Technological developments, rapid growth of population rate, the changes
in social and cultural structure and consumer behavior form a new consumption
culture. New sales channels have been emerged in order to serve rapid changes
in consumer behavior. Increases in the number of retail store chains and of
market mergers, the entrance of large-scale national-wide companies into
retailing industry and the orientation of international business – groups to
new (especially emerging) markets affect the level of competition in the
retailing industry. Due to this, a new business cycle comprehending all of the
retailing market players emerges.
This study aims to determine store characteristics that affect store choice
market & supermarket consumers located in Niğde Centrum and the level of
importance of these characteristics. Also, the determinants of store choice of
consumers in Niğde are compared with the findings of related literature and if
any, the similarities and differences are tried to be found out.
Retailing Consumer Behavior Consumer Choice Retail Store Market
Teknolojik gelişmeler, hızlı nüfus artışı, sosyo-ekonomik ve kültürel yapıda meyadana gelen değişim, tüketici ihtiyaçlarındaki farklılıklar yeni bir tüketim kültürü oluşturmuştur. Tüketicilerin hızla değişen istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla yeni satış kanalları oluşmaktadır. Perakende zincir mağazaları ile hipermarketlerin sayılarındaki hızlı artışlar, market birleşmeleri, büyük ulusal grupların perakende sektörüne girmesi ve uluslar arası grupların yeni pazarlara yönelmeleri perakende sektöründeki rekabeti ciddi olarak etkilemektedir. Bu çerçevede, perakendeci mağazalar açısından tüketicilerin tercih nedenlerinin tesbiti son derece önemli bir hal almaktadır.Bu çalışma, Niğde şehir merkezindeki market ve süpermarketlerden alışveriş yapan tüketicilerin söz konusu mağazalarda aradıkları özellikleri ve bu özelliklere verdikleri önem derecelerini belirlemek, değişen tüketici davranışları ve aranılan mağaza özellikleri kapsamında Niğde'deki tercih faktörlerinin literatürde belirlenen tercih faktörleri ile benzerlik gösterip göstermediklerini veya ne derece benzerlik gösterdiklerini tespit etmek amacını taşımaktadır.
Perakendecilik Tüketici Davranışı Tüketici Tercihi Perakendeci Mağaza Market
Diğer ID | JA38CZ26YZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 3 |