One of the most important factors that affect the higher education market
today is the gradual globalization of the competition in every area. Global
competition forms an important element of oppression on the universities to
become competitive with other universities not only at national level but also at
the international level. The universities that aim to increase their
competitiveness power in this market hasten their quality work. The aim of this
study is to determine the expectations of university students from the academic
staff and the importance degree of these expectations in order to contribute to
the formation of a more qualified academic staff, more knowledgeable students
group and a more successful university education. For this purpose, the quality
expectations of Yüzüncü Yil Üniversity Faculty of Economics and Administrative
Sciences Economics Department students from the academic staff are attempted
to be determined. In this study, the subjects of what the quality factors that the
students expect from the academic staff are and their importance degree and in
which factor group the expected quality factors are included are studied. The
sample of the research consisted of 107 students, the results showed that the
students evaluate the academic staff with intra and extra curricular
performance criteria. Besides, a six-dimensional quality expectation scale that
includes 24 expressions has been formed in the study (intra curricular academic
performance, empathy, extracurricular academic performance, trust, supportive
factors, personal care and elocution).It is thought that the developed
expectation scale will contribute to the other studies that will be conducted in
this field.
Service Marketing Quality Higher Education Consumer Satisfaction
Günümüzde yükseköğretim pazarını etkileyen en önemli faktörlerden biri küreselleşmesidir. Küresel rekabet sadece ulusal düzeyde değil uluslararası düzeyde de üniversiteler üzerinde önemli bir baskı unsuru oluşturmaktadır. Bu eğitim pazarından daha fazla öğrenci çekebilmek içir rekabet edebilirlik düzeylerini arttırmayı hedefleyen üniversiteler kalite çalışmalarına da hız vermektedirler. Bu çalışmanın amacı daha kaliteli bir akademik kadro, daha bilgili bir öğrenci kitlesi ve daha başarılı bir üniversite eğitiminin gerçekleştirilmesine katkı sağlamak amacıyla üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarından beklentileri ve bu beklentilerin önem derecelerini belirlemeye yöneliktir. Bu amaçla, Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü öğrencilerinin öğretim elemanlarına yönelik kalite beklentileri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin bir öğretim elamanından beklediği kalite unsurlarının neler olduğu ve bu unsurların önem dereceleri ile belirlenen kalite unsurlarının hangi faktörler içerisinde yer aldığı incelenmiştir. 107 öğrenciyi kapsayan bu çalışmanın sonucunda öğrencilerin öğretim elemanlarını daha çok ders içi ve ders dışı performanslarıyla değerlendirdikleri belirlenmiştir. Bununla birlikte çalışmada 24 adet ifadeyi içeren altı boyutlu bir kalite beklenti ölçeği oluşturulmuştur (ders içi akademik performans, empati, ders dışı akademik performans, güven, destekleyici unsurlar, kişisel bakım ve hitabet ). Geliştirilen beklenti ölçeğinin bu alanda yapılacak daha sonraki çalışmalara da katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Diğer ID | JA73AF32NF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1 |