BibTex RIS Kaynak Göster

ERGONOMICAL ANALYSIS OF WORK ENVIRONMENTS OF CUSTOMER REPRESENTATIVES WORKING IN CALL CENTERS

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 82 - 106, 01.06.2015

Öz

“İşbilimi” meaning of ergonomics-related studies are gaining more importance with each passing day. However, the call center industry in the world, in Turkey, 11.5 million more than 30,000 people running. With each passing day, this number is increased even further if you think about the employees ' ergonomic design of the business environment is very important in terms of business efficiency. We're in the same position for a long time employees, the work carried out by the appropriate table, Chair, or in the case of strongly support equipment, back pain, neck or shoulder injury, such as pain in the legs or feet, muscle and skeletal system diseases, circulatory system disorders can also be confronted with serious health problems, In addition, ambient lighting, noise, and some physical risk factors such as thermal comfort of employees on productivity is extremely important. In this context, the aim of this study was to study the suitability of the conditions of ergonomic aspects in mind when in a call center is intended to investigate the problems of employees ' ergonomic. In the study, call center employees made the implementation of the survey results in the SPSS package program by using statistical analysis methods with interpreted and evaluated.

ÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİ

Yıl 2015, Cilt: 17 Sayı: 1, 82 - 106, 01.06.2015

Öz

İşbilimi anlamına gelen ergonomi ile ilgili çalışmalar her geçen gün daha da önem
kazanmaktadır. Bununla birlikte çağrı merkezi sektöründe, dünyada 11,5 milyon, Türkiye’de
ise 30 binden fazla insan çalışmaktadır. Her geçen gün bu sayının daha da arttığı düşünülecek
olursa, çalışanların iş ortamlarının ergonomik dizaynı iş verimliliği açısından oldukça
önemlidir. Çalışanlar uzun süre aynı pozisyonda kaldıklarında, yaptıkları işe uygun masa,
sandalye veya destek ekipmanları kullanmamaları durumunda, sırt ağrısı, boyun ya da omuz
incinmesi, ayak ya da bacaklarda ağrı gibi kas ve iskelet sistemi hastalıkları, dolaşım sistemi
bozuklukları gibi ciddi sağlık problemleriyle karşı karşıya kalabilirler. Bunun yanı sıra
ortamdaki aydınlatma, gürültü, termal konfor gibi bazı fiziksel risk etmenleri de çalışanların
verimliliği üzerinde son derece önemlidir. Bu bağlamda, bu çalışmada çalışma koşullarının
ergonomik açıdan uygunluğu düşünülerek bir çağrı merkezinde çalışanların ergonomik
problemlerinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışmada, çağrı merkezi çalışanlarına anket
uygulanması yapılmış sonuçlar SPSS paket programı kullanılarak istatistiksel analiz
yöntemleriyle değerlendirilip yorumlanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA93FD66KK
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Çelenk Kaya Bu kişi benim

Mehmet Merve Özaydın Bu kişi benim

Necla İrem Ölmezoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelenk Kaya, E., Özaydın, M. M., & Ölmezoğlu, N. İ. (2015). ÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİ. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(1), 82-106.
AMA Çelenk Kaya E, Özaydın MM, Ölmezoğlu Nİ. ÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2015;17(1):82-106.
Chicago Çelenk Kaya, Elif, Mehmet Merve Özaydın, ve Necla İrem Ölmezoğlu. “ÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17, sy. 1 (Haziran 2015): 82-106.
EndNote Çelenk Kaya E, Özaydın MM, Ölmezoğlu Nİ (01 Haziran 2015) ÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17 1 82–106.
IEEE E. Çelenk Kaya, M. M. Özaydın, ve N. İ. Ölmezoğlu, “ÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİ”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 1, ss. 82–106, 2015.
ISNAD Çelenk Kaya, Elif vd. “ÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 17/1 (Haziran 2015), 82-106.
JAMA Çelenk Kaya E, Özaydın MM, Ölmezoğlu Nİ. ÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;17:82–106.
MLA Çelenk Kaya, Elif vd. “ÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 1, 2015, ss. 82-106.
Vancouver Çelenk Kaya E, Özaydın MM, Ölmezoğlu Nİ. ÇAĞRI MERKEZİNDE ÇALIŞAN MÜŞTERİ TEMSİLCİLERİNİN ÇALIŞMA ORTAMLARININ ERGONOMİK ANALİZİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;17(1):82-106.