Education Organizational Citizenship Behavior In-Service Education Tourism Education
Bu araştırmanın amacı; işgörenlerin eğitim düzeyleri, turizm eğitimi alma durumları ve hizmet içi eğitim alma durumları ile gösterdikleri örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki farklılıkları belirleyebilmektir. Bu amaçla Ankara ’daki üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan 556 işgörene anket uygulanmıştır. Söz konusu amaca yönelik olarak uygulanan anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde işgörenlerin bireysel ve çalıştıkları işletmeye ilişkin çeşitli sorular yer almakta olup, ikinci bölümde eğitim düzeylerine ilişkin sorulara yer verilmiştir. Üçüncü bölümde ise örgütsel vatandaşlık davranışlarını belirlemeye ilişkin 19 ifade bulunmaktadır. Araştırmaya katılanların örgütsel vatandaşlık davranışları ile ilgili görüşlerinin; iki grup içeren değişkenler olan hizmet içi eğitim alma durumu ve örgün turizm eğitimi alma durumu için bağımsız örneklemler için t-testi; ikiden fazla grup içeren değişken olan eğitim düzeyi için bağımsız örneklemler için tek-faktörlü varyans analizi uygulanmıştır. Varyans analizinde grupların ikili olarak karşılaştırılmasında, çoklu karşılaştırma testlerinden Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, işgörenlerin eğitim düzeyleri, hizmet içi eğitim alma durumları ve turizm eğitimi alma durumları ile gösterdikleri örgütsel vatandaşlık davranışlarının bazı alt boyutları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Eğitim Düzeyleri Hizmet İçi eğitim Turizm eğitimi
Diğer ID | JA88ME78VB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 11 Sayı: 2 |