BibTex RIS Kaynak Göster

THE BUSİNESS ADMINISTRATION UNDERGRADUATE STUDENTS’ INTEREST LEVELS, EXPECTATIONS AND AWARENESS ABOUT TURKISH ACCOUNTING/FINANCIAL REPORTING STANDARDS: GAZI UNIVERSITY FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES SAMPLE

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 2, 156 - 174, 01.12.2014

Öz

With globalization, social and economic developments experiences make
necessary to newness and changes in the field of education. Business education has
also received its share of these developments. Expected from an active business
education, students will be able to follow national and international developments is
that it allows you to create infrastructure. A significant portion of the field of business
education degree graduates as professional accountants or accounting information to
benefit greatly from the jobs they are employed. In recent years, the most important
developments observed in the accounting field Turkish Accounting and Financial
Reporting Standards published and is used for financial reporting purposes. The
standards are provided reliability, comparability and understandability of financial
reports. With the entry into force of the Law no. 6102 Turkish Commercial Code, the
implementation of these standards is mandatory professional knowledge and
experience in these issues has become valuable.
In this study, it is intended to reveal the level of the interest, expectations and
awareness of the business administration department students on the Turkish
Accounting/Financial Reporting Standards. Within the context of study have been
directed questions to the final year students of business administration department
about Turkish Accounting/Financial Reporting Standards. Data of students’ level of
interest, expectations and awareness of the standards collected by means of
questionnaires were analyzed with SPSS 16.0 statistical software. The results of
research, students who interested in the field of accounting and wish to work in this
field after graduation have higher awareness about Turkish Accounting/Financial
Reporting Standards has been shown.

İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ ve FARKINDALIKLARI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 16 Sayı: 2, 156 - 174, 01.12.2014

Öz

Küreselleşme ile yaşanan sosyal ve ekonomik gelişmeler eğitim alanında da yenilikleri, değişimleri zorunlu hale getirmektedir. İşletme eğitimi de bu gelişmelerden payını almıştır. Etkin bir işletme eğitiminden beklenen, öğrencilerin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilecekleri alt yapıyı oluşturmalarına olanak sağlamasıdır. İşletme eğitimi alan lisans mezunlarının önemli bir kısmı muhasebe meslek mensubu olarak veya muhasebe bilgilerinden önemli ölçüde faydalandıkları işlerde istihdam edilmektedir. Son yıllarda muhasebe alanında gözlenen en önemli gelişme Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartlarının yayınlanması ve finansal raporlamada kullanılmasıdır. Bu standartlarla finansal raporların karşılaştırılabilir, güvenilir ve anlaşılabilir olmaları sağlanmaktadır. 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun yürürlüğe girmesiyle birlikte söz konusu standartların uygulanmasının zorunlu olması meslek mensuplarının bu konudaki bilgi ve deneyimlerini daha değerli hale getirmiştir.Bu çalışmada işletme bölümü öğrencilerinin Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları konusundaki ilgi düzeyleri, beklentileri ve farkındalıklarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında işletme bölümü son sınıf öğrencilerine Türkiye Muhasebe/Türkiye Finansal Raporlama Standartları ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Öğrencilerin söz konusu standartlara ilişkin ilgi düzeyleri, beklentileri ve farkındalıklarına ait veriler anket yöntemi ile toplanmış, SPSS 16.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda muhasebe alanına ilgi duyan ve mezuniyet sonrası bu alanda çalışmak isteyen öğrencilerin Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlama Standartları hakkındaki farkındalıklarının daha yüksek olduğu görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA68NJ76KM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Karakaya Demirkutlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karakaya Demirkutlu, F. (2014). İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ ve FARKINDALIKLARI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 156-174.
AMA Karakaya Demirkutlu F. İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ ve FARKINDALIKLARI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2014;16(2):156-174.
Chicago Karakaya Demirkutlu, Fatma. “İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ Ve FARKINDALIKLARI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 16, sy. 2 (Aralık 2014): 156-74.
EndNote Karakaya Demirkutlu F (01 Aralık 2014) İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ ve FARKINDALIKLARI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 16 2 156–174.
IEEE F. Karakaya Demirkutlu, “İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ ve FARKINDALIKLARI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 16, sy. 2, ss. 156–174, 2014.
ISNAD Karakaya Demirkutlu, Fatma. “İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ Ve FARKINDALIKLARI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 16/2 (Aralık 2014), 156-174.
JAMA Karakaya Demirkutlu F. İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ ve FARKINDALIKLARI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;16:156–174.
MLA Karakaya Demirkutlu, Fatma. “İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ Ve FARKINDALIKLARI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 16, sy. 2, 2014, ss. 156-74.
Vancouver Karakaya Demirkutlu F. İŞLETME LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKİYE MUHASEBE/FİNANSAL RAPORLAMA STANDARTLARI HAKKINDAKİ İLGİ DÜZEYLERİ, BEKLENTİLERİ ve FARKINDALIKLARI: GAZİ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2014;16(2):156-74.