In today's highly competitive environment, consumers are exposed to many
marketing activities, at this stage spread through word of mouth communication of
information and opinions in consumers' decision-making process may be faster and
more efficient. Word of mouth communication, consumer purchasing power is
impressive in the process, businesses, and less costly than traditional marketing
methods, which is an effective word of mouth marketing have started to.
Within this research, a questionnaire consisting of 13 questions to consumers
living in Ankara, applied 414 volunteers, the obtained data were analyzed using SPSS
v15.0 software package. The research took place between consumers in the process of
buying behavior and investigates the effect of word of mouth communication and in
the process of buying as well as sharing information, getting advice, recommend is an
effective means of communication has been concluded, as well as advice to businesses
to use this communication has been developed as a marketing activity.
Word of Mouth Word of Mouth Behaviors Word of Mouth Marketing.
Günümüz yoğun rekabet ortamında, tüketiciler birçok pazarlama faaliyetine maruz kalmakta, bu aşamada ağızdan ağza iletişim yoluyla yayılan bilgi ve görüşler tüketicilerin karar verme süreçlerinde daha hızlı ve etkili olabilmektedir. Ağızdan ağza iletişimin, tüketicilerin satın alma sürecinde etkileyici bir güç olması, işletmelerinde geleneksel pazarlama yöntemlerinden daha az maliyetli ve etkili bir yöntem olan ağızdan ağza pazarlamaya yönelmelerine neden olmuştur.Araştırma kapsamında Ankara’da yaşayan 414 gönüllü tüketiciye 13 sorudan oluşan bir anket uygulanmış, elde edilen veriler SPSS v15.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan araştırma ile tüketiciler arasında gerçekleşen ağızdan ağza iletişim davranışları ve satın alma sürecindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada, tüketicilerin satın alma sürecinde gerek bilgi paylaşımı gerekse tavsiye alma, vermede bu iletişimin etkili bir araç olduğu sonucuna ulaşılmış ayrıca işletmelere bu iletişimi pazarlama faaliyeti olarak kullanmaları yönünde öneriler geliştirilmiştir.
Ağızdan Ağza İletişim Ağızdan Ağza İletişim Davranışları Ağızdan Ağza Pazarlama.
Diğer ID | JA39HH23MT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 15 Sayı: 3 |