Dissemination of the information about negative impacts of the practices in
the food production on human health and environment, in addition to consumers being
more environment and health conscious has increased the demand for organic food.
The increased demand has also made the rivalry in the organic food production sector
more intense. Firms which manage to understand the wants and expectations of the
consumers correctly can reach different consumer segments with different strategies
and therefore might gain a significant competitive advantage. Therefore, in this study,
buying behavior and loyalty of organic food customers are examined with 132
participants, and whether the buying behavior and loyalty changes with respect to
different lifestyle groups is tested. In determining the lifestyle group of the participants
VALS 2 scale is utilized. For testing the differences in behavior with respect to various
demographic variables and different lifestyle groups, ANOVA and t-test are used. The
results of the analysis show that age and income levels affect purchasing behaviour and
loyalty of the organic food customers, however lifestyle or gender have no insignificant
effect on those variables.
Gıda ürünlerde verimi artırmak amacıyla yapılan uygulamaların çevre ve insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerinin daha fazla duyurulması ve tüketicilerin gıda satın alımlarını daha bilinçli bir şekilde yapmaları, organik gıdalara olan talebin artmasına yol açmıştır. Artan taleple beraber üretici firmalar arasında görülen rekabet de yoğunlaşmaktadır. Tüketici istek ve beklentilerini doğru şekilde anlayabilen ve farklı pazar bölümlerine farklı stratejilerle ulaşmayı başarabilen firmalar, rekabette önemli bir avantajı elde etmiş olacaklardır. Bu nedenle, bu çalışmada, 132 katılımcı üzerinde organik gıda müşterilerinin satın alma davranışları incelenmiş ve müşterilerin ait oldukları farklı yaşam tarzı gruplarına göre satın alma davranışları ve sadakatlerinde bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Katılımcıların ait oldukları yaşam tarzı belirlenirken VALS 2 ölçeğinden faydalanılmış olup, çeşitli demografik değişkenler ve ait olunan yaşam tarzı grubunun satın alma davranışında ne tür farklılıklar yarattığına ilişkin analizler ANOVA ve t- testi ile incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, yaşam tarzı ya da cinsiyetin satın alma davranışında farklılık yaratacak bir etken olmadığı, buna karşın organik gıda satın alma davranışında yaş ve gelir seviyesi değişkenlerinin farklılık yarattığı gözlemlenmiştir.
Diğer ID | JA69YS99EC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 2 |