralel olarak tüketicilerin duygu, düşünce, fikir ve bilgi paylaşımında bulunabildikleri interaktif bir ortam olan sosyal medya internet dünyasında yerini almıştır. Günlük hayatta zamanının çoğunu internet başında geçiren tüketiciler satın alma süreçlerinde çeşitli sosyal medya araçlarından yararlanarak ürün, marka ya da işletme hakkında yer ve zaman sınırlaması olmadan daha kolay ve daha ucuz bir biçimde bilgi edinebilmekte ve olumlu veya olumsuz tecrübelerini sosyal çevreleriyle paylaşabilmektedir. Her alanda olduğu gibi sağlık hizmetlerinde de hem tüketiciler hem de işletmeler sosyal medyadan yararlanmaktadır. Bu çalışma ile bireylerin hekim, diş hekimi ve hastane seçiminde sosyal medyayı kullanma durumlarının belirlenmesi amacıyla Ankara ili merkez ilçelerinde ikamet eden 418 bireyden ilgili verilerin elde edilmesi için veri toplama yöntemi olarak anket çalışması yapılmıştır. Çalışma sonucunda bireylerin hekim, diş hekimi ve hastane seçiminde sosyal medyayı yaygın olarak kullandıkları belirlenmiştir. Araştırmaya katılan bireylerin %29,9’u hekim seçiminde sosyal medyayı kullandıklarını belirtmişlerdir. Bu oran bazen kullanırım diyenler ilave edildiğinde % 52,4 ‘e yükselmektedir. Diş hekimi ve Hastane seçimin de ise sosyal medyayı kullanım oranı %22 ve %29,4’dür. Araştırma sonuçları sosyal medyanın sağlık hizmeti satın alma davranışlarında etkili bir kanal olduğunu göstermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA62VZ39EU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Tengilimoğlu Bu kişi benim

Nurettin Parıltı Bu kişi benim

Cemre Eda Yar

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tengilimoğlu, E., Parıltı, N., & Yar, C. E. (2015). HASTANE VE HEKİM SEÇİMİNDE SOSYAL MEDYANIN KULLANIM DÜZEYİ: ANKARA İLİ ÖRNEĞİ. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 76-96.
AMA Tengilimoğlu E, Parıltı N, Yar CE. HASTANE VE HEKİM SEÇİMİNDE SOSYAL MEDYANIN KULLANIM DÜZEYİ: ANKARA İLİ ÖRNEĞİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2015;17(2):76-96.
Chicago Tengilimoğlu, Emre, Nurettin Parıltı, ve Cemre Eda Yar. “HASTANE VE HEKİM SEÇİMİNDE SOSYAL MEDYANIN KULLANIM DÜZEYİ: ANKARA İLİ ÖRNEĞİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17, sy. 2 (Aralık 2015): 76-96.
EndNote Tengilimoğlu E, Parıltı N, Yar CE (01 Aralık 2015) HASTANE VE HEKİM SEÇİMİNDE SOSYAL MEDYANIN KULLANIM DÜZEYİ: ANKARA İLİ ÖRNEĞİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17 2 76–96.
IEEE E. Tengilimoğlu, N. Parıltı, ve C. E. Yar, “HASTANE VE HEKİM SEÇİMİNDE SOSYAL MEDYANIN KULLANIM DÜZEYİ: ANKARA İLİ ÖRNEĞİ”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, ss. 76–96, 2015.
ISNAD Tengilimoğlu, Emre vd. “HASTANE VE HEKİM SEÇİMİNDE SOSYAL MEDYANIN KULLANIM DÜZEYİ: ANKARA İLİ ÖRNEĞİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17/2 (Aralık 2015), 76-96.
JAMA Tengilimoğlu E, Parıltı N, Yar CE. HASTANE VE HEKİM SEÇİMİNDE SOSYAL MEDYANIN KULLANIM DÜZEYİ: ANKARA İLİ ÖRNEĞİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;17:76–96.
MLA Tengilimoğlu, Emre vd. “HASTANE VE HEKİM SEÇİMİNDE SOSYAL MEDYANIN KULLANIM DÜZEYİ: ANKARA İLİ ÖRNEĞİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 2, 2015, ss. 76-96.
Vancouver Tengilimoğlu E, Parıltı N, Yar CE. HASTANE VE HEKİM SEÇİMİNDE SOSYAL MEDYANIN KULLANIM DÜZEYİ: ANKARA İLİ ÖRNEĞİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;17(2):76-9.