At hotel establishments, comprising a significant part of tourism
establishments, despite all the technological advances, there has been a
decrease towards the demand for human labor. On the other hand, some
challenges, resulting from the synchronic production for the customer in the
same setting, the irregularities of working hours, and density of the face-to-face
interaction with the guests may give way to the feeling of burnout, which is an
important factor in the accomplishment and discouragement of the employees.
According to the findings of the research related to the level of burnout into the
213 employees at two new branches of hotel establishments, one being domestic
the other foreign chain, operating in Turkey, the perceptions on the dimensions
of burnout (emotional burnout, personal achievement, insensitiveness) have
been found to be high. Besides, some significant differences at 0,05 significance
level have been found out between the level of burnout of the two hotel
establishment chains
Burnout hotel establishments employees at hotel establishments.
Turizm endüstrisinin önemli işletme türlerinden birini oluşturan otel işletmelerinde bütün teknolojik gelişmelere karşın, insan emeğine olan gereksinmede bir azalma olmamaktadır. Diğer taraftan, otel işletmelerinde; üretimin müşteri ile aynı ortamda gerçekleşmesi, çalışma saatlerinin düzensizliği ve yüz yüze ilişkilerinin yoğunluğundan kaynaklanan bir takım zorluklar, çalışanların verimliliğinde, başarılarında ve işten soğumalarında önemli bir faktör olan tükenmişlik duygusunu ortaya çıkarmaktadır. Sonuçlarının işgören ve nihayetinde de işletme başarısını-verimliliğini önemli ölçüde etkilediği tükenmişlik ya da işten bıkma duygusuna ilişkin Türkiye’de faaliyet gösteren en büyük yabancı zincir otel işletmelerinden birinin iki şubesi ve yerli zincir otel işletmesinin yine iki şubesi’nde çalışan 213 işgören üzerinde gerçekleştirilen bu araştırma sonuçlarına göre, işgörenlerin tükenmişlikle ilgili verilen boyutlara (duygusal tükenme, kişisel başarı, duyarsızlaşma) ilişkin tükenmişlik algılamaları yüksek çıkmıştır. Ayrıca, anket uygulanan iki zincir otel işletmesi işgörenlerinin tükenmişlik düzeyleri arasında da 0,05 anlamlılık düzeyinde bazı farklılıkları saptanmıştır.
Diğer ID | JA23EK59UC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1 |