BibTex RIS Kaynak Göster

AS AN INTEGRATED MARKETİNG COMMUNİCATİON TOOL FOR PRODUCT PLACEMENT AND A RESEARCH ON UNİVERSİTY STUDENTS’ ATTİTUDES ABOUT PRODUCT PLACEMENT APPLİCATİONS İN TELEVİSİON PROGRAMS

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 2, 15 - 44, 01.12.2014

Öz

Due to todays hightened competition, changes in consumer desires and developments
in communication technology, companies are seeking more effective and productive
methods for marketing their products and services and seek for alternative channels in
order to match up the consumers with their messages. As one of these new mediums
product placement which mean to put products in movies, television pragrammes,
music videos, novels and computer games a new and creative way to reach to
consumers.
Within this research, the general attitudes towards the product placements in television
programs were tried to be examined on a sample which is composed of 392
undergraduate students three university in Ankara. Results of the study have shown the
positive attitude towards the product placement applications in television programmes.
Suggestions related with how should be the imlications of product placement are given
to businesses and advertisers.

BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÜRÜN YERLEŞTİRME VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ ÜRÜN YERLEŞTİRMELERE İLİŞKİN TUTUMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 2, 15 - 44, 01.12.2014

Öz

Günümüzde yoğun olarak yaşanan rekabet, tüketici eğilimlerindeki değişimler ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler nedeniyle firmalar ürün ve hizmetlerini daha etkili ve verimli bir şekilde pazarlamak için yeni yollar aramaya başlamışlar, mesajlarını tüketicileriyle buluşturacak alternatif mecra arayışına girmişlerdir. Bu yeni mecralardan biri olan ve ürünlerin sinema filmleri, televizyon programları, müzik klipleri, kitaplar ve bilgisayar oyunlarına yerleştirilmesi anlamına gelen ürün yerleştirme tüketiciye ulaşmanın yeni ve yaratıcı yolu olarak karşımıza çıkmaktadır.Araştırma kapsamında, televizyon programlarında ürün yerleştirmeye ilişkin genel tutumlar Ankara’daki üç üniversitenin toplam 392 öğrencisinden oluşan bir örneklem üzerinde araştırılmıştır. Bu araştırma ile Türkiye’ de televizyon programlarında ürün yerleştirme uygulamasının olumlu algılandığı sonucuna ulaşılmış ve işletmelere, reklam verenlere bu uygulamanın nasıl olması gerektiği hakkında öneriler sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA42PK78FT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emel Sapmaz Bu kişi benim

Metehan Tolon Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sapmaz, E., & Tolon, M. (2014). BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÜRÜN YERLEŞTİRME VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ ÜRÜN YERLEŞTİRMELERE İLİŞKİN TUTUMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 15-44.
AMA Sapmaz E, Tolon M. BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÜRÜN YERLEŞTİRME VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ ÜRÜN YERLEŞTİRMELERE İLİŞKİN TUTUMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2014;16(2):15-44.
Chicago Sapmaz, Emel, ve Metehan Tolon. “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÜRÜN YERLEŞTİRME VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ ÜRÜN YERLEŞTİRMELERE İLİŞKİN TUTUMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 16, sy. 2 (Aralık 2014): 15-44.
EndNote Sapmaz E, Tolon M (01 Aralık 2014) BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÜRÜN YERLEŞTİRME VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ ÜRÜN YERLEŞTİRMELERE İLİŞKİN TUTUMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 16 2 15–44.
IEEE E. Sapmaz ve M. Tolon, “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÜRÜN YERLEŞTİRME VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ ÜRÜN YERLEŞTİRMELERE İLİŞKİN TUTUMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 16, sy. 2, ss. 15–44, 2014.
ISNAD Sapmaz, Emel - Tolon, Metehan. “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÜRÜN YERLEŞTİRME VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ ÜRÜN YERLEŞTİRMELERE İLİŞKİN TUTUMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 16/2 (Aralık 2014), 15-44.
JAMA Sapmaz E, Tolon M. BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÜRÜN YERLEŞTİRME VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ ÜRÜN YERLEŞTİRMELERE İLİŞKİN TUTUMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;16:15–44.
MLA Sapmaz, Emel ve Metehan Tolon. “BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÜRÜN YERLEŞTİRME VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ ÜRÜN YERLEŞTİRMELERE İLİŞKİN TUTUMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 16, sy. 2, 2014, ss. 15-44.
Vancouver Sapmaz E, Tolon M. BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE ÜRÜN YERLEŞTİRME VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TELEVİZYON PROGRAMLARINDAKİ ÜRÜN YERLEŞTİRMELERE İLİŞKİN TUTUMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;16(2):15-44.