BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF PUBLIC ORGANIZATIONS, CIVIL SOCIETY ORGANIZATION AND MEDIA ON ENVIRONMENTAL EDUCATION IN TURKEY

Yıl 2013, Cilt: 15 Sayı: 3, 151 - 170, 01.12.2013

Öz

Environmental problems are those which deteriorate quality of life and even
threaten it. It is known that methods put forward to prevent environmental problems
cannot be overcome without a consciousness and sensitivity with regard to
environment. Environmental consciousness can be achieved through environment
education. It is important to reach as many people as possible in environment
education in order to get a fruitful result. Moreover, public institutions, civil society
organizations and the media which can affect and direct society more easily are more
influential in implementation of environment education.
It has been observed that formal and non-formal education are largely carried
out, organized and inspected by public organizations from pre-school to university. It
has also been seen that these public organizations which can reach almost all of the
country with their large organizational structure are benefitted adequately and that
they can play a more effective role to this end. And environment education has been
found to be inadequate both in formal and non-formal education. Several criticisms
and recommendations have been offered in this matter.
Civil society organizations and media have been found to be important in
creating people’s awareness of environmental problems and encouraging people to
this end. Although they are seen to have made important contributions to environment
education, they can be more active in this area and various suggestions are offered for
this. However, the activities of civil society organizations and media in this issue are
not enough and therefore various recommendations are made to encourage them to
play a more important role in this issue.

TÜRKİYE’DE ÇEVRE EĞİTİMİNDE KAMU ÖRGÜTLERİ, SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE MEDYANIN ROLÜ

Yıl 2013, Cilt: 15 Sayı: 3, 151 - 170, 01.12.2013

Öz

Çevre sorunları yaşam kalitesini düşüren, hatta kimi zaman yaşamı tehdit eden sorunlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Çevre sorunlarının önlenmesine dair ortaya konulan yöntemlerin, insanlarda çevre bilinci ve duyarlığı sağlanmadıkça başarıya ulaşamayacağı bilinmektedir. Çevre bilinci kazandırmak ise çevre eğitimi yoluyla mümkündür ve çevre eğitiminde olabildiğince çok bireye ulaşmak, olumlu sonuç almak için önemlidir. Ayrıca toplumu etkileme ve yön verme niteliği bulunan kamu örgütleri, sivil toplum örgütleri ve medya, çevre eğitiminde diğerlerine göre daha önemli aktörlerdir.Ülkemizde okul öncesinden yükseköğrenime kadar örgün ve yaygın eğitimin büyük oranda kamu örgütlerince yürütüldüğü, düzenlendiği ve denetlendiği görülmüştür. Ülkenin neredeyse tamamına ulaşabilen geniş örgütsel yapıya sahip bu kamu örgütlerinin, potansiyellerini yeterince kullanmadıkları ve çevre eğitiminde daha etkili olabilecekleri saptanmıştır. Ülkemizde çevre eğitiminin örgün ve yaygın eğitimde oldukça yetersiz olduğu tespit edilmiş ve buna yönelik eleştiri ve önerilerde bulunulmuştur.Sivil toplum örgütlerinin ve medyanın halkta çevre sorunlarına yönelik farkındalık oluşturma ve sivil inisiyatifi harekete geçirmede önemli oldukları görülmüştür. Ülkemizde çevre eğitimi için sivil toplum örgütlerinin ve medyanın faaliyetleri yetersiz görülerek daha neler yapabileceğine yönelik öneriler sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA83FM59HR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Gürcüoğlu

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gürcüoğlu, S. (2013). TÜRKİYE’DE ÇEVRE EĞİTİMİNDE KAMU ÖRGÜTLERİ, SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE MEDYANIN ROLÜ. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(3), 151-170.
AMA Gürcüoğlu S. TÜRKİYE’DE ÇEVRE EĞİTİMİNDE KAMU ÖRGÜTLERİ, SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE MEDYANIN ROLÜ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2013;15(3):151-170.
Chicago Gürcüoğlu, Sinan. “TÜRKİYE’DE ÇEVRE EĞİTİMİNDE KAMU ÖRGÜTLERİ, SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE MEDYANIN ROLÜ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15, sy. 3 (Aralık 2013): 151-70.
EndNote Gürcüoğlu S (01 Aralık 2013) TÜRKİYE’DE ÇEVRE EĞİTİMİNDE KAMU ÖRGÜTLERİ, SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE MEDYANIN ROLÜ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15 3 151–170.
IEEE S. Gürcüoğlu, “TÜRKİYE’DE ÇEVRE EĞİTİMİNDE KAMU ÖRGÜTLERİ, SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE MEDYANIN ROLÜ”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 15, sy. 3, ss. 151–170, 2013.
ISNAD Gürcüoğlu, Sinan. “TÜRKİYE’DE ÇEVRE EĞİTİMİNDE KAMU ÖRGÜTLERİ, SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE MEDYANIN ROLÜ”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 15/3 (Aralık 2013), 151-170.
JAMA Gürcüoğlu S. TÜRKİYE’DE ÇEVRE EĞİTİMİNDE KAMU ÖRGÜTLERİ, SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE MEDYANIN ROLÜ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013;15:151–170.
MLA Gürcüoğlu, Sinan. “TÜRKİYE’DE ÇEVRE EĞİTİMİNDE KAMU ÖRGÜTLERİ, SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE MEDYANIN ROLÜ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 15, sy. 3, 2013, ss. 151-70.
Vancouver Gürcüoğlu S. TÜRKİYE’DE ÇEVRE EĞİTİMİNDE KAMU ÖRGÜTLERİ, SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE MEDYANIN ROLÜ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2013;15(3):151-70.