BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF EFFICIENCY FOR MANUFACTURING FIRMS

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 2, 91 - 103, 01.12.2007

Öz

Globalization creates global competition. To sucess in this competition is
to become more efficient. Being more efficient means getting maximum output
using minimum input. This term is a crucial one especially for manufacturing
firms. Therefore, this study evaluates 105 manufacturing firms operating in
ISE applying data envelopment analysis method using 2005 data obtained from
financial documents. While principal of the method based on the technical
etfficiency concept, some studies give some different efficiency definitions such
as financial efficiency, market efficiency, and cost efficiency etc. So this study
aims to measure the cost efficiency of the manufacturing firms. In order to
reach this aim, the firms’ assets and capitals are chosen as inputs while net
sales and net profits are chosen as outputs. A firm based and sector based
approach has been used in this analysis. Extension of the analysis also puts
some useful information for the firms to achieve the efficiency. The analysis
indicates that 70% of firms are efficient and paper-paper made product sector
is the most efficient sector. The results regarding to scales show that more than
half of the firms must decrease their size to get optimum level of efficiency.

İMALAT SANAYİ ŞİRKETLERİNİN ETKİNLİKLERİNİN ÖLÇÜLMESİ

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 2, 91 - 103, 01.12.2007

Öz

Küreselleşme küresel rekabeti yaratmıştır. Bu rekabette başarılı olmak için daha etkin olunmalıdır. Daha etkin olmak, minimum girdiyle maksimum çıktı elde etmek demektir. Bu özellikle üretim firmaları için önemli olduğundan bu çalışma, İMKB’de işlem gören ve imalat sanayi alanında faaliyette bulunan 105 şirketin etkinliklerini, 2005 yılı finansal tablolarından elde edilen verilerine dayanarak veri zarflama analizi yöntemiyle değerlendirmiştir. Yöntemin temeli teknik etkinlik kavramına dayanmakla birlikte bazı çalışmalar finansal etkinlik, pazar etkinliği, maliyet etkinliği, vb. farklı etkinlik tanımlamaları yapmışlardır. Bu çalışmada da, işletmelerin maliyet etkinliğinin ölçülmesi amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için, , şirketlerin toplam aktif değerleriyle sermayeleri girdi; net satışları ve net karları çıktı olarak seçilmiştir. Analiz hem sektörel hem de şirket bazında gerçekleştirilmiştir. Analizin uzantısı olarak, şirketler için etkinliği elde etmeye yönelik bilgiler de ortaya konmuştur. Analiz,, işletmelerin %70’nin etkin olduğunu ve kağıt- kağıt ürünleri sektörünün de en etkin sektör olduğunu belirtmektedir. Ölçek etkinliğine ilişkin elde edilen veriler ise, işletmelerin yarısından fazlasının optimum etkin olabilmeleri için ölçek büyüklüklerini azaltmaları gerektiğine işaret etmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53ZY65DV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldız, A. (2007). İMALAT SANAYİ ŞİRKETLERİNİN ETKİNLİKLERİNİN ÖLÇÜLMESİ. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(2), 91-103.
AMA Yıldız A. İMALAT SANAYİ ŞİRKETLERİNİN ETKİNLİKLERİNİN ÖLÇÜLMESİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Aralık 2007;9(2):91-103.
Chicago Yıldız, Ayşe. “İMALAT SANAYİ ŞİRKETLERİNİN ETKİNLİKLERİNİN ÖLÇÜLMESİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9, sy. 2 (Aralık 2007): 91-103.
EndNote Yıldız A (01 Aralık 2007) İMALAT SANAYİ ŞİRKETLERİNİN ETKİNLİKLERİNİN ÖLÇÜLMESİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9 2 91–103.
IEEE A. Yıldız, “İMALAT SANAYİ ŞİRKETLERİNİN ETKİNLİKLERİNİN ÖLÇÜLMESİ”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 2, ss. 91–103, 2007.
ISNAD Yıldız, Ayşe. “İMALAT SANAYİ ŞİRKETLERİNİN ETKİNLİKLERİNİN ÖLÇÜLMESİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9/2 (Aralık 2007), 91-103.
JAMA Yıldız A. İMALAT SANAYİ ŞİRKETLERİNİN ETKİNLİKLERİNİN ÖLÇÜLMESİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;9:91–103.
MLA Yıldız, Ayşe. “İMALAT SANAYİ ŞİRKETLERİNİN ETKİNLİKLERİNİN ÖLÇÜLMESİ”. Gazi Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 2, 2007, ss. 91-103.
Vancouver Yıldız A. İMALAT SANAYİ ŞİRKETLERİNİN ETKİNLİKLERİNİN ÖLÇÜLMESİ. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2007;9(2):91-103.