Günümüzde, e-ticaret, önemli bir pazarlama kanalı olarak, firmalar için maliyet ve uygunluk açısından kritik fırsatlar sunmaktadır. Müşteriler de aynı zamanda bu kanalı kullanarak önemli miktarda satın alma gerçekleştirmektedirler. Bu doğrultuda da e-ticaret işletmelerin dikkatini çekmektedir. Çevrim içi satın alma davranışı, interneti kullanarak mal ve hizmet satın alma sürecidir. Çevrim içi alışveriş kanallarını kullananların sayısı ve bu alışverişlerde harcanan miktarlar önemlidir ve çarpıcıdır. Bu çalışmada; Bilgi, Motivasyon, Davranışsal Beceriler Modeli’nin tüketicinin çevrim içi satın alma niyeti ve davranışına uygulanabilirliği tartışılmıştır. Önermeler, ilgili yazın bulguları ile desteklenmiştir. Çevrim içi satın alma davranışının analiz edilmesinde, çevrim içi satın alma davranışına ilişkin öncüllerin ve sürecin daha iyi anlaşılması önemlidir. Bu noktada, çalışmanın amacı, tüketicilerin çevrim içi satın alma davranışlarının ve niyetlerinin Bilgi, Motivasyon, Davranışsal Beceriler Modeli kullanılarak incelenmesi ve bu doğrultuda bu alanda çalışan araştırmacılara yön göstermektir. Ayrıca, yöneticiler, tüketicilerin çevrim içi satın alma davranışlarını değerlendirirken bu modeli dikkate alabilirler.
Nowadays, e-commerce, as an important marketing channel, gives critical
oppportunities for firms related to cost and convenience. At the same time, customers
also perform important amount of purchasing using this channel. In this direction, ecommerce
atrract the attention of firms. Online purchasing behavior is the process of
buying goods and services using internet. The number of people who use the online
channels and the amount spent are very important and spectatular. In this research, the
applicability of the Information, Motivation and Behavioral Skills Model on the
consumer’s intention and behavior of online purchasing is discussed. Propositions are
supported by the related literature data. Developing better understanding of antecedents
related to online shopping behavior and process is important to analyze the online
shopping behavior. At this point, the aim of the study is to examine the consumers’
online shopping behaviors and intentions using the Information, Motivation and
Behavioral Skills Model and to shed light on the researchers working on this area.
Furthermore, managers might take into account this model when evaluating consumers’
on line shopping behaviors.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA95MU54YF |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 16 Sayı: 3 |