BibTex RIS Kaynak Göster

CUSTOMER SATISFACTION IN E-COMMERCE: AN AMPRICAL STUDY ON OPPORTUNITY SITES

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 3, 1 - 16, 01.12.2012

Öz

Rapidly developing internet usage in the globalizing world enables internet as
a big market an attractive place both for customers and businesses. To examine the
customers’ behavior that purchase from internet and causes for not purchase from
internet are important for businesses in order to improve their offerings and have
bigger markets.
Businesses have started to develop some competitiveness tolls like using social
platforms or announcing their offerings via opportunity sites. This study aims to
examine customer satisfaction in using opportunity sites. According to analysis
results, satisfied customers of purchasing via opportunity sites are higher when
compared with dissatisfied customers. Clothing, food, and electronic goods are the
product groups that have more complaints about. While lack of trust affects internet
purchases negatively, it can be said that internet marketing will be used more
effectively in the near future.

ELEKTRONİK TİCARETTE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: FIRSAT SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2012, Cilt: 14 Sayı: 3, 1 - 16, 01.12.2012

Öz

Globalleşen dünyada internet kullanımının hızla gelişmesi, interneti hem işletmeler hem de tüketiciler açısından geniş bir pazar ve çekici bir ortam haline getirmiştir.İnternetten alışveriş yapan tüketicilerin davranışlarının analiz edilmesi,internetten alışveriş yapmayanların nedenlerinin ortaya konması, işletmelerin ürünlerini geliştirmesi ve daha geniş bir pazara sahip olması işletmeler açısından önemlidir.Mal ve hizmet üreticileri geniş müşteri kitlelerine ulaşmak için sosyal paylaşım sitelerini kullanmak ya da fırsat siteleri aracılığıyla avantajlarını duyurmak gibi çeşitli rekabet araçları geliştirmeye başlamışlardır. Bu çalışmada, fırsat sitelerinin kullanımında müşteri memnuniyetinin araştırılması amaçlanmıştır.Gerçekleştirilen anket çalışması ve elde edilen analiz sonuçlarına göre; fırsat siteleri aracılığıyla yapılan alışverişlerden memnun kalındığı kadar memnun kalınmadığı da dikkati çekmiştir. En çok şikâyet edilen ürün grubunun ise kıyafet, yemek ve elektronik eşyalar olduğu gözlenmiştir. Bununla birlikte güven sorunu internet alışverişini negatif yönde etkilese de internet pazarlamasının yakın gelecekte geleneksel pazarlamaya göre daha etkin kullanılacağı söylenebilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33RE32EB
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Yalçın Bu kişi benim

Mehmet Baş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yalçın, F., & Baş, M. (2012). ELEKTRONİK TİCARETTE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: FIRSAT SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3), 1-16.
AMA Yalçın F, Baş M. ELEKTRONİK TİCARETTE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: FIRSAT SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2012;14(3):1-16.
Chicago Yalçın, Filiz, ve Mehmet Baş. “ELEKTRONİK TİCARETTE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: FIRSAT SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14, sy. 3 (Aralık 2012): 1-16.
EndNote Yalçın F, Baş M (01 Aralık 2012) ELEKTRONİK TİCARETTE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: FIRSAT SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14 3 1–16.
IEEE F. Yalçın ve M. Baş, “ELEKTRONİK TİCARETTE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: FIRSAT SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 3, ss. 1–16, 2012.
ISNAD Yalçın, Filiz - Baş, Mehmet. “ELEKTRONİK TİCARETTE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: FIRSAT SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 14/3 (Aralık 2012), 1-16.
JAMA Yalçın F, Baş M. ELEKTRONİK TİCARETTE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: FIRSAT SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;14:1–16.
MLA Yalçın, Filiz ve Mehmet Baş. “ELEKTRONİK TİCARETTE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: FIRSAT SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 14, sy. 3, 2012, ss. 1-16.
Vancouver Yalçın F, Baş M. ELEKTRONİK TİCARETTE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: FIRSAT SİTELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;14(3):1-16.